петак, 13.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:32

РТВ Врање – медиј у власништву запослених

Аутор: В. М. А.понедељак, 31.08.2015. у 08:15
РТВ Врање је пример борбе за новинарски интерес

Нишка телевизија једна је од 27 медија који нису успели да пронађу купца у првом кругу приватизације. Иако је било заинтересованих, ова информативна кућа није продата јер се конзорцијум, који чине нишки бизнисмен Драган Милошевић и „Народне новине”, појавио с непотпуном документацијом. Агенција за приватизацију ускоро ће да распише нов позив, али овога пута цена ће вероватно бити упола нижа. Уместо 75.000 евра, купца ће покушати да пронађе можда и за 38.000 евра мање.

За то време запослени се окупљају испред своје медијске куће како би скренули пажњу на „предстојећу неадекватну приватизацију или гашење медија”, организују протестне вожње нишким улицама и – узимају отпремнине. Пошто се 76 запослених пријавило за одлазак уз социјални програм пред други покушај продаје на телевизији је остало да ради свега шесторо људи.

Осим Нишке телевизије, и РТВ Врање је од почетка био у групи оних медија који су се противили приватизацији. Када су се помирили с чињеницом да је то неизбежан исход, Врањанци су одлучили да радио и телевизију преузму запослени. Средином августа РТВ Врање објавио је позив за пренос капитала запосленима у овом медију. Процењена вредност врањанског РТВ је нешто виша од 115.000 евра, а од 26 запослених њих 20 има право на бесплатне акције. Поред садашњих, то право остварују и бивши радници као и они који су из овог медија отишли у пензију.

– Уместо да уради све како би опстала, Нишка телевизија се бавила обманама јавности. Организовали су протест који је, наводно, подржало 40.000 председника скупштина станара, најављивали референдум о трансформацији телевизије у регионални јавни сервис и никада га нису организовали… И, на крају, готово сви запослени су узели отпремнине и тако показали да радници не верују у своју телевизију. А ако они не верују, немају права да то траже од гледалаца. С друге стране, РТВ Врање је урадио све како би преживео. На тај начин постали су пример борбе за новинарски интерес – истакао је Петар Јеремић из УНС-а.

Запослени добијају акције медија који немају купца

Агенција за приватизацију објавила је јавни позив за продају 50 новинских кућа. Медији за које није оглашена приватизација до 1. јула, њих двадесетак, као и оне новинске куће које не пронађу новог власника до 31. октобра, имају могућност да се приватизују бесплатним преносом акција на запослене. Међутим, то право немају они радници који су већ уписали такозване Динкићеве акције. У медијима у којима не буде заинтересованих за поделу бесплатних акција оснивач предузећа бира: или мења делатност или гаси фирму.

Костић (ни)је заинтересован за „Дневник”

У првом кругу приватизације није било заинтересованих ни за куповину „Дневника” АД. Поменута медијска кућа понуђена је по цени од 7,3 милиона евра, али ће у другом покушају продаје ова сума бити преполовљена.

Чињеница да се није појавио заинтересовани није изненадила директора „Дневника” Светозара Карановића.

– Нисмо ни очекивали да ће се пронаћи купац на цени од 7,3 милиона евра, будући да је то стопостотна вредност капитала. Ипак, нови власник мора да рачуна и да је пет година у обавези да задржи делатност с истим бројем запослених, да уложи у подизање тиража, као и да измири дуговања. Чак и кад би држава отписала део дуга, остаје минус од око милион евра према добављачима – казао је раније за „Политику” Карановић и додао да „Дневник” АД у власништву има скоро 10.000 квадрата.

У јавности се нагађа да је један од заинтересованих за ову медијску кућу бизнисмен Миодраг Костић. Међутим, Костић није желео да за наш лист коментарише ове наводе. Ипак, незванично сазнајемо да „краљ шећера” није заинтересован за медијски бизнис. 


Коментари1
f412d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

sjuga neradic
Za razliku od Vranjanaca, u Nisu nisu imali podrsku ni grada ni odgovornih, vec su prepusteni sami sebi!!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Тема недеље / Ко је покуповао српску штампу
Ко је покуповао српску штампу
Ко је покуповао српску штампу
Ко је покуповао српску штампу

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља