уторак, 21.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:40

Учитељи у царству дигиталног образовања

Опрема вредна девет милиона динара, коју је Учитељском факултету у Београду поклонила компанија „Самсунг”, омогућиће динамичнију наставу, као и боље праћење, мерење и вредновање рада студената
Аутор: Миленија Симић-Миладиновићсреда, 23.12.2015. у 21:20
Будући учитељи и васпитачи у учионици будућности (Фото Компанија „Самсунг”)

 

Учитељски факултет у Београду добио је Дигитални институт, девет милиона динара вредну донацију компаније „Самсунг”. Отварање овог центра означило је прекретницу у дигиталном образовању будућих учитеља и васпитача који ће савремене информационе технологије, укорак с временом, неминовно примењивати у настави и васпитном раду.

– Учитељски позив један је од најтежих и најлепших, а подразумева константно учење. Наш факултет има интерну телевизију, међу првима је развио рачунарску мрежу, набавио интерактивне табле, софтвере за учење на даљину. Ово нам је недостајало. Рад у Дигиталном институту студентима ће омогућити динамичнију наставу, праћење, мерење и вредновање њиховог рада. Уз помоћ моћних дигиталних ресурса очекујемо да ће се интересовање за учење вратити у учионице и да ће се тиме подићи квалитет образовања у Србији – рекао је Данимир Мандић, декан Учитељског факултета.

Дигитално образовање будућих наставника, оценио је Мандић, морало би да утиче на промену положаја просветних радника који би требало да постану организатори, стратези, програмери, а не пасивни предавачи оптерећени рутинским пословима меморисања чињеница, излагања и оцењивања.

Новоотворени центар Учитељског факултета састоји се од две учионице будућности, у којима је студентима на располагању укупно 50 „самсунг” таблета и две паметне табле. Све је повезано са централним сервером који има базу података и мултимедијалних материјала за наставу.

– Сваки наставник машта да у школи има оваква учила. Општа је заблуда да деца у школске клупе долазе дигитално писмена. Треба их што раније упознати са савременим технологијама а права циљна група чији позив то подразумева јесу учитељи, који већ описмењавају нараштаје. Уз предности модерних технолошких достигнућа будући учитељи постаће организатори и стратези у дигиталном образовању поколења која долазе – уверена је Снежана Марковић, помоћница министра просвете, сагласна с констатацијом Милана Вујовића, директора маркетинга компаније „Самсунг” за Адријатик регију, да ће генерације ученика које долазе бити информатички све писменије, а нова дигитална знања и вештине биће неопходни сваком учитељу у настави.

„Самсунг” је до сада у Србији отворио четири дигиталне учионице попут ових које чине Дигитални институт Учитељског факултета. По учионицу будућности имају Факултет организационих наука, Електротехничка школа „Земун”, две осмолетке у Пожаревцу и Параћину, а сутра ће бити отворена још једна, у Основној школи „Светозар Марковић” у Лапову.


Коментари2
e5400
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Majka troje dece
Naucite prvo decu da pisu. To je osnovni zadatak ucitelja koji ne obavljaju dobro. Deca izlaze iz osnove skole bukvalno nepismena. Jedva znaju olovku da drze u ruci. Funkcionalnu pismenost necu ni da pominjem. Naucite ih da uce. Sami ne znaju ni da mrdnu. Sve mora neko da im objasni i sazvace. Mora se poci od osnova, oda baze, da bi se doslo do nadgradnje. Digitalizacija da, ali kasnije. Kompjutere deca ionako vec imaju kod kuce i tesko da se ucitelji mogu na njima snalaziti bolje od djaka.
keti
Mislila sam da je posao ucitelja da nauci dete da cita i pise ali nije tako verujte mi,posebno mislim na citanje.Dete mora kuci da cita bar 15-20min dnvevno uz prisustvo roditelja.Moje dete najbolje cita u razredu samo zbog toga sto sam to zahtevala od nje.Na pocetku su tu kratki i poznati tekstovi a kasnije samo nepoznata stiva.
Препоручујем 1

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља