недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:35

Купци „Авале” најављују дигитализацију филмова

четвртак, 23.04.2015. у 22:00
Перформанс на протесту током продаје Авала филма (Фото Д. Ћирков)

„На форумима видим да људи коментаришу како су продати филмови ̓Авала филма̕. Нису продати филмови, они су у Кинотеци, продата су продуцентска права на филмове” – каже за наш лист директор Кинотеке Радослав Зеленовић, који додаје да је у претходне четири године предлагао да се национализује фонд филмова и да држава буде титулар тог фонда. Један од предлога, како каже, упутио је тада и Министарству културе, и на то писмо никад није добио одговор. Зеленовића ових дана питају да ли ће можда некоме пасти на памет да ускоро прода и Кинотеку...

Правни саветник „Филмског пута” Дејан Петровић изјавио је ових дана медијима да филмове нико неће узети и склонити. „Они ће и даље бити на програму домаћих телевизија, чуваће се у Кинотеци. Новац од ауторских права ићи ће ’Авала филму’. Приватизован је и ’Дунав филм’, ’Инекс’, ’Застава’, ’Унион’, и сви они су имали каталоге због којих се нико није бунио. Сви ти филмови се и даље приказују на телевизији”, рекао је Петровић листу „Данас”, додајући да није постојао правни оквир да се филмски каталог издвоји из стечајне масе.

Како „Политика” сазнаје, купци „Авала филма” имају намеру: да на простору некадашњег „Авалиног” студија у Кошутњаку инвестирају у основну техничку базу за производњу домаћих и светских копродукција, да ураде дигитализацију филмског фонда „Авала филма” и посебно подсећају да се права аутора не могу отуђити.

На трибини о „Авала филму”, одржаној прексиноћ у биоскопу „Звезда”, некадашњи директор Агенције за приватизацију Бранко Павловић рекао је да je Закон о стечају, као и остали реформски закони, направљен тако да се прегазе правни принципи, јер не постоји могућност жалбе вишој инстанци. Он је нагласио да Кинотекин захтев да се продуцентска права изузму из стечаја није одбијен, већ одбачен, јер није Кинотека странка у спору, већ Министарство културе које је писаним путем требало да се обрати Министарству привреде, а они Агенцији за приватизацију, и објасни да је реч о филмовима од стратешког културног значаја, а потом да о томе одлучи влади.

Павловић сматра да је ово још један доказ да влада само спроводи одређени модел ММФ-а, и каже да су у овом случају, са правне стране, све опције затворене, али додаје да критична маса грађана може да се организује, и да анимирањем јавности проба нешто да учини.

На трибини је речено да ће због продаје продуцентских права, Србија моћи да има озбиљан проблем са копродуцентима из региона и Европе. Остаје да јавност будно прати да ли ће бити поштоване намере новог власника „Авала филма”, или ће све завршити као и са продајом „Београд филма”, када су, упркос јавно изреченим обећањима, и уговорним обавезама, нестали београдски биоскопи.

М. С.

----------------------------------

„Авала” продата бившем таксисти из Панчева?

Покрет „Доста је било – Саша Радуловић” саопштио је да је „Авала филм” продат бившем таксисти из Панчева Саши Ћоровићу, који је власник хипотеке над фирмом „Филмски пут” извесног Мишела Бабића из Француске.

У саопштењу се наводи да је „Авала филм” „књишки пример пљачкашке приватизације” која је спроведена у Србији, уз директно саучесништво државе.

Фирма „Филмски пут”, која је купац „Авала филма”, регистрована је пре само месец дана са капиталом мањим од 500 евра.

Према подацима Агенције за привредне регистре, власник фирме је извесни Мишел Бабић из Париза, али цела његова фирма је 2. априла 2015. године стављена под хипотеку, што указује да је прави купац у ствари власник те хипотеке Саша Ћоровић, бивши таксиста из Панчева.

Кад је утврђивана почетна цена од свега 8,2 милиона евра по којој је и продата фирма, право коришћења вредних 37 хектара процењено је на нула динара.

Процењивана је само вредност 20.000 квадрата трошних објеката, а она је ништавна, наводи се у саопштењу.

Покрет „Доста је било – Саша Радуловић” упозорава тужилаштво да испита све околности продаје и одговори на питање ко је извукао корист из посла од ког Србија има штету.

Фонет

----------------------------------

Министарство културе: Кинотека имала пропусте

Министарство културе и информисања формирало је Комисију за ванредни надзор над применом Закона о културним добрима, која је првог дана рада утврдила да Југословенска кинотека није испунила своје законске обавезе по основу Закона о културним добрима из 1994. године и да није донела ниједно решење којим се филмска грађа утврђује за културно добро и дефинишу адекватне мере заштите.

Да је Југословенска кинотека извршила своју законску обавезу, комплетан филмски фонд „Авала филма” не би ушао у стечајну масу овог предузећа, док би Кинотека имала би право прече куповине.

Министар културе и информисања Иван Тасовац потписао је јуче налог Југословенској кинотеци да, на основу стручних критеријума, хитно донесе решења о утврђивању дела из фонда „Авала филма” за културна добра и нове власнике упозна са мерама заштите и њиховим законским правима и обавезама.

Министарство културе и информисања очекује да Југословенска кинотека изврши хитну категоризацију филмске грађе која се чува у њеном архиву, с обзиром на чињеницу да ниједан филм од 1980. године није утврђен за културно добро од изузетног значаја.

Имајући у виду установљене пропусте у раду Југословенске кинотеке, Министарство културе и информисања појачаће надзор у свим институцијма чији је оснивач Република Србија.

Данас ће у Министарству привреде биће одржан састанак министра културе и информисања, министра привреде и в. д. директора Југословенске кинотеке са новим власницима „Авала филма”.


Коментари5
6a1db
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

tesko mi je analogno , a kamoli digitalno
"Нису продати филмови, они су у Кинотеци, продата су продуцентска права на филмове” – каже за наш лист директор Кинотеке Радослав Зеленовић" - i sad zakljucak. Sta to znaci "producentska prava"- nije sija nego vrat. Kinoteka ima, na primer, kopiju filma "Rat i Mir" od Bondarcuka, ali nema producentska prava. Sta to znaci, tj sta Kinoteka moze da radi sa kopijom koju raspolaze - da je digitalizuje: ne ; da je pusta - ne bez dozvole onog ko ima "producentska prava" ; da je pozajmi drugom bioskopu - ne , ako nema dozvolu onog koji ima "producentska prava",... sta ima Kinoteka - kopiju filma kojom moze da se sluzi ako ima dozvolu onog koji ima "producentska prava". Tako je svugde u svetu, predpostavljam da je i kod nas.
Nenad T.
Neko bi morao odgovarati za ovaj autogenocidni akt.
коста д
Увелико се тврди да је купац заправо г. Станко Суботић.
Mika Cika
Najbolje je da digitalizaciju uradi neka americka firma , na preimer u vlasnistvu srbina pa ako jos moze da bude rodjak ili brat ministra. Tek onda niko nece znati nista o poreklu kupca.
djordje gasic
To je opet neki preduzetnik,tajkun za bud zasto oteo po ugledu kako je cela srbija raskomadana i ocerupana a generacije cestitih ljudi su sve to stvarale

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља