Смедерево – Полицијској истрази која је започета у „Железари Смедерево”, због сумњи на малверзације са транспортом сировина и готових производа, претходила је вишенедељна интерна контрола, сазнаје „Политика”, а на удару је, бар за сада, сектор Логистике и снабдевања стратешким сировинама. Да „копање” по документацији у Логистици није почело од јуче потврђује податак да је генерални менаџер тог сектора недавно суспендован са посла, да би 26. августа био враћен у фабрику. Њега је полиција у више наврата саслушавала, а исказе су давали и други службеници из те службе. Међутим, њих је већ „преслишавало” актуелно руководство фабрике, пре него што је истрагу полиција узела у своје руке.
Све указује на то да је пријава у МУП стигла управо из железаре, али то званично нико није желео да потврди. Ипак, током дана, док су инспектори још чешљали документацију, актуелни менаџмент брзопотезно је расформирао постојећу службу Логистике и поделио је на две целине, од којих ће се једна бавити искључиво снабдевањем. Уместо досадашњег менаџера Стевана Ђурића, на челну позицију доведен је Американац Вес Мајер, који је у железари био у време „Ју-Ес стила” задужен за припрему производње. Ђурић је, сазнајемо незванично, за сада „на леду”, док истрага не покаже да ли је и колико умешан у сумњиве послове. До тада је пребачен на друго радно место.
Током дана у „Железари Смедерево” владало је право опсадно стање. У популарну „Династију”, како запослени зову део фабрике у коме је смештена администрација, пре подне је упало десетак полицајаца, што униформисаних, што у цивилу, потврђено је „Политици” од извора у челичани. Због сумњи на малверзације, читав дан су „чешљани” тендери и уговори за копнени и речни превоз робе за потребе железаре.
У питању је низ кривичних дела којима је оштећена фабрика и држава као њен власник. Почело се од Логистике, а где ће документација одвести полицијске инспекторе, показаће истрага које је тек започета, дознаје „Политика”.
Сумња се да су надлежни за транспорт ангажовали поједине приватне превознике по знатно вишим ценама од тржишних. Истрага, за коју се верује да ће трајати данима, показаће о коликој штети се ради, у ком периоду је она чињена и ко је све умешан у малверзације.
Може се очекивати да ће истрага обухватити и превозничке фирме са којима је железара пословала. Незванично, у том послу било је и смедеревских предузећа, али и низ српских и страних превозника.
Преко сектора Логистике и снабдевања стратешким сировинама ишли су сви тендери за транспорт робе друмским, водним и железничким саобраћајем. Тендерима су прецизирани сви услови, од цене па све до количине робе. Одлуку о избору најбољих понуђача доносили су шефови служби саобраћаја и генерални менаџер Логистике. Јуче је „на тапету” била и служба шпедиције, која припада том сектору, сазнајемо незванично.
Након неуспеле приватизације „Железаре Смедерево”, Влада Србије је 21. марта ове године потписала уговор са холандском компанијом „ХПК инжењеринг” о управљању и саветовању. Од тада српску челичану воде Словак Петер Камараш и Американац Џон Гудиш. У Надзорном одбору компаније налазе се и представници државе, која је власник фабрике.