недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:19

Распет између маште и немаштине

понедељак, 11.05.2015. у 08:15

Незнање и неки други интерес, то су два основна разлога што се код нас јављају велики отпори капиталним пројектима, сматра Милутин Мркоњић, и сам актер у многим оваквим подухватима, али и врло често оспоравана личност. Додатни проблем, типичан за нас, јесте дисконтинуитет. Свака влада почиње све од нуле.

– Идејни творац модерног развоја Београда јесте легендарни градоначелник Бранко Пешић. Од раних седамдесетих година прошлог века датира идеја да се железнички саобраћај измести из центра, као и да се уради путна обилазница. Већ тада су Србија, Град Београд и „Железнице Србије” јасно одредили површине за те намене. Завршена је „Газела”, уличицу Франше д’Еспереа је „прегазио” ауто-пут и већ је то наишло на отпоре па затим на критике. А данас само пробајте да замислите Београд без те саобраћајнице којом прође дневно 100.000 возила – каже Милутин Мркоњић, бивши директор ЦИП-а, бивши министар саобраћаја, данас посланик.

 

За Мркоњића постоје само четири градоначелника који су обележили историју: поменути Бранко Пешић, Александар Бакочевић, који је обновио Народно позориште и реконструисао Кнез Михаилову улицу, Живорад Ковачевић, за чијег смо мандата добили језеро на Ади Циганлији, и Драган Ђилас, у чије време је изграђен мост на Дунаву и Мост на Ади. Тај толико оспоравани Мост на Ади због цене приступних саобраћајница Мркоњић оцењује као – сјајан.

– Када већ хвалим, да кажем и ко су, сем вечите немаштине, кривци што неке ствари радимо више деценија. Дража Марковић и Петар Стамболић су, да би се умилили тадашњем врху СФРЈ, закочили све радове на Београдском железничком чвору, око 1988. године. И зато тврдим да нас је конзервација већ завршених тунела и још масе објеката, њихово пропадање, коштала више него да се све завршило. Цео чвор вреди око милијарду евра. Завршени су радови вредни око 800 милиона и још је потребно око 200 милиона да се све стави у функцију – каже инжењер Мркоњић.

Несрећних деведесетих радови су настављени. Пруга је провучена кроз врачарске тунеле и Прокоп, завршена је станица „Вуков споменик”, подигнута плоча у Прокопу... Али, све је опет стало. Мркоњић тврди и да је било сулудих идеја да се све затрпа.

– Ја ипак не верујем да има стручњака који су против оваквих развојних пројеката, па и „Београда на води”, „Европолиса”, „Београда на Сави”, назовите га како год хоћете. Али, у праву су они који траже поштовање стручних и законских процедура за градњу овако значајних објеката. Новац јесте најважнији за завршетак оваквих пројеката, али и научна памет се не сме игнорисати. Зато руковођење оваквим пројектима треба поверити стручним људима, никако лаицима и дилетантима – каже Мркоњић.

Пример дисконтинуитета је, каже Мркоњић, аутобуска станица „Југ”, која је требало да буде на месту старе Аутокоманде, али то земљиште је у међувремену продато, а и та станица била би врло близу Прокопа.

– Не импресионирају ме куле и шопинг-молови, али ово је сјајна прилика да решимо деценијске проблеме, иселимо железничку и аутобуску станицу, завршимо  „Прокоп” и железнички чвор. Реализација оваквих пројеката траје годинама и зато морамо превазићи политичку ускогрудост. И за крај, да не заборавим, али и други да не забораве – метро.

Г. Волф

-------------------------------------

КАРЛОВ УГАО

• Обилазнице око Београда могу очас да постану државне границе.

• Сви путеви воде у Београд. Зато смо и залутали.

• Возови око Београда јуре толико брзином да не могу да се виде голим оком.

• Премостили смо реке, али дугове никако.

• Још се не зна да ли је Београд у околини Брисела или Москве.

• Ускоро ће једна од атракција Београда бити Српска четврт.

• Београд гравитира ка Сави, а не зна да плива.

• Путна мрежа је избушена као гол наше репрезентације.

Драгутин Минић


Коментари9
443e8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Laki dorcolac
Mronjic je uvek imao dara za bogatu prici, a iz iskustva zman da NE POSTOJI dobar gradjevinac sa bogatom pricom. Par stvari: Prodaja lokacije (iznenada nestala iz GUPa!), nije diskonuitet vec cist lopovluk. Mrkonkjic sigurno zna proceduru izmene GUPa, iopet prica nesto drugo. Ne znam zasto sre divi mostu na Adi?! U to vreme, resenje mosta je automatski iskljucilo nasu mostogradnju, a pritom, najskuplji most u izgradnji u Evropi, gradila je najsiromasnija drzava u Evropi. Most ce otplacivati narod Srbije, a ne Socijalisticka partija Srbije ili Milutin Mrkonjic. Bolje bi bilo da objasni kako je most kod Beske ugovoren za trideset i nesto miliona, a stigao racun na sedamdeset i nesto miliona. Najzad, pricama o drugima nece se pokriti prica o fantomskim desetinama i desetinama kilometara autoputeva puteva.
Деда Милоје
Милутине, опет се ти јављаш. Седи доле и ћути. Кец !!!
bosko mandic
Ovog sramnog coveka sto pre u prasinu zaborava
vox populi
Mrko, pokri se ušima i šuti. Ako počnu istraživati šta si sve radio, pripremi četkicu za zube. Kaži mi samo, od kud ti novac kojim si plaćao muzici za jednu pesmu i 500 Evra? Dve radničke plate. Od regresa?
Jovan Pesic
Ovaj tekst ce sigurno da zaboli clanove sprske napredne stranke i satelite oko njih. Ma koliko mi se ne dopada bivsi ministar za mnogo toga je u pravu, diletanti danas pokusavaju da nam prodaju nestrucne projekte na krajnje bahat i grub nacin. Lazni doktori, keramicari, botovi...sto kaze u jednom tekstu danas Cane iz Partibrejkersa : O nasim zivotima odlucuju oni koji ne znaju da zive, ovi sto nam oduzimaju vreme, paznju, prisutnost i onda kad im kažes: „dobro, ajde pokazi sta znas“, kad ono - corak.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Тема недеље / Београд око воде
Београд око воде
Београд око воде
Београд око воде

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља