недеља, 29.05.2016. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:07

Бржи проток робе кроз Србију

Наша царина од 1. фебруара постала део царинског система ЕУ па ће се страни превозници краће задржавати на нашим границама на путу за неку од 34 европске земље
Аутор: Александар Микавицанедеља, 07.02.2016. у 09:05
Српска царина постала део царинског система ЕУ (Фото Управа царина)

Отварањем првих поглавља у преговорима са ЕУ половином децембра прошле године Србија је одшкринула врата Европске уније, а српска царинска служба је 1. фебруара 2016. постала део царинског система „уједињене Европе”. Управа царина је прошлог понедељка у поноћ почела да примењује такозвани Нови компјутеризовани транзитни систем (НЦТС), који омогућава да страна роба готово без задржавања прелази нашу границу на путу ка одредишту у некој од 34 европске земље.

Реч је о електронској царинској процедури без папира, а њеним увођењем Србија је испунила један од услова за приступање пуноправном чланству у ЕУ.

– Србија се 1. фебруара укључила у транзитни систем Европске уније, што значи да у протоку робе српска граница практично не постоји – објашњава Милош Томић, директор Управе царина. – Пре ного што нам је ЕУ дозволила да се укључимо у њен транзитни систем, Србија га је у својим границама примењивала целе 2015. године. Тако је Управа царина у прошлој години обрадила безмало 1,2 милиона транзитних декларација. То значи да је кроз нашу земљу, користећи нови систем, на путу до свог крајњег одредишта са робом прошло готово милион и две стотине хиљада камиона, бродова и возова.

Тако је Србија заслужила да приступи конвенцијама о заједничком транзитном поступку. Компјутеризована царинска процедура, напомиње Томић, омогућава да учесници у робном промету остварују већу зараду од транзита. Наши копнени саобраћајни коридори постају привлачнији за превознике, што доноси више посла банкама, мењачницама, угоститељима, ауто-сервисима и бензинским станицама, а увећава се и приход од наплате путарине.

Конвенцију о заједничком транзитном поступку чини 28 земаља ЕУ, четири земље ЕФТА, Турска, Македонија и од 1. фебруара Србија.

– Већина земаља у нашем окружењу користи НЦТС, као што су Мађарска, Румунија, Бугарска, Хрватска и Македонија од марта 2014. – указује наш саговорник. – Да нисмо увели овај систем, Србија би била једино царинско подручје које прекида ланац сигурног транспорта робе у овом региону и на Коридору 10.

Улазак Србије у овај компјутеризовани транзитни систем, који примењују 34 земље, смањиће застоје на граничним прелазима и транспортне трошкове, што повећава конкурентност српске привреде. Очекује се да Коридор 10 привуче више камиона, нарочито после његовог завршетка у марту 2017, укључујући и један број шлепера са Коридора 4, који пролази кроз Бугарску и Румунију.

Директор Управе царина подсећа да је ова државна служба почела да уводи и такозвани систем овлашћених привредних субјеката. Реч је о, како цариници воле да кажу, максималном поједностављењу царинских процедура. До сада су статус овлашћених привредних субјеката у Србији стекле три компаније, док су још две у поступку контроле.


Коментари2
ed2a9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dragan
A mi koji dolazimo na odmor i svojoj kuci, imamo da cekamo na granici satima.
Милан Топалов
СКОРО 3 ГОДИНЕ КАСНИЈЕ, ... 15. јуна 2013. у 00.00 ч., пуштен је у собраћај мост преко Дунава, између Калафата и Видина, чиме је ЕУ "бајпасирала" Србију и тзв. "Коридор 10" , више није био на карти транспорта Европе!!! Док су се наши управљачи-"власт", "теглила" са спајањем-раздвојеног ЈП "Коридори", "оде воз"!!! Европа не чека такве! "Јаваш", "јаваш", тамо не познају!!! А, и други марифетлуци, наших представника државе, не уклапају се у европске стандарде, па смо зато задњи, као и много пута до сад!? Ваљда ћемо нешто научити, али, тркачи су нам спори и нису у кондицији. Докле!? Поздрав из Баната!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб
Развој: Tehnicom Solutions

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља