петак, 27.04.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:28

Оборен изнад Србије, номинован за команданта авијације САД

среда, 27.04.2016. у 10:23
Генерал Дејвид Голдфејн (Фото Википедија)

ВАШИНГТОН - Генерал Дејвид Голдфејн познат између осталог и по томе што је преживео обарање у свом ловцу Ф-16Ц у борбеној мисији изнад Србије 1999. године номинован је за команданта Ваздухопловних снага САД. Одлуку министра одбране Ештона Картера о номиновању Голдфејна саопштио је Пентагон, а уколико номинацију потврди Сенат, Голдфејн ће заменити генерала Марка Велша који у јулу одлази у пензију. Голдфејн је у саопштењу навео да је изузетно почаствован номинацијом за двадесет првог начелника генералштаба ваздухопловиних снага. Ова номинација представља брз напредак за Голдфејна који је у августу промовисан у генерала са четири звездице и човека број два Ваздухопловних снага, објављено је на порталу Старс анд страјпс. Он је претходно био директор Здруженог генералштаба и командант Централне команде Ваздухопловних снага која надгледа операције на Блиском истоку.


Остаци авиона Дејвида Голдфејна чувају се у Музеју југословенског ваздухопловства (Фото Драган Јевремовић)

Међутим, како наводи „Старс анд страјпс”, Голдфејн је још увек познат и по свом борбеном летачком искуству. Он је често описивао ноћ 2. маја 1999. године током бомбардовања Србије, када је пројектил земља-ваздух експлодирао у близини његовог авиона у околини Београда. Голдфејн се катапултирао из свог ловца Ф-16Ц и слетео падобраном на отворено поље, а према његовој верзији догађаја, неколико сати касније покупио га је спасилачко борбени тим у хеликоптеру Хок. Београдски медији, међутим, наводе да се ситуација одвијала другачије. Авион је још неко време био управљив па је тадашњи пуковник Голдфејн покушао да се домогне територије БиХ, али убрзо по престанку рада морао је да се катапултира и приземљи у атару поцерског села Синошевић док се авион срушио пар километара даље ваздушном линијом, у близини Шапца. Имајући у виду близину границе са БиХ, ЦСАР тим за борбено трагање и спашавање НАТО-а успео је да лоцира и покупи обореног америчког пилота и безбедно га извуче до аеродрома у Тузли, одакле је пребачен у Авијано.

Танјуг


Коментари58
db1c4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бели Орао
"""Obivankanobi Али смо им ....... знање са две ракете званим "Златна праћка". То је статистика. )))))
Klintonovka
oborili ste vi nama na stotine aviona al' je mog muza bila sramota da prizna! al' ja se necu stiditi da priznam. cim se uselim u oval sobu stizu zahtevi za odstetu za svaki...
potrebno objasnjenje
Mozda neko zna da objasni...uvek mi se cinilo cudnim da se obaranje aviona nije koristilo za postavljanje zaseda za helikoptere koji dolaze da pokupe pilota. Meni se nakako cini da to ne bi bilo tako tesko; poslato nekoliko protivaavionskih topova u region pada, mozda raketni lanser ili slicno. Da li neko od vojnika zna da objasni zasto ne?
neko tamo
@ Pisemo nasom cirilicom: Covek nije pitao da li su obarani i drugi piloti nego zasto nisu postavljane zasede za helikoptere koji su kupili oborene pilote. Da jesu-nisu. Ni jedan helikopter nije oboren, ni jedna posada zarobljena. Zasto kada je to ocigledna ranjivost protivnika? Dobro covek pita. Ja odgovor ne znam, nisam vojnik, ali pretpostavljam da je u pitanju strah nasih od posledica...
Препоручујем 2
Пишимо нашом ћирилицом
Оборено је више пилота, од којих је једна била жена и са њом има неких комичних ствари али није ни дан ни тема да се о томе расправља. У вези обавештавања о обарању, није било никавог договора са непријатељем, јер је УСА то дефакто била, већ су наши држ. органи, поучени ирачким примером, када су Ирачани вукли по улицама оборене пилоте па је због тога Багдад, иначе стар 2000 година, бесомучно бомбардован. Што се тиче заробљених пилота, према њима се поступало по Женевској конвенцији и они су имали добар третман уз констатацију да су и они жртве неправедног рата јер их је неко гурнуо у тај кошмар. Врло брзо су пуштани уз напомену да више не лете изнад нашег неба. Нешто од тога је написао и пук. Бранко Ј.Ф. Бутолен, наш полабски Србин како он каже, у књизи "Из официрске торбе".
Препоручујем 3
miroslav
Oni svoje oficire unapređuju, za hvala, što su učestvovali u agresiji na Srbiju.. A mi sve naše oficire što su učestvovali u odbrani otadžbine, rasterujemo, penzjonišemi, kao da se ih stidimo. Tim našim ljudima treba vratiti dostojanstvo i poštovati ih.
dipl.agronom
Bar nije poklekao pred Budjanovcima,a i nije keramičar,niti novinar pred penzijom...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља