уторак, 02.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 18.02.2008. у 22:00 Ј. Петровић

Литар безоловног 97,63 динара?

У наредна два дана гориво ће у Србији поскупети два пута. Данас због повећања акциза на бензине за око 3,29 динара и дизеле за око 1,75, а од среде ујутру за још 2,5 динара. Повећање акциза и редовна корекција цена деривата према Уредби утицаће да малопродајне цене моторних бензина у просеку порасту за 5,69 динара, а за дизеле за око 3,77 динара, потврдили су у Министарству енергетике.

После овог поскупљења моторни бензин од 95 октана и безоловни моторни бензин продаваће се по цени од 97,63 динара. Литар дизела Д-2 коштаће 82,64 динара. Европремијум ће коштати 105,9 динара, што је поскупљење од чак 5,93 динара, „еко три дизел” точиће се за 86,07, а евродизел по 90,6 динара.

Акцизе се, иначе, усклађују са стопом инфлације и после ове корекције држава на свакој литри бензина по основу акциза зарађује 35,91 динар, а дизела 19,10 динара. Министарство енергетике је, како је потврђено, јуче у складу са Уредбом о ценама деривата, упутило захтев за нову корекцију.

Оволико удар на новчанике возача може се избећи само уколико Министарство финансија одлучи да не одговори позитивно за захтев Министарства енергетике и не одобри и додатно поскупљење од око 2,5 динара, што је својевремено радио министар Млађан Динкић док је био на том месту.

У том случају би литар био скупљи само за повећање акцизе односно за 3,29 за бензине и 1,75 за дизеле. На тај начин би држава у старту спречила ланчана поскупљења која увек иду после корекције цене горива, а свакако би се све то одразило и на пораст инфлације.

Министарство финансија је, иначе, могло да се одрекне и повећања акциза, што би такође снизило малопродајну цену.

У Министарству финансија јуче нико није могао да каже да ли ће овога пута одбити захтев Министарства енергетике о корекцији цена и тако спречити поскупљење до скоро шест динара.

Иначе, трговци горивом су још у петак могли да коригују своје цене и то за повећан износ акциза, јер је та информација истог дана била штампана у „Службеном гласнику”, иако су у Министарству финансија били изричити да се чека корекција сходно расту цена сирове нафте и курса долара, па тек онда поскупљење.

У НИС-у, као и у већини приватних нафтних компанија били су јуче затечени оваквом вешћу, најављујући да ће одмах повећати цене на својим пумпама, јер не желе да раде са губицима.

Коментари4
83983
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zoran milojevic
Sada pod hitno mora da se oglasi priuceni bankarski strucnjak koji obavlja poslove guvernera NBS i da zbog ocuvanja makroekonomske stabilnosti smanji stopu zaduzivanja gradjana po svim osnovama (krediti, platne kartice) sa 30% na samo 5% procenata od plate, pod hitno ukine sve pozajmice po tekucim racunima, jer preti velika opasnost da gradjani Srbije pokupuju sve kolicine naftnih derivata pre poskupljenja istih.
slobodanv veljkovic
pa kako to?pa nije toma predsednik.pa zašto sada, kada smo na putu u evropu?šta je sa berzom?ja sam poverovao u reč jednog čoveka...koja sam naivcina.ah,ah... pozdrav svim dobitnicima u tranziciji
Зоран
Бензин је поскупео јер је цена нафте пала. А поскупи када цена нафте скочи. Увозимо зејтин и млеко јер је дошла демократија и тржишно пословање. Увозимо млеко и зејтин јер није било приватно, већ државно власништво, није било конкуренције. Све је исто као пре, само њега нема.
Srecko Vukmirovic
Pa dobro, ljudi, zar za vas TNG nije gorivo. Niti reči o plinu, kojem cena nije pod ničijom kontrolom. U Hrvatskoj, npr. cena mu je 3,35kN, a to nije ni 38Din. U čemu je problem? Ja mislim da bar 30% vozila ima ugrađenu plinsku instalaciju, a to nikom ništa ne znači. Ne razumem čemu tišina!?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља