уторак, 26.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:46

Била сам Кармен више од сто пута

Аутор: Биљана Лијескићчетвртак, 05.06.2014. у 22:00
Драгана дел Монако – две и по деценије на сцени (Фото Небојша Бабић)

Када мецосопран Драгана дел Монако позове публику да са њом досегне звезде вечерас (20 часова), у „Сава центру” у Београду и тако помогне угроженима од поплава, онда нема двоумљења.

Позив мора бити прихваћен. Припремајући још од марта разноврстан програм под називом „Загледај се у месец”, сачињен од познатих арија, канцона и руских романси, а поводом обележавања јубилеја – 25 година рада на оперској сцени, уметница није ни слутила да ће све на крају имати и хуманитарни тон.

Драгана дел Монако је до сада отпевала бројне роле, готово све значајно у мецосопранском фаху, статистику није водила, али зна да је више од сто пута извела Кармен. Ова опера је баш за њу, пре неколико сезона, постављена у Каирској опери, после 18 година паузе.

На истој сцени певала је више пута и Амнерис у Вердијевој „Аиди”, али и на отвореном покрај пирамида у истоименом великом спектаклу, одржаном пре четири сезоне у интернационалној подели.

У протекле две и по деценије Драгана је са великим успехом наступала у Немачкој и Италији, за коју је посебно везана, где се усавршавала, и где је донела на свет сина Марија Павла дел Монака, данас студента оперске режије у Бечу. Иако је могла да бира друге градове деведесетих је одлучила да се са сином врати у Београд и настави да гради каријеру на домаћој и иностраној сцени.

О предстојећем добротворном концерту Драгана дел Монако за „Политику” каже:

– Моји драги гости овом приликом биће тенор Фабио Андреоти из Рима, кога сам упознала док сам певала у Каирској опери и мој син Марио Павле дел Монако. Пратиће нас Уметнички ансамбл Министарства одбране „Станислав Бинички”, под управом диригента Војкана Борисављевића и Хор КУД-а „Лола”. Концерт у „Сава центру” припремала сам од марта како бих обележила симболично две и по деценије на оперској сцени. Ипак ми се није посрећило да овај јубилеј прославим у Народном позоришту, што би можда било логичније, али једноставно нисам дошла на ред! Сав приход са предстојећег наступа моје колеге и ја дајемо за угрожена подручја. Иако је било предлога да све одложим на то нисам пристала, јер постоји изрека: „Двоструко даје ко брзо даје”.

Јубилеји су увек прилика да се направи ретроспектива свега постигнутог, а Драгана истиче:

– Дебитовала сам октобра 1988. на великој сцени СНП-а у Новом Саду као Розина у „Севиљском берберину”, а касније сам је много пута извела у Бонској опери. До сада сам отпевала готово цео тешки мецосопрански фах, који поред Кармен по којој сам најпознатија, укључује опере „Аиду”, „Трубадура”, „Дон Карлоса”, „Орфеја”, „Пикову даму”, „Риголета”... Не бројим колико сам улога и представа отпевала, осим што сам извела више од сто „Кармен” у разним продукцијама од традиционалних од модерних. Жеља ми је да будем све боља, и да видим како и колико ћу трајати. Нисам прихватала улоге олако и певала све. Прошлог месеца у Паризу, где сам све чешће са супругом, добила сам понуду да певам у Вердијевом „Балу под маскама”, била је реч је о европској турнеји и великом броју представа и одбила сам. По мојој процени то треба урадити касније.

Како сазнајемо живот оперског певача осим што је стресан и тежак, носи и незаборавне доживљаје на сцени, али и кад се завеса спусти. Памте се гестови публике, цвеће, ситне пажње. На питање кога и шта издвојити од значајних сарадника Драгана дел Монако каже:

– Са великом љубављу памтим продукцију „Пикове даме” на сцени Бонске опере, у режији Јурија Љубимова, који је познат и београдској публици са Битефа. Он је поставио усред Бона „Пикову даму” на руском језику, а дириговао је Александар Лазарев, шеф диригент Бољшог театра. Бон је као престоница Немачке одвајао велики новац за културу, довољно је рећи да је свака хористкиња у тој продукцији имала бунду од правог крзна. Љубимов је мало говорио, али и данас ми звони у мислима његов комплимент да сам посебна по емоцији коју је препознао у мени. Певала сам улогу Полине и иако то није била главна рола критика у „Оперн гласу” је истакла да је од свих певача највећу пажњу на себе привукла млада Драгана Југовић са својим тамним и топлим мецосопраном.

И за крај логично је било питати нашу саговорницу каква су јој очекивања:

– Понуда за нове продукције има, али о томе не причам унапред. Оно што сам хтела до сада сам отпевала. Певам улоге које волим, занимају ме, уживам у њима. Не жалим ни за чим. Нема горчине иако сам прешла тежак пут. Задовољна сам оним што сам постигла, у односу на цену коју сам желела да платим, као данак тешкој професији.

------------------------------------------

Нисам прихватила да будем трећа Амнерис

Покрај пирамида у Каиру певала сам 2010. четири представе Вердијеве „Аиде” на отвореној сцени и тај спектакл са интернационалном екипом уметника пратио је цео свет и бројне ТВ станице. Било је фасцинантно и за публику и за певаче. Замислите огромно звездано небо, пустињски ветар, немогуће услове за певање, три микрофона у коси...

Четврта представа је одржана на сам Вердијев рођендан, а зна се да је „Аида” култно дело у Египту. Неописив осећај, нестваран, кад се схвати релативност времена и простора и кад имате осећај као да вас Верди слуша. И када се најзад обнављала „Аида” у београдској опери била сам „виђена” као трећа Амнерис у домаћој подели. Наравно да то нисам прихватила.


Коментари4
10720
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gdja Simeunovic
Pratim operu vec decenijama. Gledala sam sve moguce Karmen koje su ikada pevale u Beogradu. Od Biserke pa do danasnjih dana. Ne bih Draganu Jugovic ubrojala medju reprezentativne pevacice. Ona je osrednja. Nije mi dovoljno zavodljiva. Fali joj slifa, sto bi rekli. Pevanje je diskusija bez kraja, pa nema svrhe trosti redove na takve price.
Suzana Sljivic
Dama koja je u emisiji Agape glumila svoju duboku religioznost, trebalo bi da zna, da su u Hriscanstvu poslednji zapravo prvi, i obrnuto. Kada bi istinski poznavala sustinu Pravoslavlja zapeva bi tu Amneris kao treca u postavci, i time pokazala da je najbolja. Makar po duhovnosti, a ovako....Sve bledo.
Miodrag Milic
Samo je losim pevacima Karmen vrh mecosopranske karijere.
Минче крстић
Госпођо сви вам се диве!Имао сам срећу да вас слушам 1988г у Новом Саду а и касније када сте певали Кармен

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља