понедељак, 16.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:04

Ботови стижу на „Фејсбук” и „Скајп”

Корисници смартфона наручиваће у ћаскању са компанијским роботима авионске карте, куповати робу, тражити вести...
Аутор: Јелена Кавајасреда, 13.04.2016. у 22:00
Марк Закерберг на промоцији ботова за ћаскање на апликацији „Месинџер” (Фото Ројтерс/С. Лам)

Ботови су у српском жаргону синоним за острашћене активисте који на интернету бране ставове своје политичке партије.

За многе светске компаније они су, међутим, будућност у коју се уздају. Бот је заправо скраћеница од робот, а чини се да ће интернет ускоро преплавити врло комуникативни роботи. Овде је реч о комерцијалним ботовима за ћаскање, релативно једноставном софтверу који користи вештачку интелигенцију да би водио преписку порукама.

„Фејсбук” је ове недеље у Сан Франциску представио платформу за „Месинџер”, омогућивши програмерима да праве ботове за овај чет-сервис који има 900 милиона корисника у свету.

На пример, ако вам је међу контактима бот Си-Ен-Ена, можете да му тражите најновије вести или да вам укратко преприча тему која вас занима. Ако вам је међу бот-пријатељима авио компанија, уместо да одлазите на њен сајт или отварате посебну апликацију, карте једноставно можете да наручите у ћаскању преко „Месинџера”.

У Сан Француску је представљен бот велике америчке онлајн продавнице „Спринг” који кориснику, када је навео да жели ципеле у одређеном распону цена, избацио понуду.

Слично је као када пријатеља питате да вас посаветује у куповини, само што овде с друге стране није човек него робот који четује, известио је „Њујорк тајмс”

Марк Закерберг је рекао да ће и друге компаније моћи да користе ботове за ћаскање на апликацији „Месинџер”. Највећа друштвена мрежа на интернету нада се да ће спајањем скоро милијарду корисника „Месинџера” и 15 милиона компанија које имају странице на „Фејсбуку” отворити нову еру корисничке подршке. Један од првих партнера је и Си-Ен Ен.

Закерберг је у Сан Француску изнео своју визију будућности у којој ће људи за пет, 10 или 15 година пратити „Фејсбук” док се буде развијао у глобални систем комуникација, виртуелне реалности и куповине.

Део те визије су ботови који ћаскају, али „Фејсбук” није једини на овом пољу.

Крајем марта „Мајкрософт” је избацио робота „Теја”, који је имао задатак да комуницира са корисницима „Твитера”.

На крају је повучен са задатка пошто се испоставило да су га твитераши „поварили” – брзо је научио да понавља расистичке и друге увредљиве опаске. „Мајкрософт” ипак није одустао од ботова, већ је на годишњој конференцији почетком месеца објавио да ће они бити саставни део „Скајпа”.

На месту за контакте постојаће две колоне, једна за људе, друга за роботе. Показано је како је једноставно наручити пицу или резервисати хотелску собу четујући с ботом преко овог сервиса.

Апликација „Кик”, седми по популарности сервис за дописивање (прва два су„Воцап” и „Месинџер” – оба власништво „Фејсбука”) прво је увела бота који саопштава временску прогнозу, па онда једног из козметичке куће који нуди савете за негу и шминкање.

Суштина је да се све полако пребацује на чет-сервисе који су постали примарни канал комуникације. Предвиђа се да ће више од 1,6 милијарди људи до краја ове године постати редовни корисници мобилних апликација за дописивање, што је 22 одсто глобалног становништва. До 2018. требало би да их буде две милијарде, прогнозе су компаније за истраживања „Емаркетир”.

Успону комерцијалних ботова доприноси и замор корисника од апликација ако морају да их скидају за сваки омиљени бренд појединачно. Овако би све било у оквиру чета, а истраживања показују да Американци више од четвртине времена које проведу на апликацијама потроше на неколицину друштвених мрежа и четова.

„Фејсбук” за сада има ботове шест компанија у „Месинџеру” у пробној фази за америчке кориснике, али се спрема да уврсти нове трговце и авиокомпаније. Тренутно тестира систем са холандским Ка-Ем-Еном. Када корисник купи авионску карту потврда стиже на „Месинџер” где стижу и поруке у реалном времену када је време чекирања и укрцавања.


Коментари0
723ce
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља