уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:32

Дан за „селфи” над Дунавом

Аутор: Н. Белићпетак, 19.12.2014. у 22:00
Последња станица аутобуса 85 у Борчи 3 (Фото Н. Белић)

Тачно у 4.20 часова, аутобус ГСП-а на линији 85 кренуо је из насеља Борча 3 до Бановог брда, на своје прво путовање преко дан раније отвореног Пупиновог моста. Први дан у аутобусима на овој траси која спаја шумадијски, сремски и банатски део Београда, обележиле су гужве као да је радни дан, а не слава Свети Никола.  

– Ма то ти је, сине, зато што би сви да се провозају преко новог моста. До јуче, док је овај аутобус ишао од Бановог брда до Новог Београда, свако ко уђе могао је комотно да седне – објашњава нам суграђанин пензионер.

Укрцали смо се са њим на окретници на Бановом брду, а већ до Аде Циганлије у зглобни „Соларисов” аутобус са натписом „Борча 3” једва да је могло да се уђе. Из средине возила, између глава путника, карактеристична архитектура Моста на Ади, првог прелаза преко реке на траси „осамдесет петице”, могла је само да се назре.  

„Саву смо прешли, а сад правац Дунав”, гласно је прокоментарисала путница која је успела да се пробије до прозора, у жељи да што боље види нову ћуприју, до које је било још петнаестак станица.

„Соларис” се тек пробијао поред „бувљака”, одакле је ушао у Булевар Црвене армије. Са десне стране је пољана на којој се некада налазио „Ромвил”, а нешто даље и депо ГСП-а. На Булевар Црвене армије на траси „осамдесет петице” надовезивале су се Улица омладинских бригада, Булевар Михајла Пупина, Александра Дубчека… Глас из валидатора је уредно оглашавао топониме.

– Ова као да нам листа уџбеник из историје – пробао је да да засмеје пријатеља путник који је шалама прекраћивао време до доласка у Борчу.

Поред Земунске болнице и даље пун „Соларисов” аутобус ушао је у Угриновачку улицу. Код Градског стадиона у Земуну на стајалишту је чекало двоје контролора, али су због гужве одустали од уласка у возило.

„Шпалир” кинеских и српских застава на стубовимапрво је што се још из даљине могло назрети из аутобуса који се приближавао Пупиновом мосту. Минут касније, већ су се јасно разазнавали пешаци са обе стране коловозних трака. Дан је био топао и сунчан, идеалан да се направи „селфи” или заједничка фотографија над премошћеним Дунавом.

– Лепо изгледа – отело се путници која је још на средини пута успешно запосела место на „видиковцу” задње аутобуске платформе.

Многи су тада већ с нестрпљењем очекивали да стигну у Борчу, али је до тамо остало још најмање шест-седам станица са све новом петљом на Зрењанинском путу.

После тридесетак пређених километара, отприлике исто толико стајалишта и два моста, „Соларис” је коначно стигао до окретнице у Борчи 3. Од поласка са Бановог брда прошло је скоро 90 минута.

Поласци на сваких 14 минута

На траси јавног превоза 85 саобраћа 10 аутобуса ГСП-а и „Ласте”. Први полазак из Борче је у 4.20, а са Бановог брда је у 4.50. Последњи аутобус из Борче креће у 23.20, а са Бановог брда у 23.30. Интервал између два поласка је 14 минута.

Било је предлога да преко Пупиновог моста саобраћају још две нове линије, са ознакама 97 и 98. Њихове трасе биле би од Бежаније до Борче 3, или од Блока 45 до Борче. Такође, било је идеја да окретница уместо у Борчи буде у Котежу. 


Коментари8
a019b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vanja M.
Ja bih samo da pohvalim penzionere koji se jos uvek voze i voze na toj turistickoj liniji. Pre par dana sam usla u taj grozni autobus i dozivela te nase divne penzionere. Invalid sam i koliko mi je poznato prva sedista su namenjena invalidima medjutim to pravilo ne vredi za nase penzionere. Morala sam da stojim iako hodam sa dve stake a oni su se svadjali sa zenom koja ih je grdila zbog mene... Pohvala i BUS PLUS-u jer ljudima koji rade za 20000 naplacuju kartu 30 evra dok penzionere prave zdrave vozaju za dzabe. Nikada mi necemo biti ni drzava ni ljudi - dok je pomenutih i njihove nekulture.
Aleksandar M
Promenite zaboga naziv stajalista "Groblje Zbeg" u "Pupinov most".
Вера Каменица
Да ли постоји могућност да се са постојећим бројем возила одржи најављени ред вожње са поласцима бар на 14 минута јер је реч о једној од најдужих, ако не и најдужој линији ГСП Београд? То би значило да једно возило мора да обиђе цео круг од око 48 км за око 2 сата и 20 минута у условима градског саобраћаја... На досадашњој траси ред вожње врло често није био поштован, било би лепо да се то промени заједно са променом трасе.
M. Pavlovic
Odosmo od teme ali bar da neko sazna nesto sto je trebao znati od malih nogu: Beograd je najveci grad Sumadije a Kragujevac glavni grad iste.
Pera P
@ Mita M Ukoliko nesto ne znate, pokusajte prvo da se informisete, pre nego sto napisete. Beograd je najseverniji grad Sumadije, dakle, pripada Sumadiji.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља