среда, 19.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:54

Реприза 2011. године на кадровском програму Радио-телевизије Војводине

Члановима редакције речено да они који су досад уређивали поједине информативне емисије више неће обављати тај посао, али да им остају уреднички коефицијенти при обрачуну плате
Аутор: Снежана Ковачевићсреда, 18.05.2016. у 17:14
Новинари и уредници РТВ-а у писму јавности поново су упозорили да је опстанак јавног сервиса доведен у питање (Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – На Радио-телевизији Војводине пљуште смене и оставке. Овакве „временске прилике” многе су подсетиле на април 2011, с тим што се тада није чуло да иза свега стоји политика. Или барем не тако гласно као данас.

На политички притисак и инструментализацију покрајинског јавног сервиса сада указује новинарска и медијска коалиција (НУНС, НДНВ, АНЕМ, Локал прес, АОМ) која је оштро осудила смене на РТВ-у. На сличан начин огласиле су се и странке које су до јуче биле на власти у Војводини.

После недавне смене директора програма Слободана Арежине и оставке генералног директора Срђана Михајловића, нови управни одбор РТВ-а констатовао је прексиноћ оставку главне и одговорне уреднице Првог програма телевизије Маријане Јовић.

Промењено је и седморо уредника информативног програма. „У РТВ-у се решења новинарима о распоређивању на нове радне функције буквално уручују на ходнику“, објавио је те вечери на „Твитеру“ председник НУНС-а Вукашин Обрадовић.

Реаговао је и УНС, који сматра неприхватљивим експресне смене уредника иза којих не стоји никакво образложење. Удружење очекује да ново руководство да мериторну оцену рада тих уредника и да има у виду став Програмског савета РТВ-а да је досадашњи управљачки тим реализовао концепцију која одговара мисији и циљевима јавног сервиса.

УНС тражи да новинари и уредници РТВ-а који су потписали отворено писмо, у којем су изразили забринутост да би нагле и нејасне смене могле да наруше стечени углед покрајинског јавног сервиса, не сносе никакве последице због изнетих ставова.

„Никаквог реваншизма овде нема, али ми морамо да радимо као јавни сервис грађана Војводине, а не политичких партија, што је нажалост био случај. Желимо да укажемо поверење и другим људима у кући, а неки ће се одморити”, каже за „Политику“ шеф централног деска РТВ-а Будимир Марковић који је одржао редакцијски састанак на коме су новинари и уредници обавештени о променама и начину на који ће се даље радити у тој кући.

„Велика већина је прихватила промене, а неколицина није јер имају другачије ставове. У реду, и то је ствар демократије“, додао је Марковић.

На састанку је члановима редакције речено да они који су досад уређивали поједине информативне емисије више неће обављати тај посао, али да им остају уреднички коефицијенти при обрачуну плате.

Истиче и да је одговорна уредница информативног програма Вера Корпонаић поднела оставку и „замолила да пређе у централни деск“. Она је то „Политици“ потврдила, рекавши да јој је „речено да напише оставку“, што је прихватила, јер разуме да стиже нови тим.

Појавила се и информација да је неизвестан опстанак емисије „Прави угао“ Љубице Гојгић. Нашем листу су и ауторка Гојгићева и Будимир Марковић изјавили да је једина промена то што ова емисија неће бити најављивана у поподневном „Дневнику” који преноси РТС.

Та најава, односно укључење Љубице Гојгић у вести, објашњава Марковић, одузимала је два-три минута за друге прилоге, а из истог разлога више неће бити ни најаве спорта и временске прогнозе. Најава „Правог угла“ и гостију у тој емисији убудуће ће ићи на крају Дневника.

Међутим, 77 новинара и уредника РТВ-а су у новом писму јавности поново упозорили да је опстанак јавног сервиса доведен у питање.

Оштро протестују што је без икаквог образложења смењено седморо уредника „Дневника у 17 сати“ и емисије „Разгледнице“, као и водитељски тим Јутарњег програма.

Телефоном су, кажу, обавештени да наредног дана неће уређивати те емисије. Тиме је, сматрају, доведен у питање квалитет информативног програма.

„Од в. д. руководства захтевамо јавно објашњење зашто је дошло до такве нагле смене без икаквог образложења и да ли је по среди политичко уподобљавање РТВ-а“, навели су и додали да се „прибојавају да се на тај начин прави простор за новинаре који ће бити у служби политике а не грађана“.

Некадашњи глодур Радио-телевизије Војводине Љубиша Николин каже за „Политику“ да су актуелни догађаји у тој медијској кући слични оним из 2011. године, када је промењено комплетно руководство.

И тадашњи Управни одбор у априлу те године навео је пад рејтинга РТВ-а као повод за смену генералног директора Блаже Поповића, главног и одговорног уредника телевизије Љубише Николина и глодура радија Радована Балаћа, као и одговорног уредника информативног програма Дејана Сувајџића.

Три месеца касније, као одговорна уредница, именована је бивша директорка информативног програма ТВ Б 92 Санда Савић.

У актуелним догађајима на РТВ-у која су почела сменом Арежине, „није се десило ништа што још није виђено“, сматра Љубиша Николин. „Свака власт квари, а апсолутна квари апсолутно. Доказ је РТВ. Смењивање Арежине није акт против слободе говора, него потврда баналног правила.”

Удариле су му, како каже, сузе на очи када је видео „како новинари воле Арежину“.

Сетили су се, примећује, да се успешност улоге јавног сервиса не оцењује само на основу гледаности програма. „И сам сам то исто причао“, додаје, „али су новинари и политичари баш навалили да доведу Арежину, и још неке, јер су све њих већ тада заволели више од мене, што ми је било јасно ко дан кад сам чуо да су сви они одраније удружени у заједнички кадровски подухват. “


Коментари31
c53ad
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

E U
Stvarno je sramota.Ljudi plaćaju taksu,a oni bezobrazni glasaju protiv Rusije priča "komentator" Siniša Kadić.Plaćamo taksu za Rusiju,koji nemaju šta da jedu,a mi se tu luksuziramo oko Amerike,pa jedemo čokolade i svilene bombone! !
Siniša Kadić
Lepo je to NUNS zamislio. Da gradjani Srbije plaćaju svoje televizije, a da ih oni kontrolišu i da u njima postavljaju svoje ljude i da glasaju protiv Rusije. Tako su oni to radili preko korumpiranih Upravnih odbora, gde su postavili svoje ljude i onda vrlo lako nakalemili svog čoveka Dragana Bujoševića koji neprekidno protežira nazadne i pro-američke struje u Srbiji. A mi plaćamo i ćutimo. Ali, nastavićemo da plaćamo i nećemo više da ćutimo.
Milenko Tesic
Ovo nije borba plaćenika da zadrže RT Vojvodina, nego da zadrže kontrolu Amerike nad RTS-om. Pumpaju misice za odbranu Bujosevica, preko svojih udruzenja i asocijacija koja, sva skupa ne broje ni 50 ljudi, ali pružaju privid da ih je mnogo. Bitka svih bitaka tek predstoji. Dragan Bujosevic se mora odbraniti po svaku cenu, a autonomaski RTV su oni prezalili.
Milenko Tesic
@Zastupnik volje većine...Ni najmanjeg razloga nemam da ne prihvatim ono što si napisao. Vučić tu neće da se meša, postoji UO RTS-a, pa neka vide, šta će. Argumenti NUNS-a i njegovih svih asocijacija će biti kako je Bujošević dobro radio i onda će svi dići nevidjenu graju da sve ostane isto. Može da ga spasi, jedino, Amerika, ako kažu Vučiću u četiri oka, da Bujošević ne sme da se dira i da mora da ostane na čelu Javnog servisa. Ovako, RTS mora biti mnogo bolji, objektivniji, neutralniji. Baš onakav, kakvog bi želeli da ga vide gradjani Srbije.
Препоручујем 7
Zatupnik volje većine
Žuti Vujke će sam da podnese ostavku, ako to većina građana Srbije zataži, preko A.Vučića. Građani žele OBJEKTIVNU TV a ne stranačko ideplošku TV u koj žuta urednica političke emisije navija za levičarsku opciju svog vanbračnog partnera.
Препоручујем 14
Građani biraju urednike
JAVNI servis RTV je servis svih građana Vojvodine, a u kojoj je većina glasala za SNS, pa je logično da oni postave urednike RTV koji odgovara za gledanost od strane svih građana.
Mrgud
Dobro jutro, jel sluze i Kaficu uz sendvice ovako rano? Elem, jedini nacin da se ovakve situacije ublaze je kompletan kolektiv obustavi rad, iskljuci televiziju. Ukoliko to ne urade, sledi im sudbina drugih, poput B92. Ne zavaravam se da ce se to desiti, na pocetku ce se osetiti tiho neodobravanje, nekolicina ce se buniti javno, neki ce videti priliku za sopstvenu car, ostali ce prihvatiti. U narednih nekoliko mesci do godinu dana slede dalje smene, prvo novinara prema politickoj opredeljenosti i podobnosti, onda polako i prema "strucnosti". Dalje ce se to nastaviti kadrovskim i uredjivackim promenama koje nisu na politickom planu - banalizacijom i trivijalizacijom programa. I tako za dve do tri godine bice RTV jos jedna u nizu srpskih TV stanica. Neizdrzivo je ziveti u Srbiji.
Web Design
Kaficu sluze, ali ne uz sendvice, vec uz brontosaurusa na raznju. Toliko o jelovniku, a sada o temi. Politika ih dovela, politika ih oterala. Sve dok se novinari budu dodvoravali politickim i ekonomskim mocnicima tako ce biti. Ni ovi nisu sigurni, jer mozda sledeca vladajuca garnitura ima suprotne politicke stavove u odnosu na danasnje i tako u krug. Politicki obojen novinar ce i dalje biti u nemilosti one vlasti koja nije na istoj talasnoj duzini sa politikom koju zastupa novinar. NUNS, UNS i NDNV se oglasavaju, a nigde sindikata novinara! Da li ta institucija postoji ili novinari ipak "klece" pred svojim sefovima.
Препоручујем 5

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља