недеља, 17.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:11

Карерас ме је најбоље убио

субота, 11.10.2014. у 21:57
Фото Вукица Микача

Мецосопран Јадранка Јовановић недавно је отворила нову сезону у Народном позоришту у Београду, са насловном ролом Бизеове опере „Кармен”, у режији Небојше Брадића, за коју су карте распродате у рекордном року. Током дугогодишње каријере, међу онима који су пратили њен рад, равнодушних није било, или су је хвалили или оспоравали. Јадранка Јовановић дебитовала је као студент 1981. као Розина у „Севиљском берберину” на сцени националног театра, али истиче да не воли прославе и јубилеје, јер и без њих довољно наступа. Озбиљне ангажмане добила је прво на великим сценама попут Миланске скале, а тек након тога и у Народном позоришту у Београду. Без обзира што је продукт наше средине, где се школовала и научила све што зна, својевремено је неколико пута излазила на аудицију како би постала стални члан Београдске опере. Те чињенице нарочито истиче, уз осмех и коментар да код ње каријера није текла типично и да је није одликовао савитљив карактер. А то је имало цену. Иако је у метрополама ван земље певала Кармен у једанаест продукција са уметницима попут Карераса и Доминга, у својој матичној кући је 2012. године одустала од улоге Кармен баш у овој Брадићевој режији, када је схватила да јој није указана част да пева на премијери. За ту ролу биле су одређене поред ње још две колегинице. Управа је тврдила да ће публика видети три премијере, а Јадранка је сматрала да може да постоји само једна. Зато разговор за „Политику” са Јадранком Јовановић започињемо баш о Кармен.

– Након две и по године сам сад, први пут, певала Кармен у Брадићевој режији и то је била моја, лична премијера. Стално понављам, иако ми то многи неће поверовати, да се за Кармен не бих никад отимала, али је за разлику од неких других ова рола увек мене проналазила. Захваљујући њој сусрела сам се са фантастичним уметницима и диригентима попут Клаудија Абада. Певала сам је у Рио де Жанеиру са Домингом, у Риму и Милану са Карерасом, Сао Паолу, Ђенови, Атини, Токију, Нагоји, Ријеци и у Уједињеним Арапским Емиратима и то у распону од 24 године. Остаће у архивама записана срамотна ствар да Јадранка Јовановић, која је Кармен певала са највећим светским уметницима, никада у својој матичној кући и родном граду није отпевала премијеру чувене Бизеове опере, каже уметница.

Да ли имате у визури тренутак када ћете се опростити од улоге Кармен и тако заокружити један период ?

Наравно да мислим о том моменту када ћу се опростити од Кармен и то не само од ње, јер наша професија је попут оне коју имају спортисти. И није ми више важно да је било кад отпевам. Једно је сигурно, Кармен не сме да буде трапава, без енергије и без страсти, и док је тако све остало је у другом плану.

Које су то друге улоге које би сада, са вашим знањем и искуством,  биле баш по вашој мери?

Моја радозналост кад је реч о разноврсности репертоара је задовољена, јер сам отпевала око 60 рола на значајним сценама. Доницетијеве опере „Роберто Девере” са улогом Саре и „Ана Болена” са Ђованом Сејмур, сматрам својим најбољим улогама. Свакако по мојој мери су Сантуца у Маскањијевој „Кавалерији рустикани”, потом и Еболи у Вердијевом „Дон Карлосу”... Све што се десило у мојој каријери довело је до тога да не жудим за још већим успесима, а ако за нечим чезнем то су оне мале обичне животне ствари за које није било времена. Свих ових година иза мене је био огроман рад, путовања са континента на континент, непрекидно учење. Задовољна сам као уметник, а многе улоге су ми се догађале и све их је требало научити. Одговорност, перфекционизам, страховит труд део је мене, као и озбиљно образовање, јер имам две дипломе и магистратуру, што ми је дало могућност да правим иновације. Мој један живот је препун као десет уметничких живота.

Сарадња са два највећа светска тенора Хосеом Карерасом и Пласидом Домингом, који ускоро стиже у Београд, вам је сигурно остала у сећању, каква је заправо била?

Са Домингом сам певала Кармен у Рио де Жанеиру и улогу Принчипесе де Бујон у Чилеовој „Адријани Лекуврер” у Барселони. Са Карерасом сам била Кармен у Риму и Милану. Доминго је фантастичан и са њим се на сцени осећате као на филму и најлепше уметничке тренутке до сада сам доживела уз њега. А најбоље ме је на земаљској кугли, док сам певала Кармен, убио Карерас. То је тако било страсно и право, права смрт.

Како видите себе за десет година у тој лепој, али и веома тешкој професији оперске уметнице?

Мој живот тече споро, јер је сваки минут био и јесте интензиван и свесна сам га сасвим. Све док постоје људи који су срећни док ме слушају наступаћу. Последњих пет година себи много угађам и желим да ми се догоде све оне ствари које нису могле до сада због напорног рада. У предстојећем периоду очекује ме нова улога у опери Светислава Божића „Меланхолични снови грофа Саве Владиславића”. Потом ћу првог јануара у Будви певати на отвореном са колегама из Италије. И први пут у каријери добила сам позив да ускоро одржим концерте у Аустралији.

Биљана Лијескић


Коментари16
b6247
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Opera Lover
Ukoliko me pamcenje dobro sluzi, a sluzi me jos uvek, prekrasna Dubravka Zubović je saradjivala sa Bijelim Dugmetom. Otpevali su zajedno jednu divnu baladu ‚‚Sanjao sam nocas da te nemam’’. Sjajna inovacija i iskorak umetnicke muzike u spoju sa zabavnom.... Molim frenetične potpisnike da ne barataju netačnim informacijama.
Dragi Aleksandre
Da mozda ne mislite na najpopularniji YT video kada je srpska opera u pitanju a odnosi se na cuveni snimak’’The Drunk Carmen’’? Stvarno Karmen bez konkurencije!!!.
Aleksandar Andjelković
Neverovatna pristrasnost fanova Jadranke Jovanović, koja je posle pevanja sa Bijelim Dugmetom, kada je Bregović iskoristio njene mogućnosti u toj vrsti muzike, nestala je? Od komentara je iskren samo vezano za Vukicu Mikaču i njene fotografije sa "dušom", ali čak ni to nije moglo publici koja ima poštovanja za operu,da nametne JJ, kao Divu !To imamo, u svetu priznatu od stručnijih Karmen ! To je Dragana del Monako, a ko voli JJ nema prava i drugima da nameće....
Ponovo Istomisljenica
Zaboravih reći, lepo je znati da su Bucike opet u modi. Ili je neko ostao na nivou zastarelih snimaka sa Jutjuba. Nekada davno moglo se govoriti o raskošnoj lepoti Ane Netrebko, danas je to neka druga vrsta lepote. Njeno pevanje je, podrazumeva se,bez premca. Vaše sramne reči, upućene srpskoj Divi Jadranki Jovanović, mozemo shvatiti i kao kompliment ,pošto je tako ostrašćeno uporedjujete sa slavnom Anom Netrebko. U jednome se slažem sa Vama, zajednicka im je raskošna umetnost.
Istomisljenica Dragane Tomic
Ja bih se sloziila sa gospodjom Tomic koja podseca da ``Srećni i zadovoljni ljudi ne pišu nikako, ili veoma kratko``. Iskreno sazaljevam Miku M i doktoresu njegovog srca.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља