среда, 12.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 03.02.2016. у 12:10 Агенције

Велика Британија одобрила генетску модификацију ембриона

Научници ће истраживати гене током развоја ћелија, који формирају плаценту (постељицу), како би открили разлог зашто неке жене имају спонтани побачај
У истраживању ће се користити ембриони који би иначе били уништени (Фото Бета/АП/Д. К. Пизак)

Британске власти издале су прву дозволу за генетску модификацију људских ембриона, у склопу истраживања неплодноси и разлога зашто се дешавају спонтани побачаји.

„Британски комитет за издавање дозвола одобрио је захтев др Кети Нијакан са Института ‘Френсис Крик’ за обнову раније дозволе њене лабораторије, а која ће сада обухватати и могућност генетске модификације ембриона”, саопштила је британска Служба за људску оплодњу и ембриологију, пренела је агенција АФП.

Научници су у септембру прошле године поднели захтев за истраживање гена током развоја ћелија, који касније формирају плаценту (постељицу), како би открили разлог зашто неке жене имају спонтани побачај, пренела је Бета.

Научница Нијакан изјавила је да планира да модификује ембрионе користећи технику Цриспр-Цас 9, која омогућава да се открију дефектни гени у ланцу дезоксирибонуклеинске киселине (ДНК).

Ти ембриони никад се неће даље развијати, будући да морају да буду уништени у року од 14 дана и могу да се користе само за основна истраживања.

Генетска модификација ембриона у медицинске сврхе строго је забрањена у Великој Британији, а новом одлуком биће забрањено да анализирани ембриони буду пресађени у материцу жене

Др Нијакан планира да врши модификације гена у првих неколико дана од оплодње, кад ембрион развија омотач од ћелија, који ће касније постати плацента, пренео је Танјуг.

У истраживању ће се користити ембриони који би иначе били уништени, а које су донирали парови у процесу вештачке оплодње, којима ти ембриони нису били потребни.

Тај пројекат би требало да „помогне неплодним паровима и смањи бол коју са собом носи спонтани побачај”, изјавио је професор Универзитета у Единбургу Брус Вајтло.

Генетска модификација ембриона у медицинске сврхе строго је забрањена у Великој Британији. Од 2009. године омогућено је проучавање гена ембриона, али под условом да ти ембриони буду уништени после две недеље истраживања.

Новом одлуком биће забрањено да анализирани ембриони буду пресађени у материцу жене.

bb3e8

Kosta
А ко и како врши контролу да ће ембриони заиста бити уништени. Шта су гаранције да неко (због науке, дакако) буде толико широкогруд и не буде имао снаге да уништи огроман потенцијал научних искорака, у добробити цивилизације, наравно? (Цинизам (за оне који га не буду препознали)).