недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:35

Четири траке преко Пештери, а не преко Златибора

Док министарка Зорана Михајловић каже да је пештерска варијанта већ одабрана, у Златиборском округу имају друге предлоге
Аутор: Бранко Пејовићсреда, 09.12.2015. у 09:05
Куда ће проћи деоница Коридора 11 (Фото С. Јовичић)

Ужице – Куда ће ауто-пут од Пожеге даље ка црногорској граници, питање је које се још увек покреће, мада државни званичници повремено истичу да је коначна одлука о томе већ донета. Да ли је боље преко Ивањице и Пештери, краћом и јефтинијом трасом али слабо настањеним подручјем са скромном фреквенцијом саобраћаја и суровим зимама које отежавају одржавање? Или преко Златибора, нашег најпосећенијег туристичког центра, па даље подножјем Златара и долином Лима поред неколико већих места?

Стручнополитичке процене мењале су се минулих година: испрва је златиборска варијанта помињана као извесна, да би у овој деценији превагнуо став да је пештерска повољнија и већ одабрана. И док су те расправе некад узимане с резервом – јер су отваране и кад метар Коридора 11 није био направљен – сада, кад се ауто-пут већ примиче Западној Морави, постаје актуелно куда ће из моравске котлине даље окренути.

 

Тим пре што су добар део југозападне Србије стране инвестиције заобишле, поред осталог и због недостатка ауто-пута и редовних авио-линија. У Слободној зони Ужице рекли су нам да страни инвеститори долазе овде с намером да улажу у ову извозно оријентисану привреду, али кад одустану – а то већина чини – најчешће одлуку образложе лошим саобраћајним везама овог краја с главним градом.

Није онда изненађујуће што је већ на првом састанку савета Златиборског округа у разговору с председницима општина покренуто и питање трасе будућег ауто-пута. Нови окружни начелник Димитрије Пауновић (СНС), оценио је ову тему као изузетно значајну за државу и овај округ.

Зорана Михајловић: Пут преко Златибора био би пола милијарде скупљи, а пролазио би кроз националне паркове Тару и Увац, што је еколошки озбиљан проблем

– Ми се не боримо само за интересе грађана овог дела Србије, већ и за интересе државе. Зато покушавамо да укажемо и на евентуалне пропусте који не бисмо желели да се десе. Ако смо већ ушли у међународне договоре око коридора и траса, у овом тренутку би било најбоље да држава Србија приступи изградњи једне деонице ауто-пута Е-761, који преко Крушевца, Краљева и Чачка води до границе са Републиком Српском. То је деоница која иде од Пожеге до Мачката. И да се тада, тек након изградње ове деонице, кроз науку и математику донесе одлука где ће се ка Црној Гори одвајати крак ауто-пута Е-763.

Трагом таквог става у начелству Златиборског округа, питали смо ресорну министарку Зорану Михајловић приликом њене недавне посете Златибору да ли је држава коначно одабрала трасу. Она је најпре истакла да доноси лепу вест за овај округ кад је реч о путној инфраструктури: „Ми ћемо у следећој години уложити 10 милиона евра у путну инфраструктуру зато што мислимо да је врло важно да прилази Златибору као туристичком центру буду много бољи и квалитетнији“. При томе, министарка није прецизирала да ли је реч о градњи нових или обнови постојећих путева.

А на инсистирање „Политике“ да се ипак изјасни о предлогу представника Златиборског округа поводом трасе будућег ауто-пута, додала је да је упозната са одлукама састанка код новог начелника Пауновића.

– Вероватно да знате да су раније биле четири варијанте овог ауто-пута. И није ова влада донела одлуку. Ова влада је још једном урадила економску, финансијску и еколошку анализу куда треба да иде ауто-пут. Иако су жеље биле да овуда (преко Златибора) иде ауто-пут, чињенице су следеће: прво, пола милијарде је скупље, а пролази и качи националне паркове Тару и Увац, дакле еколошки је то озбиљан проблем. Много је ово и тежа траса, било би већих проблема при изградњи и више времена би требало да се овуда ауто-пут направи. Из тог разлога су и претходне владе донеле одлуку да траса иде преко Пештери, а ми смо на ревизионој комисији потврдили да ће ићи тим правцем – одговорила је Зорана Михајловић.


Коментари17
8bba4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

goran vincic
Što se ljudi ovoloko cimaju kad put posle čačka jednostavno nije isplativ.3000-4000 vozila i to samo do zlatibora dalje opada prema granici gde prelazi 2400-2600.koncesionar ima pravo da odabere trasu ,a ovoliko insistiranje prave projektanti da dvaputa uzmu pare.pitajte ljude koji su uključeni u projekat!!!!
Nikola Nesic
Dobro je rekao Dusan Kovacevic, proizvoljno citiranje bi bilo; "da se dovede kolera na granice Srbije, 50% bilo bi za da udje, a 50% protiv"
Milan
Ne radi se o tome da se zeli da auto put ide preko zlatibora jer on je vec odlicno povezan putevima . a i ovako novi ce ici na 20 km od Uzica, vec se trazi da auto put ne ide preko golije i pestera , jer Titovi uzicki partizani i dalje misle da osim njih niko vise ne treba da zivi .Jednom za svagda ovom agresivnom bezobrazluku treba stati na put .Napravili toboze zasluzni gradjani vikendice na Zlatiboru pa im nije dosta tri auto trake , muka im sto ce negde biti cetiri a navikli da se za sve pitaju.Zasto ne reci otvoreno da im se ne svidja cinjenica da ce jos neko imati sansu da razvija zimski turizam , u ovom slucaju na planini goliji ,navikli su na monopolski polozaj i zastitu od svake konkurencije.Nije ni cudo sto hoce da na trg u Uzicu vrate onaj komicni spomenik Titu.
Killshot
Из Краљева сам, путујем једном недељно у Ужице и тврдим да је прилаз Ужицу из правца Краљева, па потез од Ужица до Чајетине, са једне, и од Ужица до Бајине Баште, са друге стране, катастрофалан. Рецимо, путеви до Шапца из правца Ваљева, Обреновца и Лознице су као писте. Пут до Ваљева из правца Ћелија и Лајковца је екстра, додуше, правац за Лозницу је лош. Крушевац има одличне прилазне путеве (према Појатама, Трстенику и Куршумлији), Краљево такође (према Новом Пазару, Чачку, Крагујевцу и Крушевцу) као и Чачак и Крагујевац (осим прилаза из правца Тополе). А индустрија у овим градовима је нула (част изузетку Крагујевца). Ужице има неколико индустријских гиганата који сасвим лепо раде, а има најгоре путеве. Душа ме боли за виљушкама и амортизерима на аутомобилу, према томе, маните се комуниста, њих давно више нема. Што се мене тиче, нека држава направи ауто-пут према Р. Српској преко Ужица и нека се крак одвоји код Пожеге према мору преко Ивањице. И антикомунисти сити и овце на броју.
Препоручујем 27
Miliana
Milane, svaka ti je na mestu.
Препоручујем 6
Racionalan Transport
Сулуде су ми изјаве политичара о томе како су за конкурентност Западне Србије као регије неопходан најскупљи и највише загађујући транспорт: камиони и авиони. Својевремено је Ибарска магистрала изграђена правцем Ћирине пруге. Економске и демографске штете у насељима која су уништена укидањем Ћире, Ибарска магистрала никада није надокнадила. Разлог зашто је суштинска инфраструктура железничка, уз услов департизације железнице, нису само неколико пута нижи трошкови транспорта. Велики део зиме у тој регији шлепери и камиони са приколицама су непоуздан транспорт, чак и врло опасан по остале учеснике у саобраћају. Швајцарци не би били ни приближно тако богати, да не газдују рационално ресурсима и инфраструктуром. Нашли су да је исплативије имати разгранату железничку мрежу, него зими чистити аутопутеве ко 50 авионских писти, уништавати природу и водотокове. Сразмерно дохотку и густини становништва, мрежа аутопутева код њих је мизерна.
Танасије Перић
Тара уопште није на том правцу. Министарка не познаје географију.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља