четвртак, 23.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:35

Још 80 „Икарбусових” аутобуса од 2016. на улицама

Аутор: Д. А.четвртак, 24.09.2015. у 20:33
Заједнички пројекат „Мерцедеса”, „Икарбуса”, града Београда и владе (Фото Беоинфо/Јоланда Кораћ)

Неупућени суграђани који су око поднева прошли поред Старог двора на тренутак су могли да помисле да је на платоу испред градске куће приређена изложба црвених аутобуса из деведесетих. Али, ова возила ГСП-а „најмлађи” су примерци возног парка највећег градског превозника. Десет „Икарбусових” соло аутобуса, рађених према стандардима „Мерцедеса”, су званично предати ГСП-у. Примопредаји и промотивној вожњи по централним улицама присуствовали су премијер Александар Вучић, градоначелник Синиша Мали и Аксел Дитман, немачки амбасадор.

Премијер је истакао да је веома поносан јер се показало да Србија може озбиљно да развија индустрију. Он је представнике града, „Икарбуса” и ГСП-а подсетио да је „Икарбус” био разорен и уништен, да је од 1.300 радника остало само 200, али да данас има 300 радника и да се очекује још 30 нових радних места.

– Ово је првих десет аутобуса које смо урадили у сарадњи са „Мерцедесом”. То су управо они аутобуси за које су ми се смејали и говорили да их нема и да се никада неће ни појавити. До краја ове године биће их 30, а још 80 ћемо за Београд направити идуће године. Сада су „Икарбусови” приходи 18 милиона евра, прошле године су били 1,5 милиона, што значи да су увећани 15 пута. Мислим да то довољно говори како у многим стварима напредујемо – нагласио је Вучић.

Председник владе је одушевљен са 10 нових аутобуса због њиховог квалитета.

– Ови аутобуси имају „вај-фај” и места за особе са инвалидитетом, а квалитет гарантује „Мерцедесов” знак. Веома сам поносан што у овом сегменту можемо да се такмичимо са свима у свету. Очекујем да у будућности „Икарбус” ради још више, запошљава већи број људи и мислим да ће грађани, када у Београду, Новом Саду и другим градовима Србије буду видели ове аутобусе, бити задовољни, и да ћемо моћи да их продајемо и у иностранству – казао је Вучић.

Градоначелник Синиша Мали је подсетио да је испуњено обећање да ће до краја септембра Београђани моће да се возе у новим аутобусима.

– Свако возило има бесплатни интернет, климу, бројаче путника и то је нови квалитет превоза који желимо у нашем граду. Првог октобра кренуће нови тарифни систем који подразумева јефтиније карте за грађане Београда који живе у приградским насељима скоро за 40 одсто, а од 1. јануара почињемо и са новом мрежом линија. То је системски начин за решавање проблема које смо наследили. Сигуран сам да ће Београђани брзо видети разлику у квалитету и колико ће превоз бити ефикаснији – рекао је Мали. 

Амбасадор Дитман указао је да се ради о пројекту који су заједнички спровели „Мерцедес”, „Икарбус”, град Београд и влада, изразивши наду да ће добра сарадња бити настављена и у будућности.

----------------------------------

Карактеристике нових аутобуса:

самоходна „Мерцедесова” шасија

мотор „евро пет”

аутоматски мењач

капацитет од 100 путника

унутрашњи и спољашњи видео-надзор

антивандал седишта

----------------------------------

Ко ће бити црвен?

Предати аутобуси међу првима су у боји у коју ће наредних месеци бити префарбана возила градског превоза. Ова новина обзнањена је почетком јула, а како су неколико недеља касније челници града објаснили, црвену боју су одабрали суграђани у анкети на сајту Дирекције за јавни превоз.

Како већина житеља престонице није одушевљена што ће град издвојити новац за фарбање, а не за социјална давања или градњу нових вртића, о чему је и „Политика” писала у више наврата, наши новинари су у недавном разговору са градоначелником покушали да сазнају зашто је фарбање одређено као приоритет.

– Ко каже да фарбамо старе аутобусе? Црвени ће бити нови аутобуси које купујемо и нови од приватних ауто-превозника. Префарбаћемо новије аутобусе, али нећемо фарбати оне који су стари 7-8 година. Јер ми ове године набављамо 55 нових аутобуса, следеће године 80, дакле полако ће ти стари већ бити ван употребе. Немамо ми сад милион евра само да би се нешто офарбало и да би било од 1. јануара. Неки ће нови аутобуси стићи у фебруару, неки у марту, неки у септембру. Старе аутобусе који ће за годину дана бити ван употребе сигурно нећемо фарбати – казао је Мали, додајући да ће аутобуси бити префарбани када буде дошао тренутак за њихову репарацију.

Ове тврдње ипак су у несагласју са онима које је градоначелник изнео почетком јула када су обзнањене новине у јавном превозу, али и са тврдњама представника ГСП-а, о чему смо писали пре месец и по дана.

Б. Х.


Коментари7
5bed2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ЦРВЕНО ПЛАВО БЕЛО
Бело, црно, црвени аутобуси би били много лепши када би се по средини црвеног поља залепила ПЛАВО-БЕЛА трака.
21. vek
Zaista smejurija, ozbiljni gradovi treba da imaju metro, a ne da kupuju tolike autobuse. Zaista smo banana država, mesto nam je u centralnoj Africi.
nenad macić
Da li komentatori vole bar sebe?
Dorcol G
"...челници града објаснили, црвену боју су одабрали суграђани у анкети на сајту Дирекције за јавни превоз." Za tu anketu je znao veoma mali broj ljudi, dakle, nisu sugradjani nista odabrali, crvena boja je nametnuta iz politickih razloga. Problem je u tome sto ne postoji odgovornost za izrecenu rec, ni gradska ni republicka vlast se ne stide kada se ustanovi da je vecina njihovih izjava, objasnjenja i obecanja bila nesitinita.
Bonn Berlin
Predsednik vlade, omnipotentni Vucic se bavi primopredajom autobusa, to je smejurija.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља