среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:57

Адриа медиа група покушава да застраши УНС

понедељак, 19.10.2015. у 14:35
Империја "Курира" у Влајковићевој улици (Фото Р. Крстинић)

Александар Родић и „Адриа медиа група” послали су Удружењу новинара Србије (УНС) два пута опомену пред утужење због тога што су на сајту пренели текстове објављене у „Информеру” о сумњивом пословању „Курира”. Како су навели, реч је о „низу нетачних, неистинитих и злонамерних информација које за циљ имају наношење ненадокнадиве штете”.

„Чињеница да су спорни текстови већ објављени у другом медију вам не даје за право да ’преузимате’ кршење закона, повреду права и наступање с дужном новинарском пажњом”, стоји у опомени коју је добио УНС.

Такође, правни заступници ове компаније навели су да ће, уколико УНС не уклони спорне текстове са портала и не објави исправку, покренути судски поступак.

Прва опомена на адресу овог удружења стигла је 25. августа и у њој је дат рок од 24 сата за уклањање спорних текстова. У супротном, следи тужба за накнаду штете. УНС није поступио у складу са захтевом „Адриа медиа групе”, а уместо обећане тужбе, за месец дана стигла је још једна опомена пред утужење.

Спремни смо да објавимо сваку конкретну и јасну исправку истинитости изнетих чињеница, а верујемо да знате да нам закон и професионална правила не дозвољавају да једнострано исправљамо објављене текстове, декларишемо њихову (не)истинитост или арбитрирамо у полемици. Није нам познато да сте поводом спорних текстова против оснивача и уредника листа „Информер” водили поступак за објављивање исправке или за накнаду штете проузроковане објављивањем неистинитих информација, јер бисмо информацију о томе такође објавили”, наводи се у одговору који је УНС упутио „Адриа медиа групи” и Александру Родићу.

-------------------------------------------------------------------------------------

„Курир” за две године 11 пута прекршио новинарски Кодекс

Таблоид „Курир” није био у Савету за штампу од његовог оснивања, али за само две и по године 11 пута је прекршио новинарски Кодекс.

Комисија Савета за штампу је у осам случајева одбацила жалбу против овог таблоида. На текстове објављене у „Куриру” жалили су се Ненад Чанак, Драган Ђилас, Зоран Живковић, Горан Поповић, Владимир Георгиев, Љуба Пантовић, Борислав Стефановић, Александра Бартон, Министарство културе и „Рингијер Аксел Шпрингер”.

Такође, политички магазин „Њузвик”, једно од издања „Адриа медиа групе”, за само два месеца рада зарадио је један прекршај, а жалбу је поднела Светска банка.


Коментари0
78197
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна
Уводник

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља