недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:35

Кинези траже гаранције за концесију на Коридору11

Аутор: Танјугпонедељак, 04.05.2015. у 14:00
(Фото А. Васиљевић)

БЕОГРАД– Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да се са кинеским компанијама воде тешки преговори за концесију на Коридору 11, јер Кинези траже гаранације за промет саобраћаја.

„У претходних месец и по дана смо водили преговоре са две кинеске компаније на који начин да превазиђемо то питање. Разматрамо шта можемо да испунимо, а да то свакако не буде давање гаранција за проток саобраћаја ,нити да то буде давање додатног новца, него да видимо уз пут шта је то још могуће што би ми могли да им понудимо”, рекла је Михајловић новинарима у Палати Србије.

Она је казала да ти разговори неће бити окончани сигурно у року од месец дана и да се самим тим не могу очекивати ни нови тендери за градњу преосталих деоница на будућем аутопуту од Београда до границе са Црном Гором, односно на Коридору 11.

„Државна каса Србије је ликвидна, можда по први пут, и ми можемо наћи начин да узмемо кредит, али то није наш циљ. Кинеска страна није навикла на концесије и није баш увек расположена за тај вид градње, ово би било први пут и зато су ти разговори врло тешки”, додала је Михајловић.

Предмет концесије је раније био изградња и одржавање дела Коридора 11 од Сурчина до Обреновца у дужини од 17,6 километара и од Прељине до Пожеге у дужини од 30,9 км, као и управљање, одржавање и коришћење деонице од Обреновца до Прељине дуге 103 км.

Две кинеске компаније су прошле претквалификациони поступак - „Чајна роуд анд бриџ корпорејшн” (CRBC) и „Шандонг хај-спид груп”, а рок за достављање концесионих понуда је био 5. фебруара.

Михајловић: Лопта је код Икее, ми смо све припремили

Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре и Град Београд обавили су све припреме за инвестицију Икее у Србији и сада се само чека да та шведска компанија пошаље пројекат за градњу свог првог продајног објекта, код Бубањ Потока, изјавила је данас потпредседница Владе Зорана Михајловић.

„Имамо протокол са Икеом, Град Београд и Министарство су урадили све и припремил и тренутно је лопта код Икее да пошаљу пројекат”, рекла је Михајловић новинарима у Палати Србије.

Како је рекла, динамика измештања наплатне рампе на аутопуту код Бубањ Потока предвиђа да предузеће „Путеви Србије” тај посао обави у року од годину дана.

„Сигурна сам да неће каснити, јер је то толико значајан пројекат за нас да нећемо дозволити кашњења”, поручила је Михајловић, која је на челу Министарства грађевине, саобраћаја и инфраструктуре.

Директор „Путева Србије” Зоран Дробњак је потврдио да ће се та наплатна рампа налазити у близини Врчина.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је раније саопштило да измештање наплатне станице Бубањ Поток није услов за добијање грађевинске дозволе, као и да издавање дозволе зависи искључиво од брзине којом ће та компанија поднети захтев и испунити законске услове.

Михајловић: Ове године ће бити обновљено 150 км пута

Ове године ће бити рехабилитовано 150 километара путева у Србији, у вредности од скоро 60 милиона евра, изјавила је данас потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Из предузећа „Путеви Србије” најављују да ће први радови почети већ за десетак дана.

Михајловић је, након састанка са представницима више од 70 путарских предузећа, изјавила да се ти радови финансирају из кредита Светске банке, Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој који износи укупно нешто више од 400 милиона евра за обнову путева у Србији.

„Јавни позиви су завршени по критеријумима Светске банке и посао за ову годину су добиле домаће фирме”, истакла је Михајловић.

Она је поручила да је циљ да се домаће фирме ангажују на градњи путева и подсетила да су у претходном периоду на Коридору 10 као главни извођачи биле ангажоване стране фирме, док су домаће радиле као подизвођачи.

Она је рекла да је остала још једна неугооврена деоница на Коридору 10 на југу Српска кућа - Левосоје, у дужини од осам километара и позвала домаће фирме да се удруже и конкуришу за добијање тог посла.

Директор „Путева Србије” Зоран Дробњак рекао је да ће радови на рехабилитацији путне мреже почети најпре у Западној Србији, код Малог Зворника и Љубовије.

Ко није урадио 10 одсто посла губи посао

Извођачи на јужном делу Коридора 10 кроз Србију дугују око три милиона евра подизвођачима, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић и најавила да ће бити замењени извођачи који нису били у стању да обаве 10 одсто посла у претходних неколико година.

„Објашњење (за дуг) које смо добили од извођача није задовољило ни мене ни моје сараднике, па смо одлучили да у току ове недеље се састанемо и видимо како то да решимо”, рекла је Михајловић новинарима у Палати Србије.

Он је истакла да за сваки пројекат постоји утврђена динамика.

„Неки извођачи за све ове године нису урадили ни 10 одсто посла и спремни смо да раскидамо такве уговоре и бирамо друге извођаче, јер ако неко за две, три или четири године уради само 10 одсто онда тешко да ће завршити у предвиђеном року”, поручила је Михајловић.

Она је додала да ће ове године на југу Србије бити асфалтирано око 60 км на Коридору 10.


Коментари13
5c061
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Герељ гујомир
Историја нас учи Србија је увек имала уске путеве паметне волове и дивне људе.
Vukan Lazarevic
Ne znam o kakvoj je lopti rec koja je u posedu Ikeje!
драматургија бољитка
Драматачно нам је боље.
Slobodan Ratković
Šta u tome svemu predstavlja ključne interese srbskog naroda, projekciju stabilnije budućnosti,iili žilu kucavicu koja, ako se prekine ili ako je začepljena, dovodi to kolapsa?Dajte konačno karte na sto,povežite taj koridor sa lukom Pirej,Budimpeštom i lukom Bar i umedjuvremenu gradite sve ono što lokacijski i ekonomski predstavlja perspektivu razvoja Srbije.Ova gdja Mihajlović gdje god je prisutna,tu se stvaraju neki čudni problemi,opstrukcije i zastoji.Ili to radi po nečijim instrukcijama,ili se tu radi o nečemu mnogo ozbiljnijem.S.R.
vox populi
Pa, Vučić je čupao kosu što su ga Hrvati pretekli u davanju koncesija. Evo, oni su odustali, pa šta ne ponudi tim istim kupcima? Ima životnu šansu. Jasno je da je taj pravac neisplativ za upravljača. To se znalo od početka. Pitanje je da li je trebalo graditi autoput u punom profilu ili neko srednje rješenje-modernu magistralu sa tri 1+1+1trake.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља