среда, 20.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:15
ИНТЕРВЈУ: МИОДРАГ ГУБЕРИНИЋ, КОСТИМОГРАФ И ДИЗАЈНЕР

Панчевац дизајнирао костимe за Мадонине концерте

Круне, оглавља и оклопе које током извођења песме „Iconic” на почетку сваког наступа на новој турнеји „Rebel Heart” носе краљица попа и њени играчи дело су уметника из Србије
Аутор: Андријана Цветићанинчетвртак, 07.01.2016. у 22:00
Фото М. Губеринић

Радове Миодрага Губеринића (36), костимографа и дизајнера који је по завршетку Факултета примењених уметности у Београду магистрирао у Чикагу, а од 2011. у Њујорку започео међународну каријеру, наша публика нажалост joш не може да види уживо. Реч је о костимима, скулптурама, луткама од папира, маскама, декоративним детаљима који су део скупих и продукцијски захтевних позоришних, комерцијалних и музичких пројеката који још не гостују у Србији.

Губеринић ради за позоришне трупе са Бродвеја, светске брендове, попут „Праде”, за које дизајнира излоге њихових најексклузивнијих радњи. Посао у 2015. свакако вредан пажње јесте сарадња са Аријаном Филипс, главном дизајнерком новe Мадонинe турнејe „Rebel Heart”. Уметник родом из Панчева осмислио је и направио оглавља – круне и оклопе за Мадону и њене играче за песму „Iconic” којом почињу концерти.

 

Костими које је Миодраг Губеринић осмислио за чувену певачицу и њене играче: Мадона на концерту у Монтреалу (Фото Бета/АП)

Како сте дошли у прилику да будете део Мадониног креативног тима?

Препоручили су ме дизајнери са којима сам раније сарађивао. Препоруке које су имале највише утицаја дошле су од Мајкла Вилкинсона, са којим сам радио на „Прадиној” изложби „The Iconoclasts 2015”, и од Пола Тејзвела, сарадника из неколико позоришних представа. Аријана Филипс, главни дизајнер Мадонине турнеје, познаје Мајкла, док главни костим-супервизор турнеје познаје Пола. Први захтеви су били да радим на занатски захтевним комадима и да направим прототипове оглавља и оклопа и компликованије делове костима за песму која отвара концерте „Iconic”; за све плесаче и Мадону. Најпре сам урадио оне који су коришћени на пробама, али онда су ме задржали као равноправног члана дизајнерског тима, a ти костими су ушли у фундус турнеје.

Како изгледа рад у екипи задуженој за визуелни део спектакла?

Продукцијским делом тима задуженим за дизајн руководи Аријана Филипс. Она има свог илустратора који бележи њене идеје и још шесторо асистената. Такође, постоји тим за куповину и прављење аутентичних костима за Мадону, играче, пратеће вокале, као и тим задужен само за сегменте других делова програма. Моје задужење је било да постојећи концепт и скице костима за први део концерта доведем до перфекције. Задовољни мојим радом, омогућили су ми да водим израду финалних костима по мојим прототиповима. Добио сам тим који је радио за мене да бих све завршио у одређеном року. То је подразумевало и присуство пробама костима за плесаче и Мадону.

 

Maдона на концерту у Лондону (Фото Бета/АП)

Да ли је ова пословна референца пречица до остварења жеље коју сте још као студент открили у једном локалном српском листу – да будете творац костима за филмове попут „Господара прстенова”?

Да, наравно. Тренутно не постоји поп звезда која улаже више своје енергије, креативности и новца у наступ и костиме од Мадоне. Бити део њеног тима дефинитивно отвара врата за даље професионалне подухвате. Продукција за њене наступе идентична је продукцији за филм. Људе које сам тамо упознао најбољи су у ономе што раде и изабрани су управо због тога.

Ваши радови – сцене у продавницама најпрестижнијих брендова попут „Праде”, „Bergdorfs”, „Sax 5th av”, „Macy’s”, „Bloomingdales”, „Lord and Taylor”, „St John” свакодневно имају милионску публику? Одакле интересовање за дизајн излога?

Стицајем околности. По преласку из Чикага у Њујорк, након завршених постдипломских студија почео сам да сарађујем са креативним студијима који се баве овом облашћу „Spaeth” и „Burke and Pryde”. Без лажне скромности они су међу најпознатијим за ту врсту посла. То је сада мој фокус и на питање које је моје занимање одговарам – костимограф и дизајнер излога.

 

Дизајнирао је излог за „Сваровски“ радњу (Фото Р. Зехави) 

Ипак, нисте занемарили позориште?

Две представе на које сам најпоноснији су „Court Garden” који је концептуална плесна представа приказана у Федералној сали у Њујорку. Други је комад „The Other Mozart” између осталог, извођен у Моцартовој кући у Бечу, у Њујорку, другим градовима Америке, Лондону…

Да ли је знање стечено у Србији помогло приликом усавршавања и касније у раду у САД?

Након магистратуре осећао сам да немам довољно знања да бих се бавио оним што сам желео и на начин на који сам то желео. Као креативац већ сам се довољно развио на нашем Факултету примењених уметности. Ту сам научио како да пренесем идеје на папир, а делимично и у костим. Али, током магистарских студија није се само усавршила креативност већ и спознаја како да сарађујем са другим људима укљученим у креативни процес. Познавање „бизниса” је неизоставни део овог посла, ма колико год био уметнички.

Није ми било једноставно у почетку. И даље учим како да што боље искажем оно што желим, како бих добио максимум од себе и својих сарадника, али и како да боље уговорим послове.

-----------------------------------------

Ретко у домовини

Миодраг Губеринић боравио је недавно у Србији, само неколико седмица, и то после пет година. На питања за интервју за наш лист одговорио је мејлом из Велике јабуке. По повратку у Њујорк, где живи од јула 2011, ангажован је на новим пословима дизајнирања излога ексклузивних радњи као и отварању сопственог студија.

-----------------------------------------

Да ли постоји разлика у раду од момента инспирације до израде када је у питању костим за позориште, излог или турнеју?

Процес је сличан али је реализација у свакој области другачија. То подразумева сарадњу са различитим људима па су и резултати другачији. Сам резултат, у крајњој линији, зависи од креативности тима и сарадње унутар њега.

 


Коментари1
fe76e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Z.b
Tako je komšije, sve što imamo dobro puštamo da ode, baš kao i mi preko Drine, nikada nama nije falilo naučnika, filozofa, pisaca, umjetnika, sportista, ali nam je uvijek falilo razumjevanja za njih.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља