петак, 22.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 04.09.2015. у 20:14 Ж. Баљкас

Веслачи освојили две светске бронзе

Бронзани: двојац Младеновић, Мачковић (Фото ВСС)

Иако су најважнији циљ нашег веслања на Светском првенству у Ожибелеу биле квоте за Олимпијске игре у Рио де Жанеиру, поготово ако се освоје медаљама, и бронзана одличја у неолимпијским дисциплинама које су освојили Милош Станојевић у скифу за лаке веслаче и двојац с кормиларом у саставу Виктор Пивач, Мартин Мачковић, кормилар Лука Младеновић прави су подвизи.

На то упућује и податак да су у овом веку на 14 сениорских шампионата света наше посаде освојиле само четири медаље, а три су изборене у неолимпијским дисциплинама. Прво одличје, сребрно, и то у олимпијској дисциплини, у двојцу без кормилара освојили су Ђорђе Вишацки и Никола Стојић 2001. Једино злато освојили су у двојцу с кормиларом 2006. Никола Стојић, Јован Поповић и кормилар Иван Нинковић, а годину дана касније четверац с кормиларом у саставу Марко Марјановић, Јован Поповић, Горан Јагар, Никола Стојић, кормилар Саша Мимић освојио је сребрну медаљу. Двојац и четверац с кормиларом последњи пут били су на програму олимпијских игара 1992. године, а последње одличје на светским шампионатима у лаком двојцу без кормилара, дисциплини која се никад није налазила на олимпијском програму, освојили су 2009. Ненад Бабовић и Милош Томић.

Свака од две бронзе у Ожибелеу има своју вредност. У двојцу с кормиларом она се крије у чињеници да је посада Србије убедљиво најмлађа у конкуренцији осам посада које су се надметале за медаље. Виктор Пивач и Мартин Мачковић су рођени 1995. и много млађи чак и од кормилара ривалских чамаца, а кормилар Лука Младеновић има само 13 година. Упркос томе, у репесажу изборили су место у финалу и онда с 6:59,53 освојили бронзу надмашивши посаде Јужне Африке, Белорусије и домаћина Француске. Бржи су били само победници Британци (6:51,31) и вицешампиони Немци (6:57,36).

– Пивач и Мачковић су били најбољи када је било најпотребније – у окршају за медаље. Од почетка до краја били су фанатично борбени, на крају извеславши финале са 105 одсто својих могућности. Ово је велики резултат тим пре што су Пивач и Мачковић пре само нешто више од месец дана освојили бронзану медаљу на Светском првенству за млађе сениоре. Требало их је најпре повратити после свих напора уложених у Пловдиву, а затим припремити за дисциплину која је једна од најзахтевнијих с обзиром на то да има и кормилара. Честитам им на огромном успеху – рекао је тренер репрезентације Александар Ивковић.

После млађе сениорске бронзе освојене у двојцу без кормилара у Пловдиву Пивач и Мачковић нису имали у плану сениорско првенство света…

– Ова медаља је показала да нисмо погрешили што смо се ипак одлучили за наступ у Ожибелеу. Пресрећан сам, поготово што сам поново веслао с великим пријатељем Виктором, а и Лука је одрадио огроман део посла и значајно допринео овом успеху – истакао је Мартин Мачковић који је јуче уз бронзу прославио 20. рођендан.

И Пивач, који је 20. рођендан прославио 18. августа, био је једнако задовољан:

– Било је много теже него у Пловдиву, јер смо веслали против много старијих и искуснијих веслача. У финалу на половини трке покушали су да нас сломе и да нас заплаше. Међутим, нисмо се дали. Веслали смо своју најбољу трку у Ожибелеу, остали у комбинацији за постоље и захваљујући и Луки у последњих 500 метара кренули у незадржив поход на постоље – рекао је Пивач.

Кормилар Лука Младеновић има 13 година и веслањем се бави од прошле године:

– Срећан сам што сам имао част да будем кормилар на Светском првенству за сениоре. Такмичење је било тешко, имао сам трему, али би она нестајала када год би почела трка. Покушао сам само да радим оно што смо вежбали на тренинзима. Успели смо у томе, поготово у финалу, и на крају стигли до постоља. Не могу да опишем колику срећу осећам…

Вредност бронзе Милоша Станојевића у скифу за лаке веслаче подиже јака конкуренција коју су чинила 34 такмичара, а он је у свакој трци, па и финалној, био на висини задатка.

– Као што сам рекао пре почетка шампионата једини циљ ми је био да извеслам време око 6:55 минута. Успео сам у томе и остварио огроман успех. За то сам захвалан свом тренеру из француског клуба АЦББ Седрику Тублану, с којим сам у протеклом периоду одрадио одличан посао, а сребро на Светском купу у Луцерну и ова бронза најбољи су доказ. За још бољи пласман и резултат недостајало ми је мало више времена, јер у техничком смислу имам још простора за напредак – рекао је 31-годишњи Станојевић, некад члан нашег трофејног лаког четверца.

Станојевић је медаљу обезбедио много пре финиша. Водио је све до последње четвртине стазе а предност коју је имао успели су да надокнаде само победник Новозеланђанин Линг (6:53,80) и Словенац Рајко Хрват (6:54,59), а представници великих веслачких сила Немачке (Штајнхубел), САД (Троџан) и Велике Британије (Кирквуд) нису успели да надмаше његових планираних 6:55,88 минута.

Данас у 13.30 часова у А финалу двојаца без кормилара и борби за медаље веслаће Милош Васић и Ненад Беђик, једина наша посада која је у Ожибелеу изборила наступ на Олимпијским играма у Рију. Не постоји сумња да ће их овај успех успавати и да неће дати све да освоје прво заједничко одличје на светским шампионатима. Ове сезоне већ су освојили бронзе на Европском првенству и Светском купу и заслужили место број три међу кандидатима за одличја иза светских и олимпијских шампиона Новозеланђана Бонда и Мареје и вицешампиона света и првака Европе Британаца Лендгриџа и Фода...

Коментари1
f07cf
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Јован I Јовановић-Змај
Господине Живко и Политико, немојте да се брукате. Срамота је писати "Ожибеле"! Језеро се зове Егб'лет. Да, баш тако, као у "врањанско" "с'г". Ако баш нећете тачан изговор, нека буде макар "Егбелет", али никако "Ожибеле". Ено, и РТС је исправио. Учините то и ви, што пре.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу