уторак, 22.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 29.04.2014. у 15:00

Нема увоза половних возила без печата агенције

(Фото Ж. Јовановић)

Почетак примене новог правилника о испитивању возила, није прошао без проблема. Увозници „половњака” тврде да су царинарнице блокиране и да већ недељу дана не могу да увезу возила због неусклађености нових прописа са техничким могућностима. Окривљују Агенцију за безбедност саобраћаја да је она „уско грло”:

– Није јасно шта је све потребно од документације, шта обухватају прегледи возила, колико све то кошта и коме се плаћа. Због тога већ недељу дана аутомобили стоје на царини – тврди за „Политику” Борис Радак, власник фирме „Аутлет МБГ”.

Он сматра да ће се нови прописи одразити и на цену половних возила у Србији, јер ће њихов увоз поскупети због додатних трошкова. Ипак, Радак поздравља пооштрену техничку контролу, која би требало да допринесе безбедности свих учесника у саобраћају.

У агенцији тврде да је у последњих недељу дана увезено око 150 возила, да је за 50 њих већ издата потребна документација.

Стојадин Јовановић, директор Агенције за безбедност саобраћаја за „Политику” наводи да проблема нема, а ако има, да их увозници сами праве јер хоће да избегну обавезу коју имају, а то је одвожење возила на контролу. Сва потребна обавештења, као и списак са бројевима телефона овлашћених предузећа задужених за испитивање возила могу да се нађу на интернет сајту агенције.

– До сада је много аутомобила допремљено на контролу, редова нема, а испитивање се обавља по предвиђеној процедури – уверава нас Јовановић.

Он наводи да је суштина новог правилника о испитивању половних возила заштита државе и заштита купаца половних аутомобила који могу да буду сигурни да ће добити возило које плаћају, као и повећање безбедности саобраћаја.

– Контрола половних возила онемогућиће умањење дажбина које увозници плаћају држави тако што приказују погрешне податке о радној запремини, снази мотора. Контролом се утврђују безбедносне карактеристике возила. Рецимо аутомобил неће добити уверење уколико нема хомологован заштитни појас, као што је то било до сада када појас постоји али заправо није у функцији. Сваки део као и опрема возила треба да буду хомологовани, морају да одговарају утврђеним безбедносним стандардима. Све државе у окружењу ово раде, на пример Хрватска, Македонија, БиХ. Не можемо ми да будемо „црна рупа” и гробље за аутомобиле из Европе, да код нас завршавају најнебезбеднија возила – сматра наш саговорник.

Он каже да се трошкови приликом увоза половних возила знатно не мењају, и да целокупна процедура и добијање уверења за аутомобиле не коштају више од 60 до 70 евра. Наш саговорник тврди да је за сада 166 места предвиђених за испитивање возила довољно, али да су надлежне институције спремне да повећају њихов број, уколико то буде било потребно.

Данијела Вукосављевић

------------------------------------------------------ 

Каква је нова процедура

Нова правила налажу да се приликом увоза половних возила и пријављивања на царини поднесе такозвани захтев за изузеће из царинског надзора да би возило отишло у лабораторију за испитивање, на једно од 166 предвиђених места широм Србије. После одобреног изузимања возила испод царинског надзора, уз одговарајући захтев прилаже се саобраћајна дозвола или документ који је издао надлежни државни орган земље у којој је аутомобил купљен, доказ о плаћеној републичкој административној такси у износу од 280 динара и доказ о плаћеној услузи издавања уверења о испитивању половног возила у износу од 3.000 динара.

У случају да се подаци из саобраћајне дозволе не слажу са подацима из одговарајућих база техничких карактеристика возила, потребно је доставити потврду о саобразности или дупликат потврде о саобразности или потврду издату од произвођача, односно овлашћеног представника произвођача возила у Србији, чиме се арбитражно утврђују тачни подаци. Без тога нема увоза.

------------------------------------------------------ 

Загушење и мито

Због најновијег правилника, тврде увозници, на царињење диљем Србије, чека неколико хиљада половних возила из Европе. Загушење је настало због неспоразума, несналажења. Има и оних који тврде да је ово још један намет који генерише ситну корупцију и оне сналажљиве тера да гурну коју пару овлашћеним фирмама како би прошли „новоизмишљени преглед”. Јер, у супротном, ако такав печат не добију – слободно могу да врате аутомобил назад у Европу, тамо где су га пазарили.

Р. Х.

------------------------------------------------------ 

Превазиђена уредба о увозу

Последњих година у Србију, незванично, уђе и оцарини се годишње, око 100.000 половних аутомобила из Европске уније. Уредбом владе од пре девет година, дозвољен је увоз возила који поседују мотор по еколошком стандарду „евро-3”. Такве моторе већина произвођача уграђује од 2000. године. Тада су уредбом могли да се увезу аутомобили старости до пет година, а протоком времена, данас су то возила која су произведена пре 14 година. У Европи она имају минималну цену јер државе ЕУ „еколошким таксама” дестимулишу њихову употребу. У преводу, власници тако времешних возила, ако неће да их наново региструју, плаћају од 300 до 500 евра њихово „гужвање” и слање на депонију. Зато су задовољни и срећни кад им купци из источне Европе понуде било шта за њихов отписани аутомобил.

Удружени увозници нових аутомобила у Србији одавно траже да се новом уредбом подигне лествица и дозволи увоз „половњака” са моторима еколошког стандарда „евро-4”, што би се односило само на возила произведена од 2007. године и млађа... Тиме би и они смањили нелојалну конкуренцију али и стопирали увоз „ауто-отпада” из Европе.

Р. Х.

Коментари26
9e7d2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Veroslav Lazarević
KATASTROFA!!! Sad se više ne zna ko pije a ko plaća . Auto ok , kontrola da se ne muva sa kilometražom,godinom proizvodnje itd. Ali mi nije jasno zaštp sve to treba za prikolicu kojoj ne mogu ni povećati ni smanjiti kilometražu to je što je, ako je tehnički ispravna ,plaćena carina ,pdv zašto ne može da se registruje. Država naplatila carinu ,PDV pa prikolicu možeš da daš na otpad zbog nekog papira koji ni čovek iz agencije za bezbednost saobraćaja koji prikolicu pregledao nije znao da kaže šta to prikolici nedostaje. Ovo su izmisleli ljudi koji neznaju šta je motorno a šta priključno vozilo.
Bojan Č
Još jedna glupost u nizu pomenute agencije.Čekanje potvrde i po 20 tak dana ,gubljenje zivaca čekanje plaćanje plaćanje plaćanje.Nije tačno da potvrda košta 60 evra več 13000 din i do mesec dana čekanja,ako je već plaćamo toliko zašto je ne izda odmah taj koji je ovlašćen za pregled vozila???Ali po onoj staroj u obećanoj zemlji Srbiji zašto jednostavno kad može komplikovano.Pogrešni ljudi sede na pogrešnim mestima i sve dok je tako neće nam nikad biti bolje!
Kupac Bg
Prodavci polovnoh vozila zaradjuju skidanjem kilometraze, uvozom vanova kao putnickih vozila, zamenom dokumentacije odnosno moraju da prevare drzavu i kupca da bi zaradili. Potreban je pregled i provera kilometraze, namene karoserije kao i da li je vozilo bilo havarisano pa neka radi prava tzrisna ekonomija. S druge strane ne treba ogranicavati starost vozila jer zasto zabraniti uvoz starijih i jeftinijih vozila koja su u boljem stanju, kvalitetnije izrade, vozena po boljim putevima, koristila kvalitetnije gorivo i ulja nego sto je ovde.Svaki kupac ionako proverava stanje vozila pa neka bude konkurencije. Ako zabrane uvoz, znaci i prodaju starijih vozila, onda neka zabrane i ovde promet istih, a to je nemoguce bilo gde u svetu.Uostalom nije bitno godiste nego stanje vozila i kako je odrzavano.Pominju se norme Euro 4, pogledajte na ulicama drzavne kamione, masine, autobuse sta izbacuju iz auspuha.
Bonn Berlin
To je samo jedan novi oblik nameta, nsita drugo, drzavna kasa je prazna.
Nebojsa Dasic
Od osnivaje Agencije za bezbednost saobracaja samo problebi u svakom segmentu saobracaja i propisa. Totalno nesposoban rukovodeci kadar koji ne zna kako da opravda svoje i onako diletantsko postojanje.Svoju nesposobnost prebacuju na MUP, a onda ovi na Agenciju. Setite se samo uredbe o reatestu motornih vozila na TNG i nevidjenoj otimacini za vec validne ateste koji su vozaci posedovali i ponovo placali vec placeno.,uz silna cekanja u redovima i gubitak zivaca.Gospodo,prvo analizirajte sve aspekte buducih propisa,uredbi pa tek onda izadjite i donesite validan dokumenat da se zna "ko kosi, a ko vodu nosi"Nesi

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља