субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:20

Мост Земун-Борча биће завршен до 27. децембра

Аутор: Н. Б.среда, 30.07.2014. у 22:00
Фото Т. Јањић

Изградња моста преко Дунава између Земуна и Борче биће завршена до 27. децембра ове године, што је и предвиђен рок, а све приступне саобраћајнице требало би да буду готове до 15. септембра 2015.

Овo je закључак састанка Зоране Михајловић, потпредседнице владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре са Синишом Малим, градоначелником Београда. У овом пројекту заједнички учествују град и република.

Планирано је да се организује више састанака са недлежним комуналним предузећима, „да би се што пре отклониле све недоречености, и са кинеским партнером био потписан анекс који је услов

за завршетак моста”.

– Радови теку по плану, али је потребно отклонити пропусте претходних градских и републичких власти и појачати надзор како би мост био завршен без непотребних додатних трошкова – наведено је у саопштењу министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Радови на мосту од Земуна до Борче почели су крајем октобра 2011, а овај пројекат са приступним саобраћајницама требало би да кошта укупно око 260 милиона долара, од тога је 85 одсто обезбеђено кредитом кинеске „Ексим банке”. За изградњу је задужена компанија „China Road and Bridge Corporation – Serbia Branch”.

Последњи кубик бетона на самој конструкцији преко Дунава изливен је пре десетак дана, па је до краја године преостало да се заврше сигурносне ограде, пешачке стазе, хидроизолација, а у току су и радови на потпорном зиду код стуба на земунској обали. Посао је усмерен и на завршетак коловоза, постављање електрокаблова, кишне канализације, ивичњака...

Упоредо са тим ради се и на обе стране реке, па се тако на потезу од „лакат кривине” код насеља Нова Галеника насипа терен и постављају доњи носећи слојеви за прилазе мосту, док је на борчанском потезу до сада асфалтирано више од пет километара саобраћајнице која води према Зрењанинском путу, око којег се гради и нова петља. 

Предвиђено је да овај мост повезује новосадски аутопут на десној обали Дунава, са Зрењанинским путем, на левој страни реке. Приступне саобраћајнице биће изграђене и од укључења на „Зрењанинац” до Панчевачког пута.

Читава ова деоница биће укључена у Спољну магистралну тангенту која је пројектована као веза од Земуна до насеља на десној обали Дунава у источном делу Београда, попут Карабурме и Звездаре.

Kарактеристике:

1.507 метара биће дужина моста
29,1 метар је ширина моста
22,8 метара биће висина конструкције
362 метра дугачак је главни распон моста
6 коловозних трака са стазама за бициклисте и
пешаке на обе стране обухватаће мост
21,6 километара биће дуге приступне саобраћајнице


Коментари5
225fc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

student tehnike
vrlo je korisno sto je novinar prikazao osnovne karakteristike mosta , pa bi bilo dobro da napise koji je sistem mostovske konstrukcije primenjen . Datumi pocetka i zavrsetka su dati , i sa trazenim podatkom sve bi bilo kompletno unapred hvala .
zoran s
O ovom mostu najviše mogu govoriti oni koji od njega zavie.Naime,niko ne razmišlja da kad se pusti most a ne put od njega direkzno do Pančeva,koliko sam čuo taj put će biti pušten u najboljem slučaju 2016 godine,dotle svi kamioni će ići preko tog mosta Zrenjaninskim putem do Pančevačkog mosta.Da li neko normalan može da zamisli koliko će Zrenjaninski put tih godina biti preopterećen oa i sad je ogromna gužva.Đaci i ono malo zaposlenih će stalno kasniti zbog prevoza jer nemamo alternativu.Zaista mi nije jasno da neko o tome u vrhu pojma nema.Zar je najvažnije što pre preseći crvenu traku.
Svaka Čast
Tako to rade Kinezi! A ovi naši decenijama nisu u stanju da završe koridor-10...
Aspalathos M
Obnova Avalskog tornja, most preko Save, most preko Dunava, železnička stanica Beograd-centar, Južni tok, Beograd na vodi... - Epur si muove! Samo da nas opet NATO ne iznenadi "prijateljskim vatrometom" radi nesolidarisanja sa sankcijama Rusiji!?
Aranđel Mihajlović
A tek u septembru 2015 , kada bude završena pristupna saobraćajnica do pančevačkog puta ( ako opet ne probiju rok ) , će početi da se razmišlja o pristupnoj saobraćajnici sa druge strane . Odnosno saobraćajnici T - 6 i vezi sa nepostojećom surčinskom petljom . Alal vera planeri . Zamislite samo da ste ne daj bože lekari .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Међу нама

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља