среда, 26.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Преиспитати рад потрошачких удружења

У Србији постоји око 40 регистрованих удружења и савеза, али је питање да ли сви имају потенцијал да заступају интерес купаца
Аутор: Ј. Антељ – И. Албуновићпонедељак, 04.04.2016. у 10:44
(Фото А. Васиљевић)

Домаће трговинске компаније разматрају да се формира удружење трговаца које би могло да буде равноправни партнер у разговорима са потрошачким организацијама у Србији.  О овој идеји се разговарало на недавно одржаном Бизнис форуму на Копаонику, а о истој теми било је речи и на округлом столу „Права потрошача – изазов или шанса за бренд и компанију”, на ком су учествовали представници Министарства трговине, произвођачи прехрамбених производа, беле технике, трговачких ланаца и телеоператера, као и представница удружења потрошача.  
– Поставља се, међутим, питање модела за утврђивање репрезентативности таквог удружења али и потрошачких организација које јавно иступају. Ми ћемо се залагати да ову намеру и остваримо јер сматрамо да бисмо тиме ефикасније решавали многе проблеме са којима се суочавају и трговци и купци – изјавила је Станка Пејановић, генерална директорка „Горења”. 
Председница Центра потрошача Србије Вера Вида рекла је да би било добро да се дефинише које организације у Србији могу бити репрезентативне, јер постоје и удружења које врло савесно раде на локалном нивоу, а нису евидентирана у систему Министарства трговине. 

На утврђивању репрезентативности треба инсистирати и због тога што потрошачке организације сада имају директан утицај на доношење одлука у фирмама које испоручују струју, гас, воду, грејање …

У Србији иначе постоји око 40 регистрованих потрошачких организација и савеза, али и велики број оних који раде самостално. На утврђивању репрезентативности треба инсистирати и због тога што по новим прописима потрошачке организације имају директан утицај на доношење одлука у фирмама које се баве пружањем услуга од општег економског интереса (дистрибуција и јавно снабдевање електричном енергијом, гасом, топлотном енергијом, снабдевање пијаћом водом, одлагање комуналног отпада и сл.). 
Таква предузећа су дужна да оснују саветодавна тела и комисије за решавање рекламација у које се укључују представници евидентираних удружења. Одлуке се, по прописима, могу доносити тек по добијању мишљења саветодавног тела, и то на транспарентан, објективан и недискриминишући начин. 
Да ли су сва предузећа у Србији која су била у обавези да то учине то и урадила, нисмо успели да сазнамо у Министарству трговине. Они су за „Политику” рекли да је у току израда регистра који ће утврдити које потрошачке организације имају своје представнике у јавним предузећима. 
Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Весна Ковач подржала је овакав вид међусобног дијалога три стране, имајући у виду да је свеобухватна заштита потрошача у интересу свих. Додала је и да су данас успешне компаније свесне да висок степен задовољства потрошача позитивно утиче на лојалност постојећих потрошача, као и на повећање броја нових потрошача, што, на трајној основи, обезбеђује стабилност пословања и дугорочни профит компаније.


Коментари1
5c949
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

omnia mea mekum porto
Ja samo znam da većinu deklaracija na robu u maloprodaji ne mogu pročitati ni sa povećalom, a tek provjeriti da li je istina ono što piše? Sve te "organizacije" su luk i voda. Niti imaju autoritet niti znanja potrebna da štite interese građana. Brinu uglavnom o trivijalnim stvarima tipa žvake i čokoladice, a životne namirnice, kućna hemija.... koju nabavljamo u našim trgovinama je ravna genocidu. Otrovaše nas na pravdi Boga.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља