субота, 07.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:32

Бивши пилоти: пропада ловачка авијација Војске Србије

Аутор: Фонетчетвртак, 05.03.2015. у 17:46
МиГ 29 (Фото Танјуг)

БЕОГРАД - Ловачка авијација у Војсци Србије, авиони МиГ-29 и МиГ-21, срозава се и девалвира, пилоти тих летелица су деградирани и дискриминисани, а последњи је за лет на њима одшколован 1998. године, упозорили су данас представници Удружења надзвучних пилота.

Они су, а ради се о пензионисаним или бившим пилотима, на конференцији за новинаре оценили да држава не цени војне пилоте, поготово ловачке авијације, у коју ниједна власт од деведесетих година није улагала, иако обавља важан посао заштите ваздушног простора земље. Према речима Борише Мандића, једног од оснивача клуба, просек старости пилота ловачке авијације у Војсци Србије, којих је „мало више од туцета”, износи 42,5 године, док, на пример, у Француској они не лете на тим авионима после 36. године. На сцени је, објаснио је он, систем „три Д - пет Н": девалвација, деградација и дискриминација пилота ловаца и незнање, неспособност, нерад, небрига и неодговорност људи који имају високе чинове и плате да би бринули о тим људима.


МиГ 21 (Фото Танјуг)

Некадашњи војни опитни пилот, а данас капетан на „Ербасу” Ер Србије Салко Хаџић, констатовао је да држава не цени наше пилоте, посебно оне у ловачој авијацији, који постану „потрошена роба”, иако су у њихово школовање уложени милиони евра. Није проблем у пилотима, проблем је у авијацији, нагласио је Хаџић, и запитао када ће држава да се изјасни о томе ко ће да чува њен ваздушни простор, пошто је очигледно да ће, ако то ми нећемо да урадимо, некоме другом морати да се плати на десетине милиона евра годишње.

Према његовим речима, ако авиони МиГ-29 после ремонта стоје на земљи и не лете, као што је то случај у Србији, а разлози су често банални, кад неко неће да шест месеци потпише папир за набавку гума или акумулатора, тешко је поверовати да је то случајно.

Представници Удружења надзвучних пилота указали су и на нерешена стамбена питања њихових колега који још лете, јер их 50 одсто нема стан, нити га је било који пилот надзвучног авиона добио од 2003. године. Пензионисани пилоти су нагласили да конференцију држе и у име колега који су активни војни пилоти, да би пренели њихово незадовољство, јер они то не могу да учине због правила која забрањују наступе у јавности.


Коментари50
c05fe
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mиша Mилас
@Nina Jerković | 06/03/2015 11:35, КАЖЕ: "У земљи у којој може да се "баци каменом" од једне до друге границе треба да се "лети" моторним змајевима а не најмодернијом ловачком авијацијом." ...................................................................................................... Није чудо што многи кажу да је најгора српска мана - ЗАВИСТ! Поменута "Нина Јерковић" не поштује истину, а ни принцип компетенције, који каже да паметни не говоре о стварима које не знају и не разумеју. Прво, по међународним прописима свака земља мора обавезно да има снаге за контролу ваздушног простора, или за то мора да плати другој земљи, Друго, у рату 1999. погинуло је 28 ваздухопловаца, већина официри и подофицири, па и један генерал. Треће, зашто нисте отичли у официре пилоте, у Војску када је то СВЕ ТАКО бајно. Половина пилота надзв. авиона нема стан! Имају ДЕСЕТ ПУТА МАЊУ ПЛАТУ ОД директора Србија гаса! Животни век пилота, који доживе пензију, је за десет година краћи од просечног!
Потомак Солунца
Имамо хиљаде ловаца организованих у ловачке бригаде, тј. друштва. Ловачки авиони нам тренутно нису потребни. Прилика да се поврати Косово ће можда осванути за 30, 50 година (или никад). Онда ће нам требати и ловачких авиона а дотле, делите судбину пораженог народа.
drago skoric
nama uopste nije potrebna lovacka avijacija.
Pierre Clostermann
Tvrtko, na svu tu bedu koju pominjete, morali bi onda uslugu kontrole vazdusnog prostora (zastita) placati drugoj drzavi. To bi nas kostalo oko 50mil dolara godisnje, sto je skoro cena za jedan borbeni avion. Ima dosta komentatora ovde koji komentarisu slicno Vama: beda , tuga, sve je propalo, nista se ne moze uraditi i slicno. Naravno da moze i da ce se uraditi. Komentare udruzenja Mach 2+ dozivljavam kao nesto vrlo dobronamerno, od strane kompetentnih ljudi. Nemojte tako ljudi, od nas svih zavisi kako ce nam biti u buducnosti, samo smo krivi ili zasluzni za sve sto nam se desava.
nikols tvrtko
Posten da budemo prema pozici u kojoj se nalazimo, i kakva je ekonomska situacija, totalni bankrot nama netreba nipiloti ni r.avijacija, sve rasprodati.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља