недеља, 20.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 04.10.2014. у 11:00 М. Чекеревац

Караџић: РРА не одлучује о „Утиску недеље”

(Фото Н. Неговановић)

Регулатор није главни уредник Србије и не може, нити би било добро да то може, да ставља неку емисију на програм или је скида с њега. Када би деветоро људи, ма колико савршени били, имали право да уређују све телевизије у земљи, то би била катастрофа и класична диктатура, рекао је јуче Горан Караџић, председник савета Регулаторног тела за електронске медије на седници скупштинског одбора за културу и информисање. Ово је био његов одговор посланицима на питања о укидању „Утиска недеље” на ТВ Б92.

Мада је тема јучерашње седнице одбора био извештај РРА о раду у претходној години, о њему се такорећи уопште није дискутовало. Расправљало се више од два и по сата, уз паузу од пола сата, о „Утиску недеље” ауторке Оље Бећковић, а власт и опозиција, као и много пута досад, утврђивали су за време чије власти је био већи медијски мрак.

Александра Јерков (ДС) истакла је да је РРА касно и неадекватно реаговао када је ТВ Пинк водио хајку против „Блица” и питала Караџића да ли се неко из ТВ Б92 претходних месеци обратио РРА са захтевом да се промени програмски концепт ове телевизије и да она постане забавна и може ли се то урадити без дозволе. Она је, такође, рекла да би РРА морао да поведе рачуна о томе да се на телевизијама не може „рећи ни једна једина критичка реч о уговору са ’Етихадом’ или влади” и упитала да ли РРА има немару да се бави случајевима као што је нестајање с Радија Б92 „Дарета и Марета”, јер су се замерили влади, па Предрага Сарапе са ТВ Студија Б, а сада је иста судбина задесила Ољу Бећковић...

Марко Ђуришић (НДС) рекао је како са телевизија систематски нестају емисије у којима су се могла чути мишљења различитих политичких опција и да тога није било у време Бориса Тадића: „Имали смо и ’Утисак’ и ’Сарапин проблем’, сада када се неко нашали на рачун премијера, оде на годишњи одмор и више га нема.”

Уз опаску да нам медијска слика данас није много боља него раније, Љиљана Несторовић (СДПС) је и на свом примеру показала да Ђуришићева прича не стоји. Она је, како је рекла, водила политичку емисију на ТВ Прва 2011, којој је време померано све касније и касније у ноћ. „Онда су ме послали на летњу паузу и више се никад нисам вратила”, казала је она.

Борислав Стефановић (ДС) тврдио је да на телевизијама није могуће чути било шта што се коси са ставовима премијера Александра Вучића. Стефановић је рекао да РРА може да се обложи „цементом и стиропором” и да прича како нема ништа с тим и како је све је тржиште, додајући: „Имате обавезу да реагујете када се токсична твар излива у јавност. Како мислите да натерате телевизије да поштују програм за који су добиле дозволу? Или ћете дозволити да све постану ’ријалити ТВ’? Имаћемо промену програма у ’Премијер 24 сата’.”

Владимир Ђукановић (СНС) одбацио је оптужбе да влада покушава да утиче на медије и да одређује њихову уређивачку политику. Ђукановић је казао: „Господо, немојте да се жалите на владу. Ако имате приговоре, обратите се власницима медија. Нас то не занима, не желимо да утичемо на медије.” Ђукановић је казао да „Драгану Ђиласу, бившем председнику ДС-а, нико ништа није смео да каже, зато што би му Ђилас укинуо рекламе и он би пропао. Б92 је комерцијална ТВ и њој су Срђан Шапер и Драган Ђилас давали све паре за рекламе да праве програм какав њима одговара”. Он је потом навео: „Што се мене тиче, криво ми је што је ’Утисак’ укинут, Александар Вучић је гостовао ту, а Оља је увек била неблагонаклона према нама, што нам је, на неки начин, ишло у прилог, јер је људе такав приступ нервирао.” Ђукановић је питао може ли РРА евентуално да реагује, зато што је Оља Бећковић на једној телевизији рекла да нема доказа за то, али да тврди да је њена емисија укинута по налогу премијера Вучића.

После два и по сата расправе одбор је усвојио извештај РРА за прошлу годину.

Нови власник хоће да му ТВ Б92 доноси профит

Одговарајући посланицима, Горан Караџић је навео да је телевизија Б92 2010. променила власничку структуру у ову каква је сада, те да је тада почела прича како ју је купио „господин Крјаку, који је власник и ТВ Прва”. Караџић је казао: „Реаговали смо тиме што смо на свом сајту објавили комплетну власничку структуру, позвали смо све који су то тврдили да доставе доказе нама или јавном тужилаштву. Савету РРА се нико није обратио. Дакле, власник ТВ Б92 је извесни господин Стефанос Пападопулос, већински. Он је кипарски држављанин, нема скривеног власника. За све ТВ се тачно зна комплетна власничка структура.”

Караџић је потом истакао: „После промене власничке структуре дошло је до драстичног смањења информативног програма, па је 2011. емитовано 98 дана тог програма, 2012. је смањено на 81 дан, а потом на 51 дан. Нико у јавности то није приметио, никога то није насекирало, али ми смо звали представнике Б92, они су дошли и рекли да морају да га редукују јер је неисплатив. Нови власник хоће да му ТВ доноси профит. Што се тиче прошле године, телевизија Б92 емитовала је 1.150 сати информативног програма, од чега је ’Утисак недеље’ трајао 76 сати. Дође ли до тога да ’Утисак’ не буде емитован, Б92 ће, ипак, остати једна од водећих станица по учешћу информативног програма. Схватам реакције и јавности и чланова одбора који су поклоници ’Утиска’ и сматрају да је то демократска тековина овог друштва. Та забринутост са политичког становишта свакако јесте оправдана, али са становишта регулатора, ништа се озбиљно не дешава, бар када је реч о количини информативног програма.”   

Коментари18
1d761
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Baronica B.
Mora da je dotična voditeljka i urednica te emisije izgubila na rejtingu, pa se plasiranjem ovakvih insinuacija na račun premijera nada dobrom marketingu.
m.p. -
Meni je uvek bilo nejasno kako RRA doprinosi objektivnom, NEpristrasnom koriscenju frekvencija radi informiranja u drustvu. Na primer tv Pink? Kako je program koji oni "proizvode" objektivan i kako to tv Pink na primer doprinosi razvoju drustva? U slucaju O Beckovic kako je RRA pomogla da nema diskriminacije i da se B 92 odnosi profesionalno i NEpristrasno prema svojoj novinarki? Ili nekim drugim novinarima. RRA NEmoze da se bavi profitom, ona mora da obezbedi osnovne principe korektnog funkcionisanja medijskog prostora --makar tako kaze zakon. RRAje podbacila jer ne vidim kako stite objektivnost, slobodu i NEzavisnost javnih glasila kada je cenzure mnogo? Sadasnji medijski prostor je mnogo manje informativan a mnogo vise manipulatorski. Nemamo prave i blagovremene informacije! Imamo samovolju bogatih medijskih pojedinaca. Kao gradjanin protestujem i smatram NEprimerenim da jedan vlasnik moze da ima udela u vise razlicitih medija; Srbija je suvise mali medij. prostor za bahate pojed
Novica Popovic
@Pera Popovic....Rekoste, postao SNS-stanica....? Za sada još nije, na vašu radost. A, možda i neće. Sigurno, neće. Šta će SNS-u Studio B? SNS vas je demolirao dok je bio pod vašom kontrolom i ne vidim potrebu da bude SNS-stanica. Medjutim, nešto drugo vas žulja. Žulja vas što tamo ne možete više da dovodite one, kojih se Srbija stidi. Deretu i kompaniju. Ponavljam, Aleksandra Jerkov nema pravo da govori u ime većine gradjana Beograda. Ona govori u ime jedne neprincipijelne manjine i ne može njihove stavove da potura Beogradu. A i Srbiji.
Koja d Inn Sremcevic
Zaboravili smo PRIVATIZACIJA /zgrabio je onaj ko je hvalio vlast .. DS/ INFORMACIJA /urednici sprovode kako KRLE kaze/ FINANSIRANJE / imaces reklamu ako ON ,,dogovori,, TRANFORMACIJA / dosao novi Gazda pa radi po svom za profit normalno a politikantos novinari /GLUMCI / sa ,,prodajom,, poluistina insinuacija licemerja PROLAZI. pozdrav iz IRIGA
Darko Kostić
@Verni gledalac: Potpuno vas podržavam. I ja sam za to da utisci nedelje budu samo silovanja, ubistva, pedofilija, podmetačine političara itd. Zašto da nas dave utiscima o lepom, pozitivnom i humanom?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља