понедељак, 01.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 04.02.2016. у 21:31 Р. С.

Корисници смартфона прегледају „Фејсбук” 14 пута дневно

Сајт Марка Закерберга за 12 година привукао 1,6 милијарди активних корисника и постао најпопуларнија друштвена мрежа на свету
(Фото Ројтерс/Д. Рувић)

Корисници смартфона прегледају „Фејсбук” на својим телефонима у просеку 14 пута дневно, резултат је истраживања спроведеног поводом 12 година постојања друштвене мреже. Са више од 1,6 милијарди активних корисника сваког месеца, „Фејсбук” је најпопуларнија друштвена мрежа на свету.

Све је почело 4. фебруара 2004. године када је Марк Закерберг осмислио мрежу која је требало да служи студентима на Харварду, који је у то време похађао, како би лакше међусобно комуницирали и размењивали информације. Он је првобитно осмислио „Фејсмеш”, претходника „Фејсбука”. Тај сајт је користио фотографије прикупљене из базе Харварда, постављајући једну поред друге, истовремено тражећи од корисника да сами одаберу згоднију особу, што је наишло на одушевљење студената. Да би ово постигао, Закерберг „упада” у заштићени део рачунарске мреже Харварда и копира приватне фотографије и податке из харвардских домова. „Фејсмеш” је стекао 450 посетилаца и остварио 22.000 прегледа фотографија на мрежи само у прва четири сата.

Првобитно, чланство на „Фејсбуку” било је дозвољено само студентима са Харварда, да би се касније проширило на студенте са свих колеџа који су чланови „Ајви лиге”. После неког времена чланство је омогућено свим студентима и средњошколцима, а на крају је и свим особама које имају 13 или више година. Убрзо су се многи други универзитети, средње школе и велике компаније прикључили овој мрежи, а затим и људи широм света. Већ у децембру 2005. године мрежа је имала 5,5 милиона корисника, а у истом месецу 2013. године чак 1,2 милијарде.

Успех мреже, сматрају, аналитичари, јесте у њеном сталном развоју и надоградњи, чак и кад нека нова информатичка и дизајнерска решења не наиђу на одобравање корисника. Они отварају своје профиле, са подацима које желе да поделе са другима, постављају постове (мишљења) на одређене теме, постављају фотографије које могу да виде њихови пријатељи, деле (шерују) постове осталих корисника, придружују се групама организованим по градовима, радним местима, школама, факултетима, регионима или интересовањима, како би се повезали и комуницирали са другим људима.

Један од највећих и најчешћих проблема представља поштовање приватности корисника мреже и заштите њихових података, које је неколико пута доведено у питање. Многи сматрају да „Фејсбук” тргује подацима својих корисника тако што их препродаје великим корпорацијама које затим кроз рекламе и оглашавање циљано корисницима нуде одређене услуге и робу.

У неким земљама, као што су Кина, Северна Кореја и Иран, приступ овој интернет страници је повремено блокиран, а исто је учињено и у бројним компанијама, како запослени не би трошили време на посету сајта.

Трећина захтева за развод брака у САД 2011. садржала реч „Фејсбук”

* Хакери дневно покушавају да уђу на око 600.000 профила

* Језик који се користи на мрежи може да се подеси и на „гусарски”

* Лого је у почетку била фотографија Ала Пачина

* Главни разлог зашто је „Фејсбук” плаве боје јесте то што је Закерберг далтониста, а једина боја коју препознаје јесте плава

* Процењује се да више од 30 милиона профила припада корисницима који су преминули

* Трећина захтева за развод брака у САД 2011. године садржала је реч „Фејсбук”

* На мрежи једино не може да се блокира Марк Закерберг

* Процењује се да је око 8,7 одсто профила лажно

Коментари0
f5167
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља