субота, 26.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 08.02.2015. у 22:00 А. Ц.

Мушкарци више троше на себе него жене

Мушкарци се углавном одлучују за скупље а даме за јефтиније поклоне (Фото Р. Крстинић)

Турци се најчешће (минимум једном месечно) почасте неким поклоном, Швеђани у односу на становнике осталог дела Европе најчешће имају осећај гриже савести када потроше новац на себе, а најмање себи угађају Чеси.

Око 42 одсто становника Старог континента сматрало је током прошле године да ће се орасположити ако се почасти, што је добар начин за поправак расположења. То је нешто више у односу на 33 одсто људи колико је током 2013. године срећу повезивало са самочашћавањем.

Ово су само неки од резултата другог истраживања „Мастер кард трит индекса”, спроведеног на више од 15.000 потрошача у 17 држава (Аустрија, Белгија, Француска, Немачка, Италија, Холандија, Пољска, Русија, Шпанија, Шведска, Швајцарска, Турска, Велика Британија, Чешка, Грчка, Мађарска и Румунија), које је указало на још једну занимљивост.

Иако жене више верују да им чашћавање помаже да се осећају боље – 51 одсто испитаница у односну на 33 одсто припадника јачег пола – мушкарци троше више! Скоро сваки пет мушкарац (18 одсто испитаника у споменутом истраживању) одвоји више од 100 евра на угађање себи, док мање од једне десетине (само осам одсто) дама учини то исто.

Заједничко и женама и мушкарцима јесте то да скоро половина потрошача (46 одсто) признаје да ће се почастити једном или више пута месечно, а 42 одсто њих за то троши уштеђевину.

Скоро две трећине њих има став да је чашћавање основно право, односно не осећа кривицу када повремено потроши много новца на мале ствари како би били срећнији. И, тај број се није променио у односну на испитивање из 2013. године.

Интересантно је да је половина жена које су учествовале у истраживању, признала да ужива да почасте себе нечим, док је само трећина мушких испитаника била искрена и рекла да их куповина орасположи. У тој групи предњаче становници Турске. У овој земљи више од половине мушких испитаника (51 одсто) рекло је да ужива купујући за себе. Међутим, у тој земљи висок је проценат и жена – 67 одсто њих има исти осећај када дарује себе. И само осам одсто Турака гризе савест након што су купили нешто себи. Супротно Турцима, у овом истраживању, стоје Швеђани. Чак петина припадника ове нације каже да осећа кривицу каде се почасти, а Швеђанки је много више него мушкараца. Најређе задовољство себи пружају Чеси, само 27 одсто становника ове земље једном месечно оде у продавницу да би себи купили нешто. Интересантно је да се половина испитаника у Гркој одлучује да уплатом аранжмана у туристичкој агенцији себе почасти одмором у иностранству, иако могу да летују и одмарају широм своје земље.

Припадници јачег пола чешће се часте одмором, неком врстом забаве и технолошким уређајима. Дама срећу купују ситницама: кармином, чоколадом, часописима... Примера ради, у Румунији дама се орасположи када купи кармин или неки други козметички производ.

Коментари0
32a96
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља