петак, 26.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:11

Откривене звезде 100 пута масивније од Сунца

субота, 19.03.2016. у 17:16
Девет нових звезда не само да су супермасивне, већ су изузетно светле (Фото Ројтерс/НАСА)

Лондон – Тим научника открио је помоћу Хабловог телескопа девет џиновских звезда које имају масе 100 пута веће од Сунца, саопштило је британско Краљевско астрономско друштво. Откриће тих огромних звезда у звезданом јату Р136 у маглини Тарантула у оближњој галаксији поставља многа питања о образовању масивних звезда.

Тих девет звезда не само да су супермасивне, већ су изузетно светле. Заједно су светлије од Сунца 30 милиона пута, пренела је Бета.

Звездано јато Р136 је широко неколико светлосних година и налази се у галаксији Велики Магеланов облак на око 170.000 светлосних година.

Младо јато звезда има мноштво изузетно великих, врућих и светлих звезда чија енергија углавном исијава преко ултраљубичастог зрачења.

Научници су поред тога нашли десетине звезда чија је маса више од 50 пута већа од Сунчеве.

У том звезданом јату се налази и досад најмасивнија пронађена звезда „Р136а1” која је 250 пута масивнија од Сунца. Њено постојање је установљено 2010. године.

Пре шест година научници су установили да у Р136 постоје четири звезде масе 150 веће од Сунца, што је било изненађење јер су премашиле прихваћену границу масе звезда.

Ново откриће је показало да има још пет супермасивних звезда, што поставља нова питања о настанку таквих џинова пошто је њихово порекло и даље нејасно.

55a11

Kemal
I sve to i sve ono sto vidimo i ne vidimo.Gasovi i kosmicka prasina i crna materija i antimaterija.I prostor i vrijeme i sve sabijeno u jednu tacku velicine ciode....velicanstveni Bozji zakoni.
Nenad Botic
Predlazem da se jedna od tih zvezda nazove Vucic. Zasto? Tvrdi se da su zvezde velike, i masivne, i sjajne, samo sto to jos nije niko video.
Milan P.
Sad se vidi koliko je besmislena teorija Velikog praska. Nikada necemo otkriti kako je nastala vasiona. Mi smo nauceni da sve sto postoji mora da ima svoj pocetak i kraj. Svevisnji tvorac ne postavlja stvari takvom logikom. Zato se zadovoljimo definicijom da je Bog sve ono na cega nemamo odgovor.
Milan P.
@Y/ Nauka o postanku sveta vec stotinama godina pokusava da od nezivih materija stvori elementarno zivo bice ali bezuspesno. Na osnovu cega, onda, Darvinova teorija cini temelj biologije i, time, svega ostalog? O tome kako Svevisnji stvara ne znamo nista i, slazem se, bolje bi bilo da se uvede odrednica "mozda" u citiranoj recenici. Zato mi koji verujemo da je vasiona delo Svevisnjeg, oprezno definisemo Boga kao odgovor na sve ono sto ne znamo. A o vasioni vrlo malo znamo...
Препоручујем 2
Y.
@Milan P. Nauka je metod istraživanja, i tvrdi nešto samo kada ima dovoljno ubedljive dokaze. Mada su i ti dokazi uvek podložni daljim analizima. Nema apsolutnih tvrdnji, sve je predmet daljih istraživanja. "Svevišnji tvorac ne postavlja stvari takvom logikom" je apsolutna tvrdnja i strana je naučnom metodu. Mnogo ljudi i dalje ne može da prihvati naučni metod i tvrdoglavo ga odbacuje na konto hipoteza koje se jednostavno "proglase" univerzalnom istinom. Čak i onda kada to uništava samoga čoveka.
Препоручујем 2
Прикажи још одговора
Gaj Julije Cezar
170 000 svetlosnih godina , to je Habl uhvatio?!?!? Ta cifra deluje nestvarno. Svetlost putuje oko 300.000km/sec x 31.536.000 sec/god x 170 000 godina. Ako neko sazna koliko nula ima broj nek javi ;-)
Hegel
Svetlost sa te zvezde je putovala 170.000 godina. Ne zove se ta godina "svetlosna" tek tako...
Препоручујем 4
Bunjevac iz Tavankuta
Stirko procito ovaj clanak pa pita Josu: Joso bogati maminog sta ti kazes na ovog gospon Sasu? Joso odmahne rukom pa kaze: To je furtom Margica uvik tvrdila a ja joj nisam virovo.

ПРИКАЖИ ЈОШ