субота, 16.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39

Српски војни брод "Козара" у Будимпешти

Аутор: М. Г.уторак, 07.07.2015. у 17:30
"Козара" је на пут испловила из Новог Сада (Фото Министарство одбране)

Брод „Козара”, понос Речне флотиле Војске Србије, упловио је у Будимпешту и тим путовањем постао први војни брод Србије који је обавио међународну пловидбу. Овај, недавно генерално ремонтован и модернизован брод, што га по техничким могућностима сврстава у најмодерније на Дунаву, има вишенаменску улогу – од командног места до обуке. У случају потребе, може се користити за превоз већег броја војника или као санитетски брод.

 

„Козара” плови Дунавом кроз Будимпешту (Фото Министарство одбране)

Управо је обука, укључујући и стицање искуства изван пловних питева Србије, разлог за пут у Мађарску. Уз посаду, на броду је и десет кадета Војне академије, који се школују за речне јединице. Они ће се увежбавати у маневрисању бродом, као и навигацији у дневним и ноћним условима. Са посадом и кадетима, на овом историјском путовању је капетан бојног брода Андрија Андрић, командант Речне флотиле.

Капетан бојног брода Андрија Андрић поздравља домаћине (Фото Министарство одбране)
„Козара” је на пут кренула из Новог Сада, а деоница од Бачке Паланке до Будимпеште пређена је за 24 часа без гашења мотора што је била добра прилика за потврду могућности овог пловила. Брод је пристао у бази Првог пука ратних бродова и пиротехничара мађарске војске у Будимпешти. Кадети Војне академије и део посаде „Козаре” посетили су мађарску Војну академију, парламент, Сентандреју и амбасаду Србије.


Панорама Будимпеште снимљена са "Козаре" (Фото Министарство одбране)

Овај брод, под именом „Кимхилд” изграђен је 1939. године у Линцу. Немачка војска користила га је на Дунаву, Црном мору и Дњепру. После рата једно време га је користила америчка војска. За потребе ЈНА брод је купљен у Немачкој. Ремонтован је и модернизован у периоду од 2009. до 2013. године захваљујући чему ће још дуго бити у употреби. 

Обука током путовања кроз Србију и Мађарску (Фото Министарство одбране)


Коментари8
a4398
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Agim Doda
Sta te boli glava majko sto Madarska i Srbija nemaju mora.
slavko l.
Sagrađen 1939 godine u Regensburgu. Čudo švabske tehnike!
dragan dragan
Тачно је да је брод само за параду. Тачно је и да нема пара за његову употребу и да је намењен да буде украс веза на Ушћу. Тачно је да брод има велику историју. Тачно је да је уложено доста пара и да је то покренула стара власт а завршила нова. Има неких специфичноцти у његовој пропулзији, дизел електрична, регулација броја обртаја погонских елиса и,,,српска туга капетана без мора...
Kosarah Kos
Mene zanima koliko ovo turističko putovanje košta poreske obveznike (dnevnice, hrana, gorivo, autobusi, ...). Vidim da je osnovni cilj putovanja obuka - pa to se više ne priča ni deci u vrtiću. Osnovni cilj su dnevnice u evrima - a na drugoj strani penzionerima država krade deo njihove stečene penzije.
Ограђена Диккарница
Најављен као чудо од технике из напреде Републике Србије који је из доба краљевине Југославије.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља