среда, 19.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:26

Крпеж одржава конструкцију „Панчевца”

Ових дана мајстори мењају сигурносну ограду. – Комплетна обнова моста према пројекту из 2007. делимично је започела неколико месеци касније и ту је остала
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 03.12.2015. у 22:05
(Фото Д. Јевремовић)

На Панчевачком мосту ће до суботе од 7 до 15 часова у смеру ка Борчи саобраћај бити успорен јер мајстори мењају сигурносну ограду. Измене у истом смеру важиће и у току вечерњих и раних јутарњих сати због ширења конструкције моста. Док буду трајали радови у десној коловозној траци, саобраћај ће се одвајати само у левој.

Рушен и поново подизан
Мост је изграђен 1935. године и име је понео по краљу Петру Другом. На почетку немачког бомбардовања престонице априла 1941. југословенска војска га је срушила да би спречила пролазак нациста. Немци су га обновили, али је опет оштећен 1944. у току ослобађања Београда. У саобраћај је коначно пуштен две године касније на тадашњи Дан Републике. Том приликом добио је име Мост Црвене армије, али тај назив никада није заживео међу Београђанима. Комплетна обнова, испоставиће се и последња таква, на „Панчевцу” је урађена 1965. године.

Ову информацију надлежни су објавили, како би суграђани који користе „Панчевац” ових дана знали како се организују. У двомилионском граду не би било нимало чудно да се на овако прометној саобраћајници измене организују тек повремено. Али, није тако. Слични радови на овом дунавском колосу који је крајем октобра ушао у девету деценију, обављани су пре само две недеље. И тако сваког месеца. Мало, мало па надлежне службе суграђане моле да имају разумевања због дводневних, тродневних, четвородневних... радова на овом мосту.

А није да није било идеја и пројеката за обнову доскора јединог моста на Дунаву код Београда. Комплетна обнова „Панчевца” према пројекту који је 2007. урадио Саобраћајни институт ЦИП делимично је започела неколико месеци касније. У првој фази која је завршена 2009. уклоњена је корозија са челичних елемената испод коловозне плоче и колосека и тај део моста је комплетно „освежен”. Друга фаза у којој је требало да се сређују приступни путеви и саобраћајница на мосту дугом 1.526 метара требало је да почне убрзо после прве, али са радовима се стало.

Прилазне конструкције „Панчевцу”, који је до изградње Пупиновог моста свакодневно прелазило и 150.000 возила, наставили су да уништавају корозија, со, механичка оштећења… Ни коловоз није у бољем стању.

Сличне судбине и Бранков мост
Летошњи пад носача каблова са Бранковог моста, чија је једна пешачка стаза већ две године неупотребљива, подсетила је јавност у колико лошем стању је, после „Газеле”, најпрометнија саобраћајница преко Саве. У последње две године бројна оштећења на овом мосту постала су и оком видљива. Све већи број суграђана и стручњака негодује позивајући надлежне да крену у обнову јер сем стазе, оштећени су и делови конструкције. Како је после летошњег инцидента са носачем најавио градоначелник Синиша Мали, пројекат реконструкције Бранковог моста у завршној је фази и то ће бити приоритет за 2016. годину. Да ли ће се ово и обистинити биће јасније већ за неколико недеља када пред градским одборницима буде био буџет за наредних 12 месеци.

Претпоставља се да је проблем настао јер је око 3,5 милијарди динара, колики је био пројектовани цех, требало да буде издвојено из неколико каса. Из Националног инвестиционог плана (НИП), тих година свакодневно спомињаног, као и из републичког буџета било је планирано да се издвоји 1,6 милијарди динара, из београдске касе 1,2 милијарде, из буџета Дирекције за грађевинско земљиште 600 милиона динара, а још 200 милиона из касе Панчева. Финансијске тешкоће помешане са сменама локалних и републичких власти закочиле су комплетну обнову.

Озбиљнији радови после тога дешавали су се само када би се догодила нека тешка саобраћајна несрећа или велика оштећења делова моста као што је 2012. био пожар испод прилазне конструкције када су оштећена два стуба. Они су тада обложени челичним цевима и ојачани малтером, али све је завршено на томе.

Да за овај мост, али опет само за један његов део, долазе бољи дани потврдили су радови на железничкој инфраструктури, електрификацији и изградњи другог колосека на „Панчевцу” које је марта 2014. свечано отворио председник Србије Томислав Николић. Новац за те радове издвојен је из руског кредита, али остало је нејасно да ли ће у оквиру њих бити ојачана челична решетка како би мост трпео оптерећење које ће створити два колосека.

Стручњаци последњих неколико година упозоравају да, због сталних нових оштећења, ни пројекат из 2007. неће бити вечно применљив. Већ сада је јасно, истичу стручњаци, да би што пре требало ојачати бочне конструкције са по две траке на којима се одвија друмски саобраћај.


Коментари1
45b73
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Цицка
Нису мостови баш толико скупи нити треба толико времена да се изграде a mnogo koriste pa nisu gadjani za dzabe prvo mostovi da ne vrede ne bi bili ni gadjani , sto s etice brzine i cene видели смо шта и како раде Кинези и како брзо изградише мост у Земуну a i onaj pored Sajma ,зато их треба правити што више, једan близу другog тако да када се реновирају нема места паници

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља