петак, 22.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:45

Стари савски мост добија четири нове траке

Аутор: Д. А.петак, 28.08.2015. у 10:35

Стари савски мост, један од најстаријих у престоници, ускоро ће почети да мења изглед. Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда недавно је упутила позив за израду идејног решења реконструкције Старог савског моста. Понуде за израду решења отворене су почетком недеље и уколико се нека оцени као прихватљива, уговор ће бити закључен у наредних 20 дана.

Планирано је да преко Старог савског моста убудуће са обе стране постоје по две коловозне траке, пешачко-бициклистичка стаза и трамвајска баштица, укупне ширине 34 метра.
Како би се ова идеја града остварила, пројектант ће морати да обради четири решења и утврди које се најбоље може спровести у дело. Прва варијанта подразумева задржавање постојећег моста уз изградњу нових мостовских конструкција са његове обе стране, а друга изградњу нових мостовских конструкција уз задржавање горњег строја Старог савског моста. У оквиру треће варијанте исто је укључена изградња нове мостовске конструкције, али уз рушење комплетног доњег и дела горњег строја и задржавање лука. Последња варијанта предвиђа комплетно рушење постојећег Старог савског моста и потпуно нову мостовску конструкцију.
Реконструкција овог моста само је део плана о уређењу приобаља реке Саве за пројекат „Београд на води”.

– Мост ће бити проширен на постојећој позицији. У наставку моста планирамо да изградимо тунел који ће простирати од Каменичке улице код Економског факултета до Булевара деспота Стефана – рекао је Милутин Фолић, главини градски урбаниста.

Транзитни саобраћај кроз центар града биће знатно растерећен јер ће суграђани који долазе са Карабурме, из Вишњице, Миријева и са Панчевачког моста испод централних саобраћајница имати директну везу са Новим Београдом.
– За тунел је донета Одлука о изради плана детаљне регулације. Очекујемо да ће план бити усвојен средином следеће године – навео је Фолић.

Изграђен у време нацистичке окупације

1942. саграђен je Стари савски мост и у то време био је једини мост преко Саве

1944. учитељ Mилутин Зарић спасао je мост од нацистичког минирања

1984. у оквиру изградње трамвајске трасе до Блока 45 постављене су шине

Мост је у неколико наврата реновиран, а последња већа обнова рађена је од октобра 2007. до марта 2008. године

Распон постојећег моста који спаја Аутобуску станицу и Старо сајмиште износи 401,2 метра 


Коментари20
e6cff
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

psi laju karavani prolaze
Samo nek se gradi,to je najbitnije.A za ove sa mentalitetom iz titovog doba,a bogami i turski uticaj je vidljiv..sto se samo bune jedna informacija. Nekad su takvi bili i protiv zeleznice zahtevajuci da ostanu konji i kocije. Dakle neka kmece..uvek ce takvih biti.(mada znam da ce prvi da potrce i isprobaju te nove pogodnosti,to je jednostavno takav mentalitet)
Bonn Berlin
@ Goca Petrovic´, jedino moguce i prihvatljivo resenje, sve ostalo je bla-bla.
Laki dorcolac
@gde ovaj zivi. Taj tunel je iskopan ne pre 30 godina nego pre II sv Rata i bio je planiran za prolaz tramvaja. Pre II sv rata Beograd je bio neuporedivo manji i imao vecu tramvajsku mrezu, vozila su zalazila van grada, To sto pricate nema veze sa metroom , za metro nije iskopan ni 1m! tunela. Gradski arhitekta ozivljava jedan stari projekt, prosiren i prilagodjen novom vremenu. Most na Adi bice dugo neiskoriscen dok se ne urade tunelske cevi Topcider-Vracar, ali to je druga tema. Haos dolazi jer se kompletan medjugradski saobracaj Juzno od Save) prebacuje preko Gazele, jer je lokacija od 13 hektara predvidjena za Autobuse "Iznenada" prodata Misku za bakalnicu. Zbog te bakalnice treba zuriti sa mostom.
andjela karaklaic
@ucviljrnu ceda E, cedo narod u Bg sizofren načisto primer od noćas i jutros. Na savskog adi tehno žurka trese se cela čukarici i deo novog Bg evo sad je oko 7.30 i dalje se trese. Ko je tu stanovao nije mogao celu noć da spava. Eto zbog žurke maltretira se na stotine hiljada ljudi... Samo sizofren ljudi to mogu da trpe... Nigde policije, inspekcije da toj bagri oduzme ozvučenje... Inace ovo bi se moglo podvesti pod teško ugrožavanje zdravlje ljudi (terorizam)...
Окупација 2. део
Што нацисти нису стигли да униште уништиче ови данашњи јаничари и то све од народу отетих пара.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља