недеља, 28.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 08.12.2014. у 15:00 Д. Јокић-Стаменковић

На Студентском тргу биће највећа подземна гаража

Фото ЈКП „Паркинг сервис”

Градња највеће подземне гараже у Београду требало би да почне крајем наредне или почетком 2016. године на Студентском тргу, испод садашње окретнице тролејбуса и Академског парка, рекао је за „Политику” Горан Весић, градски менаџер. У исто време, градиће се још три подземна паркиралишта – испод платоа пијаце „Ђерам”, иза Народне библиотеке са стране Скерлићеве улице и испод Косовске улице, код Дома Народне скупштине.

Четири паркиралишта обезбедиће најмање 1.700 паркинг места. Први корак у остварењу овог пројекта, према Весићевим речима, направљен је 20. октобра расписивањем међународног тендера за избор професионалних консултаната који ће помоћи граду и „Паркинг сервису” да спроведу процедуруза избор приватног партнера за градњу паркиралишта.

Пријаве на тендер који је ових дана завршен расписала је Европска банка за обнову и развој, која га, каже Весић, финансира са око 600.000 евра.

– Ускороћемо знати које је консултанте Европска банка изабрала. Они ће нам препоручити најбољег приватног партнера за градњу подземне гараже, а град ће донети коначну одлуку. Ко ће то бити, знаће се у јулуили августу 2015. Укупна вредност градње четири гараже је око 30 милиона евра и то је један од највећих пројеката у наредној години. Тај новац уложиће приватни партнери, који ће заузврат на одређени број година добити право да са градом деле профит од паркиралишта – истакао је Весић.

За овај посао заинтересовани су бројни инострани инвеститори, али Весић напомиње да то не значи да домаћи улагачи немају шансу да ступе у приватно-јавно партнерство са градом.

За све четири гараже већ постоје идејни и урбанистички пројекти, док „Ђерам” има и грађевинску дозволу. До 10. јануара биће издате и локацијске дозволе за гараже на Студентском тргу, у Скерлићевој и Косовској улици. Израду главног пројекта, каже Весић, препустићеприватном партнеру.

– Желимо да то буде фирма са великим искуством у градњи подземних гаража, која ће имати право да унесе позитивне измене у пројекат.На пример, када нам је у фебруару у посети био представник шпанске фирме, која је у Мадриду, по недостатку паркинг простора сличном Београду, градила подземне гараже, рекао нам је да неекономично користимо простор и да би они у гаражама попут нашихуредили много више паркинг места. Такви предлози инвеститора су добродошли – објаснио је Весић.

--------------------------------------------------------------

Број паркинг места у будућим подземним гаражама

756 – Студентски трг (три или више етажа)

350 – Скерлићева улица (две етаже)

352 – Ђерам пијаца (две етаже)

247 – Косовска улица (две етаже)

------------------------------------------------------------

Студентски трг и Васина будуће пешачке зоне

Када буде изграђена подземна гаража на Студентском тргу, тролејбуска окретница ће још неко време остати изнад ње. Весић најављује да је „у даљој будућности” предвиђено њено измештање на Дорћол, највероватније у Дунавску улицу.

– Када ће бити пресељена окретница зависи од новца којим будемо располагали. То је предвиђено јер планирамо да Васину улицу и Студентски трг претворимо у пешачку зону – истакао је Весић.

----------------------------------------------------------------------

3.000 – 5.000 паркинг места недостаје у центру

10.000 – 15.000 паркинг места фали у целом Београду

22.500 – места за паркирање има у зонираним деловима града

10.000 – места има у гаражама и на паркиралиштима

-----------------------------------------------------------------------

Потенцијалне локације за подземне гараже

– У другој фази предвиђамо изградњу подземних гаража на још петнаестак локација, према истом моделу јавно-приватног партнерства. Техничко-економска и саобраћајна анализа урађена је за седам објеката– најавио је Весић. Ради се о следећим локацијама:

1. Масариков трг, Земун – 200 места, две етаже

2. Улица Светозара Марковића – 320 места, две етаже

3. СЦ „Пинки” – 220 места, једна етажа

4. Пастерова улица – 357 места, минимум две етаже

5. Угао Пастерове и Делиградске улице – 230 места, две етаже

6. Улица Соње Маринковић – 200 места, минимум две етаже

7. Пијаца „Бањица” – 120 места, једна етажа

Коментари21
5f818
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

stara garda
Beogradjani svih opstina ujedinite se i stanite na put ovim besmislenim predlozma. Prosto ne zna coveg sta da misli od planova Malog & co. Da li ti ljudi imaju predstavu o ovom gradu, sta je ispod njega, koji potencijal turisticki, jer mi nemamo ono sto imaju evropske metropole, ali imamo potenciajln vrlo zanimljive ponude kao taj Beograd ispod Bgda. I kao sto su neki komentatori vec rekli, zaimislite metro stanicu koja pokazuje ispod studentskog parka one terme koje su svojevremeno tu iskopane pa ponovo zatrpane. I neka se jave arheolozi i obaveste javnost, a ovi sto treba da zastite stari grad da se probude iz svog dremeza, jer pogledajte ko nam kroji buducnost grada. Neznalice i profiteri.
Студенски Стандард
Студентима скаче стандард.
Mina S
Studentski trg je oivicen Fakultetima,Kapetan Misinim zdanjem u kome je Rektorat,,Etnografskim muzejom, parkom,stecistem znanja,umetnosti ,kulture i kao takav treba ga sacuvati,kao oazu u centru grada ! Podzemne garaze grade se na rubovima užeg centra,posebno tamo gde nece narusavati institucije od najveceg znacaja za ovaj grad i sire.
Goran Milic
Nešto mi nije jasno - ako je plan da se cela ta zona zatvori za saobraćaj, kako će onda da se dolazi do garaže i ko će da je koristi?
Deda Djole
Obzirom da je od BGDA NA VODI ostala samo maketa a od JUZNOG TOKA samo 2 cevi, iz magle nas mami i maze bajka podzemne garaze.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља