среда, 16.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Не верујете – у„Прокопу” се ради по плану

Аутор: Г. Волфпонедељак, 11.05.2015. у 08:15

Нова главна железничка станица у Прокопу, названа „Београд центар”, први пут у историји гради се по плану. Једино је мало тешко прихватити да се ти радови на објекту започетом још 1974. године зову „Фаза 1”. Али, Мирослав Стојчић, генерални директор „Железница Србије”, каже да ће све бити завршено до 27. јануара следеће године и да ће тада возови моћи да се преусмеравају, а путници селе према „Прокопу”.

– Предвиђен рок за завршетак ове фазе је 420 дана и за сада све тече по плану. Градња је почела трећег децембра 2014. и биће завршена 27. јануара следеће године. Тада ће под плочом коју видите бити у функцији осам колосека. Они који користе „беовоз” знају да он и сада ту стаје. Наравно, када ова фаза буде завршена све ће то изгледати далеко лепше и прихватљивије путницима – каже Стојчић.

Први човек железнице истиче и да стално одлагање завршетака важних објеката због беспарице кошта. Укупна цена се због дуге историје и не зна, само је последња сума конзервирања „Прокопа” и других објеката 70 милиона динара.

 

Стојчић, који је у својој каријери био и директор садашње Главне железничке станице, помало и са сетом гледа у будућност и на њено измештање у Прокоп. Каже да и многе светске метрополе имају чеоне станице у центру попут Терминија у Риму, или станице у Цириху. Наравно, те станице су уређене и нису ругло, таква места су увек била центар окупљања различитог света, што има своје мане – али и шарм.

– Плоча изнад станице остаје. Са Градом Београдом мораћемо да дефинишемо коме ће се она уступити и под каквим условима. Могуће је да ће се ићи на приватно-јавно партнерство и да ће се кроз то дефинисати комерцијални садржаји – каже Стојчић.

Иако то данас можда није популарно рећи, Стојчић се залаже да пруга око Калемегдана остане, да се можда покрије и над њом направе неки други садржаји, спусти у тунеле, али да се не уклања потпуно јер свака развијена метропола има градску железницу, па је потребна и Београду.

 

Беовоз пролази кроз Прокоп иако радови трају Фото Ж. Јовановић 

Искуства из светских метропола показују да се возовима стиже и у сам центар.

– Да би се ослободио Савски амфитеатар, Бара Венеција насипана је управо земљом из Прокопа. Ка новој станици морају да се ураде и прилази. Сада се ради горњи улаз из Булевара мира, али и прилаз са аутопута мора да се уреди, прокопа Малтешко брдо, како би се повећала фреквентност – каже директор „Железница Србије”.

Ипак, измештање саме Главне железничке станице није довољно. Железничари знају да се мора завршити и техничко-путничка станица у Земуну, као и терминал за железнички интегрални транспорт у Макишу, и да се направи станична зграда у Прокопу.

 

Керамичари постављају плочице у ходницима Фото Ж. Јовановић 

– Да би се теретни саобраћај изместио из града, што је и еколошки битно, неопходно је и да се заврши још један правац, а то је обилазница од Јајинаца до моста на Дунаву код Винче, па даље у Банат, али то је пројекат вредан око 450 милиона евра. Тада би се Београд спасао гужве. И то не само вагона, него и камиона. Штета је што и „Пупинов мост” нема пругу. Да се на то мислило имали бисмо решене правце ка западу и северу, остао би нам само излаз на исток.

И да би Београд као 1884. године, када је нова станица на дну Немањине улице заживела, променио дух, кренуо напред – мора се и Аеродром „Никола Тесла” повезати са пругом.


Коментари4
1b88d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Lala Sremacki
Doticnom trava do kolena na peronima zeleznickih stanica. Neka je prvo pokosi pa onda nastavi da pametuje.
petar kljaic
Beograd i Novi Sad dobijaju mostove i svasta nesto, a mi sto do Backe Palanke moramo preko Iloka i 2 Hrvatske granice (vec 10 godina), to nikog nije briga.
Quod scripsi scripsi
Није Малтешко брдо, него Малешко. По Јатаган-мали.
Maksa Maksimovic
Vidim sve je isplanirano "po planu", samo nigde ne vidim plan da Zeleznica Srbije zavrsi tzv. Zezeljev most u Novom Sadu, koji je pocet, vise se ni istoricari ne secaju kade, i sad jedan luk stoji na sremskoj obali a drugi ce biti na kukovo leto. To verovatno ceka da Kinezi, ili neki drugi Kinezi, pocnu da zidaju onu super brzu prugu prema Evropi ( koja nema alternativu )... Blago onima koji jos uvek mogu u nesto da veruju...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Тема недеље / Београд око воде
Београд око воде
Београд око воде
Београд око воде

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља