среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:58

Још четири нове руске дизелке на српским пругама

петак, 12.02.2016. у 11:50
Прва станица Вршац: једна од четири нове локомотиве које су стигле из Русије (Фото Танјуг)

ВРШАЦ – Четири нова руска дизел моторна воза која је Србија купила од Русије захваљујући руском кредиту укључена су данас у саобраћај, а потпредседница владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила је да ће ускоро стићи и преосталих 23 воза.

Представници руских желеница су у Вршцу званично предали четири нова воза директору железничког предузећа „Србијавоз” Југославу Јовићу.

Михајловић је претходно пустила у рад нови руски дизел моторни воз на релацији Београд-Вршац тако што се провозала заједно са амбасадором Русије Александром Чепурином, представницима српских и руских железница и новинарима.

Министарка је рекла да су сва четири воза данас укључена у саобраћај и то два на релацији Београд Дунав станица - Вршац и по један на релацијама Зрењанин - Кикинда и Зрењанин-Београд.

„Купили смо укупно 27 нових руских возова (за сто милиона долара) и та набавка је спроведена у оквиру наставка реформи српске железнице”, рекла је Михајловић.

Она је нагласила да ће руски кредит, вредан укупно 800 милиона долара, бити реализован до краја 2017. године и да ће обухватити реконструкцију и изградњу више од 150 километара пруга и набавку 27 нових возила.

Кад је реч о пругама, руски кредит обухвата реконструкцију шест деоница на Коридору 10, укупне дужине 110 километара, обнову дела барске пруге, градњу пруге Београд-Панчево и Стара Пазова-Нови Сад.

Вредност актуелних пројеката на железници који се реализују је милијарду и по евра, а заједно са предвиђеном модернизацијом пруге Београд-Будимпешта кроз Србију, вредност износи више од две и по милијарде евра.

Михајловић је рекла да је тренутно просечна брзина возова 45 километара на сат и да је циљ да се у целој Србији подигне на 120 километара на сат.

У Србију су стигла четири нова воза из Русије, од укупно 27 возова које је Србија купила за 100 милиона долара од руске компаније Метровагонмаш захваљујући средствима руског кредита, чија је укупна вредност 800 милиона долара.

Предвиђено је да до краја 2016. стигне из Русије још 20 возова и преостала три у 2017.

Гарнитуре имају и места за бицикле, вацуум тоалете, као и места прилагођена особама са посебним потребама.

Реч је о возовима који саобраћају на неелектрифицираним пругама, у локалном и регионалном унутрашњем саобраћају. То су савремени климатизовани возови који имају 246 места, 120 за седење и 126 за стајање, а њихова брзина је 120 километара на сат. (Танјуг)


Коментари8
4cd1f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Analitičar-amater
Hajde da malo pojasnimo šta je šta pošto "Tanjugovcima" izgleda nije. U tekstu su pomenuta tri termina, dizelka, dizel lokomotiva i dizel motorni voz. Dizelka neznam šta je, a ovo na slici, ispod naslova teksta, nije dizel lokomotiva već dizel-motorni voz, tačnije,garnitura dizel-motornog voza koja nema klasičnu lokomotivu već je pogonski deo (motor) integrisan u sklopu nedeljive garniture. Znači tu ne postoji nikakva lokomotiva jer je garnitura, kao što rekoh nedeljiva.
Милан Топалов
"...и по један на релацијама Зрењанин - Кикинда и Зрењанин-Београд", каже, г-ђа Михајловић. Да ли то значи, да ће кикинђани преседати у Зрењанину, ако путују за Београд!? Некада смо шинобусима имали, дневно, неколико полазака на тој релацији, Кикинда-Београд Дунав и назад!!! Тачно је, било је полазака, из Суботице, преко Зрењанина, до Бг Дунав! А, када би само једна пруга, од некадашње две, из Баната за Сегедин, била у функцији, Београд би добио најкраћу везу до тог града, сигурно 50 км!, краћу!!! Међутим, какве су сада банатске пруге,мислим, да ће ови возови, док се пруге не ремонтују, бити у депоу, а, не у експлоатацији! Поздрав из Баната!
Брзе пруге
Још 1969. је ''ГОША-ШВ'' израдила две гарнитуре електро-моторних возова (максимална брзина 120 на час-као и данас купљене у иностранству) и требало је Железница да наручи 50 гарнитура, али је неко ''горе'' рекао не! Зато су купљени дизел-моторни возови из Мађарске. За Русију је направила 1986. 16 вагона за сибирске температуре од минус 60 до плус 50 степени, са елиминисањем ''топлотних мостова'' и све челично је било нерђајуће – то нико до тада није направио, а промовисани су и у чувеној аустралијској емисији ''После 2000-те''. Шта је држава учинила са таквом фабриком, може се видети на лицу места. Српске постојеће пруге су деценијама у запуштеном стању, а двоколосечне, без којих нема безбедне вожње никако да се појаве - бадава повећане брзине. Мрежа пруга је без попренчих веза – само север-југ.
B. Stojakovic
Sta je bilo sa onim direktorima zeleznice koji su u Moskvi pre par godina otvoreno trazili mito? Verovatno su clanovi SNS?
Katanić
Haha, zna se ko u Srbiji krade od naroda. Verovatno su članovi DS?
Препоручујем 4
Bunjevac iz Tavankuta
Joso je vec prokomentariso kako bi on putovo od Subotice preko Zrenjanina do Beograda a sad se okreno prema sanku pa pita gazda Taleta: Kad ti vec jedared da montiras onaki vacuum toalet umisto onog valova u dvoristu pa jos sa strane svinjca? Pista se oma umiso u ovu raspavu: Bice i taki vacuum klozet montiran kad gazda Taleta potkaci sanitarna kontola iz Bajmoka. Nato se oglasi gazda Tale: Nije problem sa Bajmocanima neg strikam od onih iz Subotice koji se vec ponasaje ko da su u Evropi.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља