недеља, 29.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 18.09.2015. у 14:30 П. О.

Санирани далеководи преко Дунава оштећени у НАТО агресији

(Фото ЕМС)

Јавно предузеће Електромрежа Србије данас је завршило значајан пројекат санације два важна далековода који прелазе преко Дунава, саопштено је из ЕМС-а. Реч је о далеководима који су оштећени још за време бомбардовања и на чију се замену због сложености посла чекало више од 15 година. Далеководи, 220 киловолтни и 400 киловолтни, који се налазе код Ритопека и Винче, а наспрам села Иваново са банатске стране, изграђени су 1972. и 1984. године и значајно су оштећени током НАТО агрсије 1999. и као такви нису задовољавали сигурносне услове за пловидбу, нити сигуран пренос електричне енергије. Санацијом ова два далеководна правца значајно се побољшава поузданост преносног система и сигурност снабдевања електричном енергијом. 

(Фото ЕМС)
„Ово је још један у низу значајних пројеката које Електромрежа Србије успешно завршава. Прошле године је трафостаница Врање 4 почела са радом, а трафостаница Београд 20, на чију се реализицију такође чекало готово 30 година, крајем октобра биће пуштена у рад. Реализација овог пројекта на Дунаву је доказ да Електромрежа Србије има снаге и знања да се ухвати у коштац са најтежим задацима, а у овом случају поставили смо и својеврстан европски рекорд, јер је реч о практично највећем речном прелазном распону у Европи, већи су прелази на мору - фјордови”, истакао је генерални директор ЈП ЕМС Никола Петровић приликом обиласка завршних радова. 

(Фото ЕМС)
Санација је обављена на највећем далеководном речном прелазном распону у Европи, дужине око 1,2 километра, а укупно затезно поље дужине је око 2 километра. Проводник је урађен из једног комада, без настављања. Урађена је комплетна замена специјалних проводника, изолаторских ланаца и спојне опреме. Посао је захтевао најсавременију специјалну опрему и механизацију, као и изузетну стручност, истиче се у саопштењу.
 


 

Коментари1
6ae96
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan Pantović
Žao mi je što moram da kažem,ali ovo je dokaz velike nestručnosti u okviru EMS-a.Svugde u svetu je pravilo da se prilikom premošćavanja većih vodenih prepreka,posebno izolovani kablovi(ukopani u dno) postave po dnu reka,jezera ili mora.To je daleko jednostavniji,mnogo jeftiniji,brži i sigurniji način,nego premošćavanjem vazdušnim putem.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља