четвртак, 27.06.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:02

Победили „Дестинација Сербистан” и „Потрошени”

Аутор: Дубравка Лакићнедеља, 29.03.2015. у 22:00
Из филма „Потрошени” Борута Шепаровића (победник „Видика”) (Фотодокументација фестивала)

Најбољи дугометражни документарни филмови 62. Београдског фестивала документарног и краткометражног филма – БФДКФ, према одлукама три различита жирија, јесу: српски филм „Дестинација Сербистан” („LogBook Serbistan”) Желимира Жилника, хрватски „Потрошени” Борута Шепаровића и пољски „15 ћошкова света” Зузане Солакијевич.

 У свом образложењу награде Жилнику, жири програма „Двориште”, који је радио у саставу: Горан Радовановић (редитељ), Милан Влајчић (критичар) и Невена Матовић (новинар), рекао је да признање даје „за аутентичан, вишеслојни и иронични приступ феномену који превазилази наше државне границе”, док је жири „Видика” Шеперавићеве „Потрошене” наградио „за комплексност пројекта '55 плус', бескомпромисну и изоштрену социјалу ангажованост и узбудљива лична сведочанства отписаних људи”.

Награду за најбољу режију у програму домаћих филмова „Двориште” освојила је редитељка Слађана Топаловић Несторовић, ауторка узбудљивог и веома креативног документарног филма „Друго име за слободу” о највећем светском бајкерском братству „Ноћни вукови”. Њој је ова награда припала „за смели истраживачки подухват у виду роуд-мувија на размеђи између истока и запада, Србије и источних земаља”.

Признање за најбољу режију у програму регионалних филмова „Видици” додељена је хрватској редитељки Тихи Клари Гудац за „изузетан спој важне, а скривене историјске теме и дубоке и емотивно снажне интиме, уз спајање архивског материјала и потресних исповести жртава” у филму „Голи” о Голом отоку. Овом изузетном филму на фестивалу је припало још неколико награда међу којима је и она, сваком аутору најмилија, награда публике.


Жилникова „Дестинација Сербистан/„LogBook Serbistan” победник „Дворишта”

Најбољи средњеметражни филмови су „У мраку” српског аутора Горана Станковића („за модерну рударску причу која говори о нашој потамнелој стварности“) и „Прави човек за капитализам” словеначког аутора Душана Моравеца („за храбар и иновативан поступак са којим је анархистички дух главног протагонисте пренео и приближио најширем гледалишту”).

Због редитељског поступка којим је човека, животињу и природу стопио у једно биће, награда за најбољи краткометражни документарни филм програма „Видици” припала је филму „Еоха” Владимира Перовића (Црна Гора), док је у програму „Двориште” ову награду освојио филм „Корени зла” Желимира Гвардиола и то  за доследан ауторски приступ теми рађања насиља унутар распаднутих породичних заједница.

За најбоље кратке игране филмове жирији су наградили српски филм „Цртани” Душана Бабића и хрватски филм „Шетач” Филипа Мојзеша (са Богданом Диклићем у главној улози).

За деликатно повезивање судбина људи којима охрабрење доноси наду Дејан Петровић, аутор филма „Рестарт” освојио је награду за најбољи сценарио у такмичарском програму „Двориште”. За најбољи домаћи анимирани филм проглашен је „Joy & Joy” Ђузепеа Белавије, за најбољи студентски филм награђен је „If I had it my way I would never live” Марка Грбе Синга, а за краткометражни експериментални „Вече уз радио” Милоша Томића.

Признање за најбољу монтажу у домаћем филму освојили су Никола Драговић, Милан Јаконић и Тамара Дракулић за филм „Океан” Тамаре Дракулић, за фотографију у филму „Гадан сапун” Виолете Голдман награђен је сниматељ Миладин Чолаковић, за најбољи дизајн звука Александар Протић (филм „Анплагд”), а за најбољу музику композитор Александар Ранчић (филм „Маријина епизода” Сање Живковић).


Из филма „Потрошени"

За амбициозан ауторски концепт који је добио оваплоћење у неким традиционалним културолошким моделима и елементима новије „грађанске културе” у филму „Цвеће зла”, Саболч Толнаи освојио је награду за најбољу продукцију домаћег филма.

Жири међународног програма „Рефлектор”, који је радио у саставу Андреа Рајтер, Горан Терзић и Владан Петковић, осим награде за најбољи филм („15 ћошкова света“ Зузане Солакијевич), доделио је и специјално признање мексичком дугометражном документарцу „Време за дремку” Каролине Плат.

Овогодишњи 62. „мартовски фестивал“ свечано је завршен синоћ доделом награда и пројекцијом филма „Више од тренера” Жељка Мирковића.

------------------------------------------------------------------------------

Најбољи у региону

Жири у саставу Дубравка Лакић (председник), филмски критичар „Политике”, Младен Ђорђевић, редитељ и продуцент и Снежана Ивановић, филмски и телевизијски монтажер и професор на ФДУ, оценио је програм „Видици”, у којем су се такмичили филмови из региона, као веома квалитетан.

Осим филмова „Потрошени”, „Прави човек за капитализам”, „Еоха” и „Шетач”, овај жири је као најбољи анимирани филм наградио „Левитацију” Марка Мештровића (Хрватска), као најбољи студентски „Неко од нас” Ање Кавић (Србија), а као најбољи кратки експериментални филм „Амнезијак на плажи” Далибора Барића.


Из филма „Љубавна одисеја” – награда за најбољи сценарио

Награда за најбољи сценарио припала је Татјани Божић и Александеру Гоекјиану, сценаристима филма „Љубавна одисеја” (Хрватска-Холандија). За најбољу монтажу награда је припала Дамиру Чучићу (Хрватска) за монтажне поступке у филмовима „Насловница” и „Ракијашки дневник”, док је награда за најбољу фотографију отишла у руке сниматељу Борису Пољаку (Хрватска) за фотографију у филмовима „Аутофокус” и „Ракијашки дневник”. За музику у Чучићевом „Ракијашком дневнику” награђен је композитор Горан Штрбац, док је дизајнеру звука Томиславу Бабићу за стваралаштво у филму „Амнезијак на плажи” додељена награда у овој категорији.

За продуцентску одважност у филмовима „Голи” Тихе Кларе Гудац, „Љубавна одисеја” Татјане Божић и „Пролаз за Стелу” Љиљане Шишмановић, награду за најбољу продукцију жири „Видика” доделио је хрватском продуценту Ненаду Пуховском. Посебно признање овај жири је наменио продуценткињи Вери Робић Шкарици и Хрватском филмском савезу за велики број квалитетних филмских наслова због којих се овогодишња хрватска продукција посебно издвојила на београдском фестивалу. К. Р.

------------------------------------------------------------------------------

Преминуо редитељ Петар Недељковић

Угледни филмски и телевизијски редитељ Петар Недељковић преминуо је изненада јуче у Београду, током Фестивала документарног и краткометражног филма. Недељковић је дуго година био ангажован на Радио телевизији Србије а на фестивалу је учествовао са кратким документарним филмом „Анђео са горе Заглавак”. Танјуг 


Коментари1
700aa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Isidora Ostojić
Au, koliko nagrada... i sve dobili domaći autori.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља