четвртак, 13.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 03.02.2016. у 09:05 Ана Тасић
ПОЗОРИШНА КРИТИКА

Љубав (п)окреће свет

„Свит Черити”, текст Нил Сајмон, музика Сај Колман, режија Михаило Вукобратовић, Позориште на Теразијама
Мина Лазаревић, Милена Живановић и Ивана Кнежевић (Фото Ж. Јовановић)

Настао према романтично-комичном текстуалном предлошку Нила Сајмона, заснованом на Фелинијевом филму „Кабиријине ноћи”, мјузикл „Свит Черити” се одиграва у окружењу ноћних клубова, макроа и девојака „за изнајмљивање”, које сањају о љубави која ће их избавити из сивила њујоршког подземља (адаптација Михаило Вукобратовић и Слободан Обрадовић). Београдска верзија овог бродвејског мјузикла, у режији Михаила Вукобратовића, постављена је театрално, донекле у поп-арт маниру. Визуалне поп-артистичке оквире стварају стриповске видео-пројекције међунатписа и коментара у позадини, поднаслова сцена, коментара радње, у речима и цртежима, прожетих иронијом. Они су у стилском складу са сведеним, стилизованим дизајном сцене и костима (сценограф Герослав Зарић, костимограф Татјана Радишић), и преовлађујућом театралношћу игре бројних извођача, глумаца, певача, плесача (музички аранжмани Иван Илић и Милан Недељковић, диригент Милан Недељковић, кореограф Милан Громилић). Њихови најчешће пренаглашени наступи карикатурално разобличавају теме о којима се говори, на пример, девојачке снове о удаји за принца на белом коњу, наде о бекству и новим почецима итд.

Каракатеристична је у том погледу игра Татјане Бошковић која комички упадљиво, грандиозно и театрално пар екселанс, представља Урсулу Марч, Виторијеву размажену девојку (значајан допринос комичкој снази њене појаве даје помпезан костим зачињен оклембешеном лисицом и некаквим перјем на глави, као шлагом на торти). Виторија Видала, каприциозну филмску звезду, игра Бранко Цвејић, комички сведеније, у складу са његовом потчињеношћу у односу на Урсулу, вулкански доминантну у њиховој вези. Мина Лазаревић и Ивана Кнежевић играју Ники и Хелену, Черитине другарице и колегинице, такође у грубим, карикатуралним тоновима. Оне су реалније и намазаније од наивне Черити, не верују више много у љубав и постојано черече Черитине снове. То се постиже пренаглашеном стилизацијом њиховог наступа, претераношћу израза која цинично растура клишее, идеалистичке погледе на свет.

Издвојенија и значењски оправдано другачија је игра Милене Живановић, у улози слатке Черити, плесачице (проститутке) меког срца. Она је наивна и сентиментална, искрено раздрагана, заразно оптимистична и пуна живота, у окружењу тврдих циника. Живановићева је знатно експресивнија у певачким и плесачким партијама, него у драмским, што се нарочито односи на њену игру у наглашено осећајним тренуцима, на пример у сцени Оскарове просидбе. Глумица ту слабо уверљиво представља скрхану девојку, нарочито зато што су у остатку представе те врсте емотивних сцена обложене јаком театралношћу и иронијом, које масакрирају сентиментална значења. Зато посебно тај њен стваран, неироничан, емотиван испад делује бледо. Поред лика Черити, такође је у смиренијим, сентименталнијим и не много упечатљивим тоновима обликован лик њеног вереника Оскара (Никола Булатовић), смотаног и смушеног, са блиско идеализованим, сањалачким погледом на свет.

У игри бројних извођача има сјајних комичких зачина, који доносе прштеће појаве епизодних ликова. То је, на пример, случај са Човеком са псом (Душан Каличанин) који спорадично, цвркутаво и врцкаво, прошетка по сцени са Фифијем на точкићима, или са наступом Татице Брубека (Милан Антонић), громогласно лажног месије, њу-ејџ секташа.

„Свит Черити” је нешто слабији од последњих пар мјузикала Позоришта на Теразијама, представа као што су „Маmmа Miа” и „Виктор Викторија”, у погледу укупне сценске енергије извођача и нарочито музичког дела, који овде није толико снажан, посебно у односу на представу „Маmmа Мiа”, имајући у виду мелодичне квалитете и ефектну препознатљивост песама групе „АББА”. Упркос овом мишљењу, „Свит Черити” је и даље мјузикл коју ће публика несумњиво волети, а ову врсту музичко-плесно-драмских спектакала Београд без дилеме треба да одржава и даље развија, паралелно са идејно захтевнијим, ангажованијим позориштем.

Коментари3
98aaa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља