среда, 08.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:46
ИСХРАНА

Да ли су славе и празници опасност за дијету

Бити умерен за богатом трпезом током предстојећих децембарских и јануарских славља је врлина
Аутор: Јасна Вујичићчетвртак, 10.12.2015. у 11:47
Mесто обедовања није толико важно уколико се поштује избор хране (Фото Р. Крстинић)

Сваки подухват прате искушења, па тако и дијету. Шта да раде особе која су пре извесног времена започеле да се хране рестриктивно и то баш уочи сезоне празника и слава, када се на трпези налази обиље висококалоричне хране?

Уколико се мало и почасте се, последице неће бити значајне по наставак дијете и остваривање зацртаног циља. Међутим, ако се славски мени продужи, онда је угрожен наставак дијете а остварење циља доведено у питање.

Децембар није ништа лошији тренутак да се свако преиспита и, уколико је потребно, почне реализација довођења у ред своје килаже. Особа која је мотивисана може много да постигне, чак и када јој се испрече реметилачки фактори – попут празничне гозбе.

Методе за победу искушења 
Када се славља заређају, препрека је као амбис дубока, непремостива, труд постаје узалудан и често се рачуна да је дијета пропала. Најгоре решење је да се после прославе гладује. То никако не треба радити. Мера је да се настави зацртани план исхране.
Дакле, да ли је могуће држати дијету током празника? Могуће је, али ту се најбоље види колика је јака мотивација и воља.

Правилно распоређеним оброцима, умереношћу и наравно конзумирањем нутритивно вредне хране могу се избећи такви изазови.

Само место обедовања није толико битно уколико се поштује избор хране, али ако особа на дијети жели да све држи под контролом, најбоље је да једе у свом дому, оно што сама припреми. Брзу храну треба избегавати свих 365 дана.

Правовременост је основа здраве исхране. Најбоље је одредити када се у току дана једе, прецизан јеловник и придржавати се тога. Мање осцилација у времену обедовања значи и мањи ризик.

Умереност у исхрани је врлина, као и у животу уопште.

А здраве намирнице и припрема су срж сваке добре дијете. Током празника таквих намирница нема у изобиљу.

Савет је зато да се дијетална храна једе полако, са уживањем, чиме се развија афинитет према таквом избору. Исто као што се стекла навика узимања слаткиша, тако могу да се заволе и здраве грицкалице.

Особе са вишком килограма и те како знају шта је љубав према храни. Дијета, с друге стране, не мора да буде одрицање од те љубави већ само од хране која је калорична, масна, слана и слатка.


Коментари0
723fe
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља