среда, 27.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 04.10.2015. у 18:58 Лазар Ковачевић

Најскупље рекламе током серија „Империја” и „Окружен мртвима”

Полуминутна реклама у серији „Империја” кошта 521 хиљаду долара (Фото АП / Фокс / Chuck Hodes)

Висока гледаност америчких ТВ серија у ударним вечерњим терминима диктира цену рекламирања. Часопис „Варајети” објавио је цене полуминутног рекламирања у популарним серијама за сезону 2015-2016.

На првом месту је, без изненађења, серија „Империја” која је током претходне године понела титулу најгледаније. Ако желите да се рекламирате током емитовања ове музичке драме о хип-хоп култури, треба да издвојите 521 хиљаду долара. Са огромном гледаношћу, рекламирање током серије поскупело је за 270 одсто. Поред гледаности, велики утицај на поскупљење имала је оригинална музика из серије коју је радио чувени продуцент Тимбаланд а која је харала светским топ листама. Велики публицитет серија је добила због одличне Тараџи П. Хенсон која је за улогу Куки Лајон номинована за награду „Еми”.

Двадесет хиљада долара мање од „Империје” кошта рекламирање у кабловској хорор серији „Окружен мртвима”. Константан раст гледаности серије о зомбијима обезбедио је скок цене за 20 одсто у односу на прошлу годину.

Њен спин-оф „Fear the Walking Dead” који је летос почео упоредо да се емитује и у Америци и у Србији, забележио је одличну гледаност за тиху летњу ТВ сезону. Због тога, пола минута током паузе серије кошта скоро 400 хиљада долара што је огромна цифра за једног новајлију чија гледаност није била позната у тренутку одређивања цена. Интуиција менаџмента „Еј-Ем-Сија” о гледаности спин-офа популарне саге о зомбијима била је тачна. Тако је реално очекивати да се следеће године цена повећа.

Цена рекламирања у тренутно најгледанијој комедији у Америци „Штребери” је у паду. Разлог је једноставан – серија је изгубила скоро прет милиона гледалаца током претходне сезоне које са епизодама нове сезоне није повратила. Пад је мали – десет одсто за емитовање понедељком и 17 одсто за четвртак. Полуминутна реклама у новој сезони кошта 289 хиљада долара за понедељак односно 266 хиљада за емитовање четвртком у који ће „Штребери” бити пребачени по завршетку фудбалске сезоне чије се најважније утакмице играју четвртком и недељом.

Упркос паду гледаности, високу цену рекламе имају и „Модерна породица” (226 хиљада), „Како се извући са убиством” (229) и „Скандал” (206).

„Боље позовите Сола”, спин-оф „Чисте хемије”, наишао је на добре реакције критике, али гледаност није ни приближно добра као код приче којом је владао Волтер Вајт. Ипак, за емитовање реклама током друге сезоне треба издвојити равно двеста хиљада долара.

Помпезно најављиван наставак чувене серије „Досије Икс” обезбедио је цифру од 195 хиљада долара рекламу од пола минута, док је „Ен-Би-Сијева” узданица ове сезоне – серија „Blindspot” – обезбедила пет хиљада мање.

Од нових серија, на листи је и драма „The Catch”, ново чедо Шонде Рајмс ауторке неких од најгледанијих серија на „Еј-Би-Сију” попут „Увода у анатомију” и „Скандала”. За рекламу током епизода прве сезоне треба издвојити 167 хиљада долара. Током лета, „Си-Би-Ес” уложио је доста новца у промоцију породичне комедије Life in pieces” и обезбедио цифру од 167 хиљада долара за рекламу. Доста је уложено и у „Supergirl”, причу о једној од најснажнијих хероина тј. јунакињи Ди-Си стрипова. Да би им се екранизовање исплатило, одлучено је да реклама током прве сезоне кошта 157 хиљада долара. 

Од ветерана, са највећом цифром за рекламирање налазе се „Увод у анатомију” (160 хиљада), „Једном давно” (159), „Готам” (158) и „Симпсонови” који за рекламирање током емитовања 27 сезоне добијају 155 хиљада долара.

Коментари0
003a6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља