Судар аутомобила и запреге на чијем је челу био коњ „белац” на Мосту на Ади, јутрос у 8.30 часова, блокирао је пола града. Незгода се догодила када је путнички ауто „опел астра” налетео на запрегу, одбио се од ње и ударио у возило у суседној траци. Том приликом повређене су три особе, девојка и двојица мушкарца. Коњ је прошао без повреда.
Суграђани који живе на Чукарици, Новом Београду, Савском венцу, у делу Вождовца, чекали су и по сат времена да се извуку из саобраћајног колапса.
– Била сам у аутобусу 511 када смо око 8.30 стигли на Аду Циганлију. Од Аде до Сајма путовали смо скоро 45 минута. Све је било потпуно блокирано, а колоне на Обреновачком путу и прилазима пружале су се километрима – објашњава Милица Ђ. из Сремчице.
Њене комшије у Сремчици чекале су од 40 минута до сат времена на возило градског превоза.
– Чекала сам од 9.45 до 11 сати. За то време прошла су само два аутобусa ка граду. Личили су ми на оне из деведесетих година. Задњи трап им се спустио до земље, били су прљави, а унутра, између путника ни шибица није могла да падне – објашњава Сремчанка Драгана В.
И суграђанка Ана Ј., која се око девет часова затекла на Аутокоманди и у делу ауто-пута код Душановачког моста, каже да је била несносна гужва.
– У оба смера возила су буквално милела, а код моста су по десетак минута стајала у месту. Посебно су биле закрчене околне вождовачке улице и приступне саобраћајнице – каже Ана Ј.
Откуд запрежно возило са коњем на мосту, питали су се суграђани. Према речима људи који живе на Чукаричкој падини ова „саобраћајна појава” на Обреновачком путу и Мосту на Ади није неуобичајена.
– Крај Обреновачког друма, на Макишком пољу, налази се нехигијенско насеље. Велики број становника бави се сакупљањем секундарних сировина па користе или запреге са коњима или она мала возила – мотокултиваторе. Коње иначе напасају крај Обреновачког пута, па се дешавало да ати истрче на пут – каже један од житеља Чукаричке падине.
Осим коња, становници Макишког поља гаје и свиње, овце и козе, па се и ове животиње често нађу на путу.
Гужва која се створила и блокирала пола града изгледа да је показала да се Мост на Ади налази на правом месту.
– Годинама се спекулише како овај мост нема никакву функцију, како га возачи не користе. А, ево, мали судар, па се види колико нам значи. Провезите се овуда поподне или ујутро па ћете видети колико аутомобила на мосту и прикључним саобраћајницама има – каже један од искусних возача.
Запрежна кола нису за градске улице
Запрежним возилима забрањено је кретање градским саобраћајницама, осим ако су уз пољопривредна добра. Упркос томе, запрежних возила има у готово свим деловима града.
Како објашњавају саобраћајни стручњаци, изричита забрана односи се на забрану кретања запрежних возила на магистралним и аутопутевима и тамо где се налази знак да је забрањено.
Постављање таквих знакова у граду на свим местима скоро је немогуће, па саобраћајна полиција има великих проблема када запрежна возила мора да искључи из саобраћаја.