четвртак, 29.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 06.04.2016. у 20:05 Тома Тодоровић

Уместо „преко везе” до лекара уз помоћ „Мог доктора”

У нишком Дому здравља почела примена интегрисаног здравственог информационог система, првог у Србији
Дом здравља у Нишу први у земљи применио систем електронског заказивања здравствених услуга (Фото: Т. Тодоровић)

Ниш – Нов, брз, ефикасан и пре свега једноставан начин заказивања прегледа код лекара значајно ће унапредити здравствено збрињавање становника у Србији, али и допринети квалитетнијем раду медицинских радника и установа здравства у нашој земљи. Истовремено, очекује се много више транспарентности у раду здравствених радника, много већа продуктивност и, свакако, бољи резултати у лечењу. Ово су основни закључци почетка примене потпуно новог интегрисаног здравствено-информационог система (ИЗИС) и оригиналног начина заказивања прегледа пацијената код лекара, који тек седам дана, а први пут у Србији, функционише у Дому здравља у Нишу. Др Милорад Јеркан, директор ове установе, за „Политику” је објаснио:

– Пројектом Министарства здравља Србије под називом „Мој доктор” знатно је упрошћен и унапређен начин збрињавања пацијената, од заказивања прегледа код изабраног лекара, до одређивања свега неопходног за лечење и терапију, уколико је неопходна. И, свакако, омогућена је изузетна повезаност установа примарне здравствене заштите са болницама и клиничким центрима. Овим новим системом пацијенти на најлакши могући начин долазе до термина за преглед, али и ефикасно и брзо пролазе сву даљу и процедуру. После заказивања прегледа, пацијент добија одређени термин преко интернета за долазак код изабраног лекара. Када изабрани лекар заврши преглед у својој установи и процени да је неопходно даље здравствено збрињавање пацијента, он пише упут за специјалистички преглед код лекара одређене струке и обавештава интернетом колегу да пацијента упућује код њега. У следећој фази лекар специјалиста прима пацијента и спроводи даљу дијагностичку процедуру – одређује терапију или лечење, пише извештај о стању пацијента и практично ту завршава цео поступак. За пацијенте је најважније што штеде време и не малтретирају се и не враћају изабраном лекару, већ се његово збрињавање завршава у установама секундарног и терцијарног нивоа –  рекао нам је др Јеркан.

Нишлијка Љиљана М. нам је рекла да ипак није очекивала овако ефикасно функционисање здравственог система.

– Прошле среде заказала сам преглед код изабраног лекара у Дому здравља за уторак 5. април у осам часова. Докторка Данијела Цветковић ме је прегледала и одмах упутила на Клинику за гастроентерологију. Преко интернета и информационог система, пошто сам се определила за преглед код проф. др Саше Нагорног, добила сам термин у 10.30 на овој клиници. Јуче ме је примио др Нагорни и после прегледа код њега уз пратњу медицинског техничара упућена сам на Институт за радиологију, где ми је урађен рендген снимак трбуха. Са снимком сам се вратила на гастроентерологију, где ми је написана терапија. Истовремено, заказана ми је гастроскопија после завршене терапије. Најбитније ми је што се нисам више пута враћала, као што је било до сада, по нове упуте или одређивање терапије у Дом здравља.

У првих седам дана пробне примене овог новог система у нишком Дому здравља, изузетно организованој и највећој установи примарне заштите у Србији, заказано је чак 150.000 термина за лекарске прегледе, лабораторијске анализе, рендген, ултразвучна и друга снимања и све остале медицинске процедуре.

Министар здравља Србије др Златибор Лончар указао је да није само реч о ефикасном и успешном начину збрињавања пацијената применом новог интегрисаног здравствено-информационог система, што је приоритет министарства и пројекта „Мој доктор”.

– Очекујемо да примена овог система заживи на целој територији Србије најдаље до краја ове године, а користи ће бити не само за грађане већ и за државу, која ће имати веома јасан преглед колико раде наши домови здравља, колико су ангажовани лекари, колико се медицинског и другог материјала троши и где се све улаже и где одлази новац. На тај начин биће омогућено брже и прецизније планирање, где могу да се остваре уштеде у здравству и где, како и за које потребе усмерити средства која се уштеде. А све то ће спречити евентуалне несташице у здравству, пребукираност дијагностичких центара и опреме, преусмеравање постојећег медицинског кадра и, што је од посебне важности, укинуће раширену праксу прегледа, дијагностике и лечења „преко везе” – рекао је министар др Лончар.

Коментари3
2cc46
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петровић
Од новембра 2015.г. сам покушавао да закажем магнетну резонанцу у КЦ Ниш. Одговор је - још не заказујемо, чекамо други апарат. Коначно сам на ТВ видео да су добили други апарат. Покушао сам телефоном, али, или је заузет, или се нико не јавља. Отишао сам из Крушевца у Ниш 31.марта са упутом да лично закажем снимање. На МР су ми рекли да се сада заказивање врши преко свог изабраног лекара. Вратим се у Крушевац код свог лекара - поново упут за КЦ Ниш и одлазак на комисију Фонда здравственог осигурања. Ваљда ће сад неко заказати тај преглед. Е тако је у мом случају унапређен рад здравства.
Vladan Jovanović
Најзад, права ствар. Ноторна бесмислица је враћање пацијента од специјалисте изабраном лекару ради добијања рецепта или упута за другог лекара специјалисту.
John Deere
Ovo vlastima donosi profit i bolji nadzor. Za pacijenta i lekara - urusava kvalitet pregleda.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља