субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:55

Наставља се градња Жежељевог моста

уторак, 19.05.2015. у 22:00
Отклоњени неспоразуми - мајстори опет на градилишту Фото www.vojvodina.gov.rs

Генерални директор „Железница Србије” Мирослав Стојчић, председник покрајинске владе Бојан Пајтић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и представник извођача радова, шпанско-италијанског конзорцијума „Азви-Тадеи-Хорта-Кослада” (АЗВИ) Алехандро Серано потписали су јуче у Београду анекс уговора који предвиђа додатна три милиона евра и рок од 17 месеци за завршетак изградње Жежељевог моста преко Дунава у Новом Саду.

Потписивању анекса уговора присуствовали су потпредседница Владе Србије и министарке грађевине Зорана Михајловић и шеф делегације ЕУ у Србији Мајкл Дaвенпорт.

Министарка Михајловић је рекла да укупна вредност радова на новом Жежељевом мосту сада износи нешто више од 48 милиона евра, а да су радови били обустављени зато што АП Војводина није прихватала да пребаци новац граду Новом Саду који је намењен за радове.

– Жежељев мост је два пута настрадао: први пут 1999. године у НАТО бомбардовању, а други пут приликом изградње новог моста због незреле политике. После дугих преговора, сви смо сели за један сто и омогућили наставак радова на том важном инфраструктурном пројекту – истакла је Михајловићева.

Она је подсетила да је рок за изградњу новог Жежељевог моста био новембар 2013. године, а да држава због незавршених радова губи годишње четири милиона евра, тако да је од 2011. године на губитку око 16 милиона евра.

Председник покрајинске владе Бојан Пајтић је навео да ће од додатна три милиона евра покрајина финансирати две трећине – два милиона евра. Он је истакао да АП Војводина жели да помогне републици у побољшању инфраструктуре, али је одбацио одговорност покрајинске власти што мост није до сада изграђен. Пајтић је рекао да гарантује да од стране покрајине неће бити никаквих проблема у реализацији пројекта.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је истакао да Новосађани очекују да извођаче радова одмах виде на градилишту, јер овај град трпи вишеструку штету, а највише услед прекида једне од најважнијих саобраћајница (везе са аутопутем Београд–Суботица, индустријском зоном, Луком Нови Сад, Слободном царинском зоном). У самом граду је такође прекинута и једна од најлепших урбанистичких целина – Београдски кеј.

– Нисам био градоначелник када су претходни уговори склапани и не бих се упуштао у туђе разлоге и начине... Могу само да гарантујем да ће град дати све од себе да се овај посао коначно реализује – истакао је Вучевић.

Нови мост ће бити дуг 474 метра и широк 31 метар. Имаће два железничка колосека, две друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе ширине 2,5 метара.

На почетку изградње моста, уговорена вредност радова је била 45,3 милиона евра, од којих је 26,2 милиона требало да финансира делегација ЕУ, а 19,1 милион АПВ и Нови Сад. Конзорцијум АЗВИ је обуставио радове, тражећи додатни новац због повећаних трошкова вађења остатака срушене конструкције старог моста.

С. Ковачевић

-----------------------------------------

Од ЕУ за путеве четири милиона евра

Шеф делегације Европске уније у Србији Мајкл Давенпорт је најавио да ће ЕУ издвојити и четири милиона евра за приступне путеве Жежељевом мосту.

– Жежељев мост је од великог значаја не само за Нови Сад већ и целокупну регионалну инфраструктуру. Уз тесну сарадњу са Владом Србије и другим земљама овог региона, желимо да дође до подстицања инвестиција у транспортну инфраструктуру – истакао је Дaвенпорт.


Коментари4
acd1c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aleksandar Prvulj
Znaci: NATO razbio most, EU daje kredit i niko ne moze da radi od nasih firmi vec nam treba italijansko-spanski konzorcijum. Digli kredit, i sad treba da se vracaju kamate. Dobar posao ovaj rat. A mi se pitamo dokle politika dvostrukih standarda? Odgovor je vrlo prost, sve dotle, dok ne sakupis vojsku koja ce sprecavati da se primenjuju dvostruki standardi.
Velizar Rankovic
Чини ми се да у наслову недостаје знак питања! На жалост код нас су прилике такве да се много тога најављује, а да се готово ништа не завршава. Уговори, финансије итд. јесу предуслов радовима али тек ћу поверовати када се градилиште отвори и грађевинци почну да раде. Из године у годину слични наслови најављују изградњу разних коридора и инфраструктурних објеката. Волео бих да будем што пре демантован.
vox populi
Off topic komentar: Mene interesuje, zašto se "ovo" zove Žeželjev mostom, kada od toga zajedničko ima samo lokaciju? Čudi me da ne interveniše porodica Žeželj.
W. Y.
Zaista je neverovatno da nato kao organizacija ima uopšte obraza da ćuti i niko nikad se nije izjasnio zbog čega su rušeni mostovi u N.Sadu? Kakve su to bile legitimne mete u vezi sa Kosovom kao i hiljade bombi bačenih na mirne građane širom Srbije? To građani dobro pamte, ako srpski političari ne pamte. Nije to nikakva zla namera, ali treba odgovoriti i objasniti mladim generacijama šta je nato ustvari radio i šta je bio cilj?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља