среда, 15.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 24.06.2015. у 15:00

Умор возача узрок несреће код Бубањ потока?

Спасавање путника из слупаног аутобуса „Барцино курса“ Фото Фонет

Умор возача је вероватно узрок саобраћајне несреће која се догодила прекјуче ујутру када се код Бубањ потока преврнуо аутобус са српским туристима који су се враћали са летовања у Грчкој, изјавио је јуче Владимир Ребић, начелник Управе саобраћајне полиције МУП-а Србије. У овој несрећи једна особа је погинула, а више од 80 теже и лакше повређено, међу којима је и возач аутобуса.

„Организатор путовања је имао намеру да поштује правила, будући да је оформио посаду, али да ли је било тако не можемо да тврдимо док се не очита тахограф”, објаснио је Ребић.

МУП на терену има 15 мобилних екипа које контролишу возаче аутобуса и теретних возила, а контрола се обавља најчешће на наплатним рампама и граничним прелазима, како полиција не би ометала путнике. Истрага ће показати да ли је возач „Барцино турса” стигао да се одмори и да ли је правио предвиђене паузе током пута.

Да ли је у случају „Барцино турса” поштована ова законска процедура утврђује МУП Србије, који би данас и требало да саопшти коначне резултате истраге.

У одељењу за инспекцијске послове друмског саобраћаја у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у току је поступак инспекцијског надзора, то јест, у седишту превозника, провера документације за обављање превоза путника.

„По окончању поступка инспекцијског надзора бићете обавештени о исходу. У случају да инспектори утврде одређене неправилности у документацији, против одговорних ће бити предузете законске казнене мере”, одговорено нам је из овог министарства.

Документацију агенције јуче је контролисала и туристичка инспекција Министарства трговине, туризма и телекомуникација. Незванично, инспектори су били у пословници „Барцино турса” у Нишу. Резултати инспекцијског надзора ове агенције требало би да буду познати данас. Седиште фирме „Барцино турс” је у Врњачкој Бањи, а имају пословнице у Београду, Нишу и Новом Саду.

Данијела Вукосављевић

-----------------------------------------

Могуће казне

Уколико се испостави да је за саобраћајну несрећу код Бубањ потока одговоран возач, против њега би могла да буде поднета кривична пријава за тешко дело против безбедности јавног саобраћаја, то јест за угрожавање саобраћаја. За ово кривично дело, према речима Милана Шкулића, професора Правног факултета у Београду, запрећена је казна од две до 12 година затвора.

„То што је он професионални возач свакако би могло у судској пракси да утиче на одмеравање казне и обично је то отежавајућа околност, али зависи од случаја”, оцењује Шкулић.

Наш саговорник напомиње да, у случају да се испостави да је возач крив за саобраћајну несрећу, може да се истражи и одговорност других који би требало да воде рачуна о томе како се одвија саобраћај.

„Може да се постави питање одговорности организатора путовања уколико га је терао да вози дуже него што је прописано. Шта је у том ланцу довело до тога да он буде уморан, а затим и до саобраћајне несреће. Уколико се испостави још нечија одговорност, то би могло да буде кривично дело одговорних за пропуштање службених дужности”, сматра Шкулић.

-----------------------------------------

Обавезе возача према закону

• пауза од 45 минута (може да се подели у три паузе по 15 минута) обавезна након четири и по часа вожње

• не сме да управља возилом дуже од 90 сати у периоду од две седмице

• мора да искористи дневни одмор у року од 24 часа

• ако се два возача смењују, пре поласка на пут обавезан им је одмор од најмање девет часова

• на преглед возач мора да иде сваке три године, осим ако у налазу лекара није предвиђен краћи рок

Коментари6
f7205
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bad Vlad
Nije bitno koliko se vozac odmara, ukoliko postoji poremecaj spavanja - sleep apnea, koji ne dozvoljava zdrav odmor. Volio bih da kazem da je na "uredjenom" Zapadu drugacije, ali u kanadskoj pokrajini Alberti, vozac moze legalno da vozi 13 sati dnevno, ili 70 sati sedmicno. Nema tahografa, kartica, niti policije da kontrolise...nerijetko se radi 15-16 sati dnevno.
Zoran R.
@Zare Magare Zato što je letnji period prilika da zaradite koji dinar više kako bi prehranili porodicu, zato što se plašite otkaza, zato što ste, narodski rečeno, alavi na pare, zato što mislite da ste nenadmašni i nepogrešivi u poslu koji radite. Da li želite da nabrojim još neke od mogućih razloga zašto biste uradili nešto što možda i ne bi? Lično sam bio svedok premora vozača autobusa koji nisu mogli da se odmore zbog velikog zadržavanja na granici, a i zbog toga što im agencija nije obezbedila sobu za odmor. Tih sat vremena u jutarnjim satima kada sam sve vreme zagovarao vozača, dok je glava ''kljucala'' i meni i njemu neću nikada da zaboravim. Pri tome je čovek rekao, kada smo stigli oko pola šest u Beograd, da sada ide da odveze autobus u Obrenovac, da mora da ga opere, očisti i napuni gorivom, kako bi već u 17h krenuo za Bugarsku, i da neće moći da legne da spava pre 12 sati tog dana. Molio sam boga da se tim putnicima za Bugarsku ništa ne dogodi. Već sam napisao, kriza ubija.
Miki Lakić iz Predvorice
Konstatovano je da je umor vozača uzrok nesreće. Obavezno poslodavca ili vlasnika tog Autobusa ispitati zašto nije postavio tri vozača i koji je razlog? U koliko se ustanovi da je poslodavac iz finasijskih interesa poslao Autobus samo sa jednim vozačem, Tom vlasniku oduzeti licencu i sve putničke autobuse presretati na autoputevima širom srbije i kontrolisati ispravnost vozila i koliko je vozača ako putuju za evropske zemlje to znači za hrvatsku i sloveniju.
Zare Magare
Ja kao profesionalni vozac imam jedno pitanje samo ... Zasto bi sofer vozio previse sati i izazvao nesrecu u 4 h ujutru, umoran, neispavan itd? Zasto bi on samoga sebe maltretirao i fizicki i psihicki i na kraju rizikovao i zivot a mozda i zatvor? Sta mislite citaoci?
Umor pravne države
U tekstu se brkaju termini "organizator putovanja" i organizator autobuskog prevoza, tačnije vanlinijskog prevoza putnika. Prema zvaničnom sajtu "Barcino Tours", putnička agencija ima u svom vlasništvu 3 autobusa (sada, nakon udesa, dva), tako da mora biti registrovana i za vanlinijski prevoz putnika. Ukoliko pretpostavimo da je autobus sa putnicima za Grčku krenuo iz Novog Sada u 18:30 (Beograd 20:00) i da je stigao do poslednjeg odredišta na Halkidikiju negde oko 10h narednog dana, kao i da je isti autobus, sa istim vozačima krenuo istog popodneva (večeri) da prikuplja turiste po Halkidikiju negde oko 17h, da bi oko 4h ujutru narednog dana bio pred Beogradom, blizu Bubanj-potoka, gde je vozač zaspao i vozilo sletelo sa puta, onda se može zaključiti da je vozačima određena suviše kratka pauza, i to od ne više od 7 sati, ali i bez zakonski obaveznog ležaja, jer je soba za vozače "suvišan trošak" vlasnicima agencija, što će se uskoro saznati. Ne bih ja ovde krivio vozače, i to unapred.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља