недеља, 24.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 02.03.2016. у 22:05 Иштван Декањ
АУТОМОБИЛИЗАМ

Бљесак будућности у Женеви

​Возила за све намене и концепт аутомобили показују правце развоја индустрије на 86. салону аутомобила
Нови „рено меган” (Промотивне фотографије)

Пролећни ауто-салон крај Женевског језера окупиће од данас до 13. марта најзначајније произвођаче четвороточкаша на свету. Пре званичног отварања, уместо уобичајеног једног, одвојена су чак три новинарска дана да би угостили 10.000 припадника седме силе. Занимљиво је да преко интернета може да се прати слика, директно из изложбених хала. Најављено је више од 40 премијера серијских и концепт возила, које показују будућност ауто-индустрије.

Сама чињеница да су пред 86. салон аутомобила у Женеви највећи светски произвођачи најавили премијере нових модела говори да је салон у земљи сира и чоколаде можда и најзначајнији на Старом континенту.

Доказ да су кросовери и спортска теренска возила (SUV – sport unitily vehicle) можда једина извесна будућност у ауто-индустрији јесте број нових возила у том сегменту. „Киа ниро” хибридни кросовер, рестилизовани „форд куга”, „пежо 2008”, потом продајни хит – нова „опел мока икс” (прва генерација продата у 500 хиљада примерака), „сеат атека” и први СУВ немачке испоставе у Чешкој „шкода вижн ес”.

Нови концепт кросовера је најавио и „Фолксваген“ и он се базира на моделима „поло” и „голф”. Тако већ представљени „те крос” добија појачање у још једном „те року”, који ће стићи на тржиште 2017. или 2018. године, како су најавили из Волфсбурга. Представљаће главну конкуренцију „мазди це икс 3” и „нисан џуку”.

Дакле, возила за све намене постају „обавезни” програм сваке фабрике која држи до себе у данашње време и жели да успоставља визије за будућност. Уз раније представљене „Реноове“ адуте „каптур” и „кађар”, на штандовима у Женеви биће јасно шта је ближа, а можда и даља будућност међу серијским аутомобилима.

Концепт аутомобил „опел ге те” (Промотивне фотографије)

Спортски и луксузни аутомобили без обзира на кризу имају циљне групе и растућу клијентелу. Сегмент у порасту су и хибриди, где предњачи „Тојота“ са чак трећином свих продатих возила. Само један модел „аурис хибрид” продат је у више од 200 хиљада примерака, после годину и по од појављивања на тржишту Европе. Све куће од „Форда“, преко „Бе-Ем-Веа“, „Фолксвагена“, „Опела”, „Кие” и „Хјундаија“ најавиле су улазак у трку са Јапанцима, који су након „пријуса” одмакли далеко са хибридима. А као што смо већ писали, представили су и возило на водоник –„мирај” (будућност).

Неколико аутомобила се са нестрпљењем очекује, међу њима и „фијат абарт спајдер”,  кабриолет који је намерио да одузме славу „мазди це икс 5 мијати” у ценовној класи до 30 хиљада фунти (38.000 евра). У центру пажње биће свакако и нова „ђулија” из „Алфа Ромеа“, потом редизајнирани „голф”, „волво ве 90”, нови „Реноови“ адути „меган ге те”, „талисман”, моноволумен „сеник” и електрични „рено зое”, али и нови „ауди ку 2”.

Мноштво концептуалних аутомобила угледало је светло дана у Женеви, а „опел ге те концепт”, спортски купе, наговештава правце у будућности. Ту је и десета генерација „хонде сивик” компакта који се очекује на тржишту од средине следеће године.

Свет луксуза и „премијум“ возила обогаћен је новим моделом „поршеа 718 бокстер” редизајнираним после више од две деценије, „фераријем ге те це 4 лусо”, првим СУВ „масератијем леванте”, новим „бентлијем“ („флајинг спур ве 8 ес“) и супераутомобилом „бугати широн”, а њих ћемо детаљније представити док траје салон у Женеви.

Коментари0
9d949
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља