понедељак, 16.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:18

Ко су укућани управног одбора РТС

Из Кабинета председника Србије Томислава Николића чак шест сарадника послало је пријаве за место у УО РТС, али РЕМ је изабрао само једно име
Аутор: Вишња Аранђеловићпетак, 22.01.2016. у 08:10
Зграда Радио телевизије Србије (Фото Латиф Адровић)

Шта повезује бившу ријалити звезду, оснивача музичког фестивала „Егзит” и аналитичара блиског владајућoj странци? Чланство у Управном одбору Радио телевизије Србије (РТС).

Протекле недеље Савет Регулаторног тела за електронске медије (РЕМ) од 52 кандидата изабрао је девет чланова који ће наредних пет година управљати Јавним сервисом. Из претходног управног одбора преузет је само социолог Ђорђе Возаревић, иако су за други мандат били заинтересовани декан Факултета драмских уметности Зоран Поповић (иначе председник одлазећег Управног одбора) и психолог Жарко Требјешанин.
Ако постоји победник овог избора, онда је то социолог Владимир Вулетић. Његов избор није пропратила ниједна теорија завере, а они који га знају као професора Филозофског факултета кажу да је власник беспрекорне радне биографије.

Највише прашине подигао је улазак сликарке Зорице Шујице у УО РТС-а, будући да је јавности постала позната по учешћу у „Великом брату”. У биографији коју је понудила на увид члановима Савета РЕМ-а, наводи да је „досадашње искуство квалификује за широк опсег радних активности”. То искуство стицала је у фабрици трикотаже „Партизанка” као модна креаторка, а затим у више средњих школа у којима је предавала ликовно.

Караџић: Није било договора
Председник Савета РЕМ-а Горан Караџић каже за „Политику” да избор чланова УО РТС није био договорен.– Имали смо два круга гласања. Сва је обављено по уобичајеној процедури и овај избор се ни по чему није разликовао од претходног – тврди Караџић.

Незадовољство њеним избором нарочито је порасло после објашњења на који начин ће се из УО РТС-а борити за „културизацију друштва”.

– Кад сам изашла из „Великог брата” помислила сам „Боже да је овако организована држава, ми бисмо били не Велики брат него већи од било које друге државе”, дакле добра организација и рад и све што наш премијер каже рад, рад, рад – поручила је новоизабрана чланица УО РТС-а.

Ова изјава послужила је и као доказ заступницима теорије да је Драган Бујошевић, као новинар близак демократама, дошао на чело РТС само зато што је премијер Александар Вучић унапред осмислио како да га контролише - управним одбором скројеним по вољи из Немањине 11.
Један део јавности сматра да је том логиком у управни одбор регрутован и аналитичар Бранко Радун. Његови политички противници замерају му ставове који су блиски влади. Али они који се са њим политички подударају предлажу га у УО РТС. Управо је аналитичар Драгомир Анђелковић тај који га је кандидовао.

Сумња се и да се председник Србије Томислав Николић побринуо да има свог човека на Јавном сервису. Из његовог Кабинета чак шесторо сарадника је послало своје кандидатуре. Савет РЕМ-а је био суров – изабрао је само једног председниковог човека - педагошкињу Симону Митровић – Дуњић. Било би поштено рећи и то да је она 2005. године, била запослена у Народној канцеларији председника Бориса Тадића. Између ова два посла, радила је у једној маркетиншкој агенцији као аналитичар медијских садржаја, па у банци као интерни менаџер.

Они који нису имали среће овај пут - Ана Мандић, Вукица Кривокапић, Александар Загорац, Симо Чулић и Ивона Катић, могу да се утеше чињеницом да није изабрана ни бивша министарка спорта Алиса Марић.
Савет РЕМ-а на РТС је послао и свог човека – Љиљану Ђурђевац која као аналитичар пројекта ради управо у овом регулаторном телу. Она се, заправо, враћа на Јавни сервис, с обзиром да је 2000. године била заменик генералног директора Драгољуба Милановића. После тога, каријеру је наставила на телевизији „Јесењин”, а била је и руководилац службе за односе с јавношћу Завода за изградњу града у Новом Саду.

Поред Љиљане Ђурђевац и Бранка Радуна, УО РТС има још једног Новосађанина – Душана Ковачевића. Јавности је више познат као оснивач музичког фестивала „Егзит”, него као дипломирани инжењер електротехнике и телекомуникација који се усавршавао и у иностранству. Ковачевић је и власник „Егзит тима”, једне од шест фирми које су у директној вези са организацијом поменутог фестивала.

Истог кандидта предложиле 33 организације
Најдужа пријава која је стигла на адресу РЕМ-а има 42 стране. Кандидата Бранимир Ђокића предложиле су чак 33 организације - од удружења избеглица, Рома, слабовидих до удружења естрадних уметника будући да је реч о руководиоцу Народног ансамбла РТС-а у пензији. Оволика подршка, међутим, Ђокићу није помогла јер се није нашао на листи изабраних.

Савет РЕМ-а гласао је и за некадашњег уредник Трећег канала РТС-а Драгана Караџића и за адвоката Мирослава Мињу Николића. Николић је и као новинар и као правник сарађивао са бројним медијским кућама - емисије посвећене праву водио је на телевизији „Ентер” и РТС-у, а писао је за „Политику”, „Привредни преглед” и „Вечерње новости”.
Независно удружење новинара Србије (НУНС) и Независно друштво новинара Војводине (НДНВ) затражили су од РЕМ да јавно саопшти критеријуме на основу којих су изабрани ови чланови. Сумњу да је избор можда био договорен јавно је изнела чланица Савета РЕМ-а Гордана Суша. Као разлог навела је то да је шест од девет листића било попуњено идентично иако се бирало између 52 кандидата. „Политици” су из РЕМ-а одговорили да је избор чланова управног одбора тајна, иако смо од њих тражили искључиво резултате гласања.

– Ја сам гласала по својој савести и према члану закона који каже да се у УО РТС бирају угледне личности. Немојте ми рећи да Србијанка Турајлић или Мирослав Лазански нису заслужили да се нађу у том управном одбору пре него већина изабраних. Од почетка свог мандата сам инсистирала да утврдимо принципе на основу којих ћемо гласати, али ме нико није послушао  – каже Гордана Суша за „Политику”.
С обзиром да је председник Савета РЕМ-а Горан Караџић у изјави за наш лист рекао да се овај избор не разликује од оног из 2011. године, питали смо Сушу да ли је можда било договора и онда:
– Сада могу да сумњам и у то, иако су тада изабрани интелектуалци – додаје наша саговорница.

И заиста овај тим састављен је углавном од особа које су јавности мање познате, а међу којима има и оних чије биографије тешко да могу да надокнаде медијску анонимност. Нарочито ако се сетимо да је раније у УО РТС био академик Никша Стипчевић.

Садашњем саставу јавност упућује замерку да је састављен по укусу владајуће странке. Међутим, овакве примедбе се нису чуле пре пет година када је већина чланова овог тела била блиска демократама. Тада је на челу УО РТС-a био професор Факултета политичких наука Слободан Марковић, иначе близак пријатељ председнице Београдског фонда за политичку изузетност Соње Лихт. На Марковићев предлог за његовог заменика изабран је директор Центра за проучавање алтернатива Милан Николић, иначе супруг Соње Лихт. Такође, Марковић је био и у управном одбору „Политике  А.Д. ”, када је на његов предлог за председницу изабрана Соња Лихт.  Управо тада, у годишњој анкети дневни лист „Блиц” прогласио ју је најмоћнијом женом у Србији, а један од критеријума био је и политички утицај.


Коментари33
17700
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Olja
Ali, i ti novi članovi Upravnog odbora, moraju da rade? Nisu izabrani da mirno posmatraju, kako Bujošević neistinito predstavlja na Javnom servisu, dogadjaje u Beloj crkvi, izmišljajući korišćenje biber-spreja. Niste vi, gospodo iz novog UO tu postavljeeni da mirno posmatrate Bujoševićeve i Stefanovićeve mahinacije i da odmahujete rukom, nego da reagujete. Da reagujete i da ih, oterate, ako nastave sa agitatorskim aktivnostima u korist jedne propale stranke.
Milenko Tesic
Nije lako shvatiti, to što je radio trougao: Sonja Liht-njen muž Milan Nikolić-prof. političkih nauka Slobodan Marković... Kako je bilo moguće da jedni druge "uglavljuju" u Upravne odbore RTS-a i Politike? Nadam se, da niko od njih nije više na grbači Politike ili su uspeli da se negde uvuku? To što je ta interešdzijska prepredena ekipa radila Politici i RTS-u, jedna Zorica Šujica nikada nebi uradila. Sigurno nebi pristala da glasa, da na čelo RTS-a dodje jedan Dragan Bujošević. Ili možda grešim? Možda, to nije bio samo štetočinski trougao? Možda je bio četvorougao sa Draganom Bujoševićem? Možda, višeugao? Verujem, da će Politika do kraja raskrinkati tu jezivu hobotnicu?
Beli
Postoji još jedan razlog, zašto treba hitno najuriti Dragana Bujoševića sa RTS-a i njegovu neinteligentnu urednicu Zabavnog programa, Oliveru Kovačević. Pogledajte, zadnju emisiju "Da, možda, ne". Dogovorila se urednica sa NATO Jelenom, Jelenom Milić, da izvrgne ruglu, jednog od najboljih, najpopularnijih i najuticajnijih novinara na ovim prostorima, Miroslava Lazanskog. Da se njime izmotavaju Olja i Jelena. Još se podlo cerekale, misleći da će Lazanski, koji je prozreo njihovu poganu nameru, da ćuti. Na sreću, nije ćutao i sačuvao je obraz. Zamislite, da nekompetentna NATO promoterka, podučava, jednog Lazanskog o naoružanju. Htele su da ga omalovaže, da mu smanje uticaj, jer se stavovi Miroslava Lazanskog uvažavaju. To je bio cilj te emisije. Onog gosta iz vojske nisu ni slušale i stalno ga ometale, bojeći se da slučajno, javnosti ne otvori oči u vezi reakcije na naoružavanje Hrvatske. Čovek je bio fikus, a meta Lašanski.
Željko Maric
Eto zašto, Devenport dve godine pritiska Vučića da država izadje iz medija, jer to je, kobajgi, neka velika nedemokratija, ako su mediji pod okriljem države. Da Vučić nije progutao tu udicu, onda se nebi desilo, da mu Devenport preotme RTS uz pomoć najkorumpiranijih i najpokvarenijih ljudi u prethodnom Upravnom odboru. Svoju servilnost pokazaše, tako što su prihvatili njegovog čoveka. Taj čovek se zove Dragan Bujošević. I da se zna, taj čovek nije ispunjavao ni jedan kriterijum iz konkursa. Nije bilo lošijeg kandidata, ali su ga korumpirani dripci, ipak, izabrali. Izabraše ga da ugode jednom čoveku. Majklu Devenportu. Dragan Bujošević se momntalno revanširao, gazda-Majklu, tako što je istog dana prekinuo prenos parade iz Moskve, i to u trenutku, kada predsednik Putin čestita našim vojnicima na učešću na paradi. Dragan Bujošević je time pokazao, da zna, kako treba uzvratiti, a Srbija je to nedelo ćutke posmatrala.
Pantelic
Ljudi, strašno je komično da strančica koja jedva prelazi cenzus ima četiri velike televizije na svojoj strani, a to su: američki N1, RTS, B92 i RT Vojvodina. Njima ne pomažu, a Srbiji strašno odmažu. Na strani Pajtića može biti još 100 televizija i sve moguće NATO ambasade, njima pomoći nema. Neće ga narod. Posle svega, postoje očekivanja da novi UO, smenom pristrasnog Dragana Bujoševića i ostalih žutih debelo preplaćenih urednika, ponovo vrati RTS na staru slavu. Da to bude jedna normalna i nepristrasna televizija, koja će raditi za dobrobit svih gradjana Srbije, koja se neće biti utočište za jednu kriminalnu i propalu stranku.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља