понедељак, 14.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:57

Кампања коју нећемо памтити

Тешко би пошло за руком и највећем маркетиншком магу да за памћење направи кампању чији су главни протагонисти на политичкој сцени преко две деценије
Аутор: В. Аранђеловићчетвртак, 21.04.2016. у 08:05
Војислав Жанетић (Фото Т. Јањић), Станко Црнобрња (Фото Д. Ћирков), Александар Мандић (Фото З. Кршљанин)

По чему ћемо памтити изборе 2016? По стиху који су млади социјалиста певали уз трубаче? По тучи демократа на Ђерам пијаци? Изненађењу које су приредили глумац Светислав Гонцић Буле и новинар Мирослав Лазански када су одлучили да подрже напредњаке? Као изборну сезону у којој је Бранислав Лечић представио нову фризуру? Као утакмицу коју ни враћање Војислава Шешеља у игру није учинило узбудљивијом? Или ћемо је памтити по томе што је – нећемо памтити.

Војислав Жанетић: Највећи се труде да не изгубе оно много што имају, а мањи да не остану без оно мало што имају

Ове године лидера нису обилазили пољопривредна имања, ни играли на карту шарма тако што су поклањали дамама цвеће. Нису покушавали ни да анимирају младе преко друштвених мрежа, тражили им „лајк” а нудили заузврат ручак. Маркетиншки и медијски стручњаци једногласни су у оцени да је ова политичка утакмица без драме и без енергије.

„Не таласај” могао би да буде радни наслов ових избора, сматра маркетиншки стручњак Војислав Жанетић.

– Највећи се труде да не изгубе оно много што имају, а мањи да не остану без оно мало што имају – каже Жанетић и додаје да је таква кампања једина могућа с обзиром на то да је кратак период од када је званично расписана до изборне ћутње.

И заиста. Кампања за изборе 2016. је међу најкраћима и лако је могло да се догоди да промакне оним грађанима који не прате информативне садржаје.

Станко Црнобрња: Како интересантно и другачије представити некога ко је толико дуго у политици и ко је бирачима већ све рекао, у земљи у којој су гласачи све већ видели

Спотови као да су клонирани из исте редитељске столице, где је једина разлика ко тумачи главног глумца. Истини за вољу, тешко би пошло за руком и највећем маркетиншком магу да за памћење направи кампању чији су главни протагонисти на политичкој сцени преко две деценије. А толико стажа имају и Војислав Шешељ, Александар Вучић, Ивица Дачић...

– Како интересантно и другачије представити некога ко је толико дуго у политици и ко је бирачима већ све рекао, у земљи у којој су гласачи све већ видели? Дошло је до замора материјала и код бирача и код политичара, а и до недостатка финансија – објашњава професор на Факултету за културу и медије Станко Црнобрња узроке незанимљивости актуелне кампање.

За редитељ Александра Мандића  разлог је и што су, како каже, резултати унапред познати, па се у утакмици у којој један тим убедљиво води супарник труди тек да спаси част тима.

Александар Мандић: У утакмици у којој један тим убедљиво води, супарник се труди тек да спаси част тима

– Други разлог неинтересантних избора су и апатични људи којима изгледа да су све пробали, а да ништа није нарочито помогло. Винстон Черчил је дао сјајну дефиницију политичара – то су људи који су у стању да вам кажу шта ће да буде идуће недеље, идућег месеца, идуће године, а онда да вам објасне зашто се то није десило. Изгледа да су бирачи то схватили – објашњава за „Политику” Мандић и додаје да ни у самим странкама нема „зајапурене енергије” која би мотивисала бираче.

Да анимирају гласаче покушали су омладинци Демократске странке Србије на београдској општини Стари град. Испред транспарента на којем је писало „Изађи на изборе, неће змија да те уједе” позирао је младић који је око врата носио царског питона. А у Параћину Српска напредна странка изгледа да је на време почела да мисли о подмлатку, па су за децу приредили представу „Маша и медвед”. Популарне јунаке из руског цртаног филма било је тешко препознати на први поглед – Маша није личила на оригиналну несташну девојчицу, а питоми медвед је подсећао на вука.


Коментари25
0eb1e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

aNina
Pamticemo po parovima, farmana i slicnim edukativnim sadrzajima koji su tako divno prosvetlili narod u Srbiji da mu nije stalo cak ni do toga da izadje na glasanje. Svaka cast, odlicno odradjen posao...sramota jedna
Redovni citalac
Ako ste za poslednjih 20 godina promenili ruho, retoriku i destinaciju (sad tezite ka EU) to ne znaci da imate viziju. Za takve ljude mi glasamo sada. A posto za njih ne glasaju mladi, obrazovani ili prosveceni i iole politicki pismeni onda ni kampanja nije morala da bude vrcava i energicna.
Бока М.
Оно по чему ће се памтити ови избори је Београдски синдикат и "Систем те лаже"! Све остало ће да падне у заборав када у недељу окренемо леђа, мрској провидној кутији!
Bozidar Petrovic
Poslednja prilika da se otarasimo onih koji su OPLJACKALI Srbiju svojim privatizacijama, onih koji su ostavili stotine hiljada ljudi bez posla da bi napunili svoje dzepove, onih koji su unistili Sudstvo, Zdravstvo, onih koji su dozvolili da im Miskovic gazduje, onih koji su dozvolili da se droga javno prodaje po ulici, onih koji su uveli diktaturu u Srbiji, onih koji su drzali gradjane u medijskom mraku (jos uvek se koprcaju), onih kojii su nas zaduzili, onih koji su uzimali kredite po abnormalnoj kamati itd itd.
Besni glasač treći put
Pre nego što nas sve prekrije tama, još par misli o kampanji koju "nećemo pamtiti". Hoćemo je pamtiti gospodo, bilo po dobru (ako dođe do stvarne promene, ali nabolje ovaj put) ili po zlu (ako do značajnih promena ne dođe ili bude još naprednije). Znamo da svaka vlast voli da se prihvati lopate pred izbore ali Onaj ga baš pretera, toliko da to predstavlja novo krivično delo - silovanje zdravog razuma! Nezaplašeni i nadasve slobodni novinari su dolazili na Njegove konferencije da se dive Njegovoj mudrosti i da im On izdeklamuje šta sutra treba da piše, naravno na naslovnicama. Kad su dolazili kod nekih drugih, NIKO nije imao wučka da postavi NIJEDNO pitanje (npr kod SRS i Zavetnika, ne znam za ostale-nadležan sam samo za njihov nadzor u našoj maloj NVObaveštajnoj službi-briši to budalo!). Naslovna jednih "novina": PIO žuri s isplatom penzija "zbog uskrsa"?!; On usred predizb.tišine otkriva ubicu?! Pola stranice Njegove i koferkove reklame?! Odoh da se ispovraćam pa 26.aprila u Kraljevo!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља