недеља, 26.03.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:08

Кројач сопствене судбине

Аутор: Драгица Бајићсреда, 20.02.2008. у 22:00
Ана Јовановић – Сувенири Србије (Фото Раде Крстинић)

Када се каже сувенир, онда су, као и за друге ствари, сви склони да причају, да развијају теорије, а при том нико ништа не предузима. Ана Јовановић, млада жена, одлучила је да ту ситуацију промени.

– После неколико година рада за другога, одлучила сам да узмем ствар у своје руке и да покушам да радим самостално. Направила сам фирму и прву онлајн сувенирницу у Србији и промовисала је на Сајму сувенира у Београду, прошлог маја. Нико није веровао да ћу успети. У току 2007. године, од маја до децембра, преко портала Сувенири Србије пласирала сам више од 8.500 сувенира – прича Ана Јовановић, извршни директор фирме Кројач – Сувенири Србије.

Сувенири представљени на порталу су оригинални, уникатни, ручно рађени и одсликавају лепу, раскошну и богату Србију.

– У периоду од шест месеци за портал је конкурисало више од 250 произвођача сувенира и старих занатлија из целе Србије. Уговор о пословној сарадњи потписан је са 90 произвођача, појединаца, удружења и фирми. У понуди Сувенира Србије налази се око 350 сувенира Београда, Војводине, југоисточне и југозападне Србије – каже Ана Јовановић. – Направили смо прву линију производа Сувенира Србије, под називом „Ваш део Србије”. Сувенири из овог програма прилагођени су захтевима тржишта (аутентичност, брза продукција, повољне цене), а то су за почетак: босиљак, шљивовица, опанак, медењак, српска кутија. Постављене су прве мини-сувенирнице у београдским хотелима, ресторанима, хостелима, кафеима, књижарама. Предвиђено је да у првом тромесечју 2008. године продајне мини-сувенирнице буду постављене на 15 локација у Београду и Новом Саду – додаје Ана.

Сада је портал www.suvenirisrbije.com највећа интернет сувенирница у региону. Подржала га је Туристичка организација Србије и номинован је за најбољи пословни сајт у 2007. години. Постављање мини-сувенирница оцењено је као најбољи корак у развоју пласмана и дистрибуције сувенира.

– Почели смо скромно, али не без средстава, како имају обичај неки да кажу. Наравно да је било потребно скупити неки почетни новац, па сам са супругом кренула у израду сајтова, што нам је створило основни капитал. Супруг је наставио то да ради, а ја се бавим сувенирима. За почетак сам прокрстарила целу Србију, видела и упознала много људи и много вредних руку – додаје Ана. – У оквиру портала формирали смо инфо центар за произвођаче сувенира и старе занате. Сервис пружа информације о кредитима и субвенцијама, прописима, правима и обавезама, актуелним конкурсима и такмичењима, програмима едукација, сајамским и другим манифестацијама, бесплатне савете правника и економиста, адресе надлежних институција. Захваљујући инфо центру у могућности су да актуелизују и развијају своју понуду, маркетиншки је обликују и тржишно унапреде – каже Ана Јовановић, видно задовољна. Очигледно је овај посао испуњава и коначно је „кројач” сопствене судбине.

У 2008. години предвиђен је активан развој инфо центра: континуирано директно информисање произвођача (сезонска штампа издања и друго) о актуелностима, организација обуке, сарадња са надлежним институцијама и циљним компанијама (фондови, НВО, банке и друго).


Коментари4
f08b6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mirjana Žikić
Veoma hrabro, izuzetno kreativno, nastavi tako i ako možeš upoznala bi te sa Udruženjem"Pupoljak"Bor-keramičarke,tkalje i dr.Potreban nam je neki savet.
Miroslav Markovic
Da bi se ova ucmala zemlja nedefinisanih granica pokrenula potrebne su ovakve i slicne inicijative koje promovisu"mali biznis".Imajmo na umu da su su suveniri u svetu veliki biznis mnostva malih ,autenticnih,dopadljivih..stvari.Bojim se da je ovo pojedinacna aktivnost koja ce se spotaci ako nema osmisljenu pomoc drzave.Pomoc je potrebna samo u pocetku. Iskren pozdrav Miroslav RZ Markovic Creativa M
djordje ciganovic
Imao sam srecu da sam upoznao "krojacicu"svoga uspeha,i verujte mi sve sto je rekla je tacno.Ja bih je pre nazvao entuzijastom jer sam siguran,da sve ono sto je navela da je postigla,a to je sve tacno,nije donelo adekvatno priznanje.Moje je misljenje da je uradila i postigla vise od svih turistickih organizacija zajedno. Zelim joj dobro zdravlje i istrajnost.
Jelena Jovanovic
U cudnim danima koje prozivljavamo, OVO je prica koja daje nadu da ima svetla na kraju tunela! Bravo!! Takve nam price trebaju - da su promene moguce, da je svojim zivotom moguce upravljati. BRAVO KROJACI, i bravo za Dodatke :)

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Специјални додаци /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља