уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25

За годину дана трамвајем преко Моста на Ади

Почела изградња северних приступних саобраћајница. – Уговорена вредност радова 13,5 милиона евра и они ће се финансирати из постојећег кредита Европске инвестиционе банке
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 21.04.2016. у 21:57
(Фото Анђелко Васиљевић)

 

Изградња северних приступних саобраћајница Моста на Ади, на потесу од Тошиног бунара до Улице Ђорђа Станојевића на Новом Београду, почела је данас. Извођач радова шпански „Рубау”, који је пре двадесетак дана почео припрему терена, у наредних 12 месеци требало би да изгради и уреди деоницу од два километра са три четворокраке раскрснице, две рампе и четири прикључка по систему улив – излив. Раскрснице се налазе на укрштању са Булеваром Црвене армије, Омладинских бригада и Тошиним бунаром, а остале везе са околном саобраћајном мрежом су у Улици Ђорђа Станојевића.

Први радови, како је раније најављено, изводиће се код Улице Ђорђа Станојевића на месту где се завршава раније изграђена конструкција приступних путева. Уговорена вредност радова за ове приступне саобраћајнице је 13,5 милиона евра и они ће бити финансирани из постојећег кредита Европске инвестиционе банке који је намењен за пројекат приступних путева и који је коришћен и за изградњу Моста на Ади.
– Педесет ромских породица живело је на овој траси, али то је решено. За те породице обезбеђене су стамбене јединице у Јабучком риту и Орловском насељу – рекао је градоначелник Синиша Мали приликом обиласка радова. Он је додао да када се мост буде спојио са Тошиним бунаром решиће се велики саобраћајни проблем.

– За око годину дана очекује се да проради и трамвајски саобраћај преко Моста на Ади. Тада ће моћи да почне реконструкција трамвајског моста преко Саве. Тај капитални пројекат планиран је за средину или крај следеће године, а подразумеваће и проширење за по две траке на обе стране – навео је Мали.

На Тошином бунару, који ће нова саобраћајница повезати са Мостом на Ади, за неколико недеља требало би да буду завршени радови који су почели крајем децембра прошле године. Преуређен Тошин бунар имаће по три траке у оба смера од по 300 метара, нове дрвореде и модерну јавну расвету, разделно острво и нове водоводне и канализационе инсталације. У ове радове уложено је 129 милиона динара.

Пројекат за Тошин бунар урађен је још 1991. године, али донедавно нису били решени имовинскоправни проблеми на том простору. Ова саобраћајница је веома важна зато што спаја Бежанијску косу са Земуном, аутопутем и остатком града.

Спорна врста шина

Од почетка изградње Моста на Ади знало се да ће на њему бити постављене и шине како би овај мост био оспособљен и за трамвајски саобраћај. Али, оно што је дуго било спорно јесте која врста шина би требало да се постави, које ће ширине оне бити, односно да ли ће бити намењене само за трамваје или и за будући метро. Почетак ових радова најављиван је у више наврата од отварања моста 2012. године, али је померан што због шина што због померања рока за избор пројектанта, али и због замерки стручне јавности.

Изјава градоначелника да ће први трамваји прећи преко Моста на Ади за годину дана указују да су ови проблеми решени. Јер, како су претходних месеци и прошле године надлежни истицали, извођач који буде изабран имаће 200 дана за завршетак тог посла. Према ранијим најавама градских челника, преко овог моста убудуће ће ићи трамваји 11 и 13.


Коментари10
d6c33
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Сашко
Шта ту има да се ради 12 месеци! Шест месеци у врх главе: Стубови се праве само на краткој деоници, остало иде по земљи. Треба рампе за трамвај повезати насипом од земље и то је то. Чујеш, година дана!!!
Баша Мркаљ
Зар није ту није требао да прође метро?
Bane Rušanj
I metro i tramvaj, bre! Jel metro ide ispod zemlje ili preko mosta? Moraš negde da čitaš o podzemnoj železnici!
Препоручујем 1
stara parola
Tramvajem u 21. vek.
Kалуђер Aпостоловић
Најбоље да поруше мост, поваде подземне контејнере, сруше нова обданишта и школе, итд. Будућност града је у новим асфалтним паркинзима и сензорима на њима.
Moci
Znaci poenta sina preko "Adskog" mosta je da bi se rekonstruisao Stari savski most i da bi tramvaji isli njime.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља