петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:06

Од Старе Пазове до Новог Сада за пола сата

Аутор: М. Авакумовићпетак, 10.10.2014. у 13:00

У Влади Србије потписан је уговор између Руских железница, које су главни извођач радова, и Саобраћајног института ЦИП о изради главног пројекта обнове и изградње двоколосечне пруге Стара Пазова – Нови Сад, што је основа за отварање брзих пруга у Србији.

Овај пројекат, који се финансира из руског кредита од 800 милионa долара намењених за инфраструктуру, требало би да буде готов у јуну 2015. године, после чега почиње изградња која би требало да траје 30 месеци. Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, нагласила је да је рок за завршетак ове пруге крај 2017. почетак 2018. године. Вредност тог пројекта је девет милиона долара, а целе инвестиције око 450 милиона долара.

Сергеј Павлов, директор руске фирме Руске железнице „РЖД Интернешенел”, обећао је да ће се извођачи радова држати договорених рокова и примениће најсавременију технологију.

 Пруга Стара Пазова – Нови Сад биће прва у Србији и у региону пројектована за брзине од 200 километара на сат. Процењује се да ће се завршетком изградње те двоколосечне пруге релација Београд – Нови Сад прелазити за 30 до 40 минута.

Ова траса биће део брзе пруге Београд–Будимпешта, о чему је премијер Александар Вучић током недавне посете Кини разговарао са представницима тамошњих компанија. Тих 350 километара на такозваном краку Б Коридора 10 могло би да буде грађено путем јавно-приватног партнерства или концесије, а премијер је од кинеских партнера тражио да све буде готово за три године. За толико времена би Руси требало да заврше свој део. Што није неизводљиво будући да српска страна већ има добрим делом урађену пројектну документацију за пругу Београд–Будимпешта, односно реконструкцију и модернизацију 188 километара за брзине од 160 до 200 километара на сат. Процењује се да је за то потребно око 515 милиона евра.

Када је реч о реализацији пројекта који се финансирају из руског кредита, изградња пруге Београд–Панчево већ је почела и ту не постоје никакви проблеми, чак се иде и пре рокова. Тренутно се преговара о куповини 27 нових возова у вредности 100 милиона долара из тог кредита. За обнову барске пруге кроз Србију раде се пројекти и тек предстоје преговори и потписивање анекса уговора.

 За сада је једини проблем основни крак железничког Коридор 10. Обнова деоница Рума–Голубинци и Сопот Космајски – Ковачица требало је да почне у јуну, а главни разлог зашто се то није догодило јесте незадовољство српске стране понуђеном ценом радова. Одбор директора „Железница Србије” сматрао је да она може да буде нижа од 89,9 милиона долара. Руске државне железнице, као инвеститор и главни извођач радова, пристале су на умањење од 5,6 милиона долара. Али наша страна је сматрала да то није довољно. Због тог су уследиле и смене извршних директора Светозара Ћапина и Предрага Јанковића. Потписивање поданекса уговора који регулише цене и рокове изградње сачекаће ново руководство „Железница Србије”.

Коридор 10 готов до краја 2016.

Аранђеловац – Вредност текућих пројеката у путној и железничкој инфраструктури износи 4,2 милијарде евра, изјавила је јуче у Аранђеловцу потпредседница владе Зорана Михајловић и најавила да ће путни Коридор 10 бити готов до краја 2016. године.

Михајловићева је на Регионалном инвестиционом самиту НИН Фокуса, чији је Танјуг медијски партнер, рекла да је путни Коридор 10 у Србији до сада 80 одсто изграђен и подсетила да су претходне владе најављивале да ће бити готов још 2010. и 2012. године.

Говорећи о тзв. Коридору 11, односно градњи аутопута од Београда до Црне Горе, Михајловићева је рекла да за неке деонице још нису пронађени извођачи радова и утврђени модели финансирања и да ту пре свега мисли на могућност концесије за деоницу од Пожеге до Бољара, на граници са Црном Гором. „Приоритет владе је да заврши и убрза пројекте који су у току”, рекла је Михајловићева додајући да је инфраструктура била приоритет сваке владе.

Она је казала да су текући пројекти у железничкој инфраструктури вредни 1,2 милијарде евра и да се односе на модернизацију постојећих и делом изградњу нових пруга, док су пројекти у путној инфраструктури вредни три милијарде евра.


Коментари9
44d85
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Slobodan Ratković
Gospodjo Zorana,koliko je već zora svanulo,a da se ni jedno,jedino obećanje ministarstva na čijem ste čelu nije ostvarilo?S.R.
Milan Čolić
Moja bipokojna baba rekla: "Živ mi Todor da se čuje govor", ili - "Što je babi milo, to joj se i snilo" ili: - "Toro-toro-totoro, što je krava pojela, što je tele pilo"! A ja kažem: zar se išta može oče-kivati od Vladimira Jakunjina, aktuelnog šefa Ruskih Železnica, koji se hvali da je 22 godie+ne radio9 u KGBV-eu?
Igor Gavran
Na recima sve moguce, ali avaj, rezultati izostaju. Sve dublje tonemo. Ne bi bilo lose da gospodja ministarka za promenu prvo uradi nesto, pa tek onda objavi, posto za sada samo objavljuje a nista konkretno ne radi (sem sto najavljuje).
Srba Jugovic
Rok izgradnje pruge i cena po kojoj se radi su sramota,to je izraz nesposobnosti,nedostatka ambicje ,srrucnosti i profesionalnosti umesanihTu trebaju novi ljudi .U tom roku kinezi bi nanravili voz na viduktu do Budimpeste.APa zar je moguce da Srbija nema sposobnijih ljudi
stevan Vucetic
U nadleznosti kojeg ministarstva je izgradnja "Juznog toka"Ameri kazu da je Juzni tok glupa zamisao a Rusi ga smatraju vrlo korisnom investicijom.Znam da bi mudri NIkola Pasic rekao:"U pravu su obje strane.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља