среда, 03.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 27.01.2016. у 08:10 М.Ч.

Рекламе по новим правилима

Забрањено обмањујуће оглашавање (Фото Р. Крстинић)

Скупштина Србије усвојила је јуче Закон о оглашавању, којим је, између осталог, забрањено обмањујуће оглашавање, чија лажна порука може навести грађане на погрешну куповину. Забрањено је, такође, и упоредно оглашавање, које може да идентификује или конкурента или његову робу и услугу. Нова правима, сматра влада, штите потрошаче, али и спречавају нелојалну конкуренцију на тржишту.

Према новим законским решењима, алкохолна пића која садрже до 20 одсто алкохола моћи ће да се рекламирају у електронским медијима од 18 сати до шест сати ујутро, а она која садрже више од 20 одсто од 23 до шест сати ујутро.  Законом је прописано да одлуку о оглашавању на отвореном простору доноси искључиво локална самоуправа, која подзаконским актом ближе одређује услове, начин оглашавања на отвореном простору (билборди, панои).

Регулисано је и оглашавање на интернету, па је, на пример, ту забрањено рекламирање цигарета, укључујући и електронске. Први пут је регулисано и оглашавање игара на срећу, па се оне могу рекламирати у електронским медијима и биоскопима од 21 сат до шест сати ујутро. Оглашавање игара на срећу је забрањено на отвореном простору, уколико су билборди, или панои на сто метара од школе, вртића, здравствене установе за малолетнике. Забрањено је да се игре на срећу рекламирају као друштвено пожељне, као и поруке са неоснованим шансама за добитак.

Посланици су усвојили и Закон о информационој безбедности, који би требало да омогући да хакерски напади буду само инциденти.

Коментари7
7fd6a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Drinski67
Treba i zabraniti pojačavanje zvuka televizora kada počnu reklame.... stalno moramo da držimo daljinske u ruci i čas pojačavamo, čas utišavamo... terorizam zvukom...
Маја М.
Мислим да је то регулисано, само се не поштује.
Богдан
Свакако да нам је требао нови закон о оглашавању, далеко строжи него претходни, а овај то баш и није, и није ми јасна ни ова норма о забрани рекламирања јаких алкохолних пића у току дана. Па малолетници и други коме ово наводно треба да помогне управо време уз телевизију и проводе у току ноћних часова.
Радован С
Немојте ми само рећи, да код нас у Србији стављају натписе на Енглеском, као што је на овој слици. Ако је то истина, то је страшно!
Миодраг Ђукић
Није ту ништа на енглесом. Човек ставио своје име "Сале", само латиницом. Не знам зашто је то ставио на излог, али људи свашта раде...
Бранибор
Малограђанштина је очигледно победила.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља