уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25

Судар са коњском запрегом блокирао пола града

Три особе повређене у саобраћајној незгоди на Мосту на Ади. –Запрежно возило са коњем на мосту није неуобичајена „саобраћајна појава”
Аутор: Бранка Васиљевићсреда, 18.05.2016. у 21:01
Незгода се догодила када је "опел астра" налетео на запрегу, одбио се од ње и ударио у возило у суседној траци (Фото Принтскрин РТС)

Судар аутомобила и запреге на чијем је челу био коњ „белац” на Мосту на Ади, јутрос у 8.30 часова, блокирао је пола града. Незгода се догодила када је путнички ауто „опел астра” налетео на запрегу, одбио се од ње и ударио у возило у суседној траци. Том приликом повређене су три особе, девојка и двојица мушкарца. Коњ је прошао без повреда.

Суграђани који живе на Чукарици, Новом Београду, Савском венцу, у делу Вождовца, чекали су и по сат времена да се извуку из саобраћајног колапса.

– Била сам у аутобусу 511 када смо око 8.30 стигли на Аду Циганлију. Од Аде до Сајма путовали смо скоро 45 минута. Све је било потпуно блокирано, а колоне на Обреновачком путу и прилазима пружале су се километрима – објашњава Милица Ђ. из Сремчице.

Њене комшије у Сремчици чекале су од 40 минута до сат времена на возило градског превоза.

– Чекала сам од 9.45 до 11 сати. За то време прошла су само два аутобусa ка граду. Личили су ми на оне из деведесетих година. Задњи трап им се спустио до земље, били су прљави, а унутра, између путника ни шибица није могла да падне – објашњава Сремчанка Драгана В.

И суграђанка Ана Ј., која се око девет часова затекла на Аутокоманди и у делу ауто-пута код Душановачког моста, каже да је била несносна гужва.

– У оба смера возила су буквално милела, а код моста су по десетак минута стајала у месту. Посебно су биле закрчене околне вождовачке улице и приступне саобраћајнице – каже Ана Ј.

Откуд запрежно возило са коњем на мосту, питали су се суграђани. Према речима људи који живе на Чукаричкој падини ова „саобраћајна појава” на Обреновачком путу и Мосту на Ади није неуобичајена.

– Крај Обреновачког друма, на Макишком пољу, налази се нехигијенско насеље. Велики број становника бави се сакупљањем секундарних сировина па користе или  запреге са коњима или она мала возила – мотокултиваторе. Коње иначе напасају крај Обреновачког пута, па се дешавало да ати истрче на пут – каже један од житеља Чукаричке падине.

Осим коња, становници Макишког поља гаје и свиње, овце и козе, па се и ове животиње често нађу на путу.

Гужва која се створила и блокирала пола града изгледа да је показала да се Мост на Ади налази на правом месту.

– Годинама се спекулише како овај мост нема никакву функцију, како га возачи не користе. А, ево, мали судар, па се види колико нам значи. Провезите се овуда поподне или ујутро па ћете видети колико аутомобила на мосту и прикључним саобраћајницама има – каже један од искусних возача.

Запрежна кола нису за градске улице

Запрежним возилима забрањено је кретање градским саобраћајницама, осим ако су уз пољопривредна добра. Упркос томе, запрежних возила има у готово свим деловима града.

Како објашњавају саобраћајни стручњаци, изричита забрана односи се на забрану кретања запрежних возила на магистралним и аутопутевима и тамо где се налази знак да је забрањено.

Постављање таквих знакова у граду на свим местима скоро је немогуће, па саобраћајна полиција има великих проблема када запрежна возила мора да искључи из саобраћаја.


Коментари13
a1af7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Твртко
Дозволите-молим Вас. Зар не би било лепо да наше локалне заједнице, свака за себе, осмисли модел запрежног возила које би користили наши суграђани који се баве сакупљањем секундарних сировина, а који би се производили у нашим фабрикама? (то би подигло ГДП, зар не?) Градске власти би могле, у форми јавно-приватног партнерства, да додељују стандардизована, лепо дизајнирана, технички исправна, у нашој земљи произведена - запрежна возила, које би бесплатно могао добити сакупљач секундарне сировине, али под условом да их држи уредним, да има "положено", да су коњи здрави, истимарени и ветеринарски прегледани и, наравно, ако поштује саобраћајне прописе у одређеном року. Мислим да би то било и са туристичког аспекта занимљиво јер је иновативно, а посебно ако би специјализована запрежна возила била и естетски лепа. Наравно, могуће је да наши суграђани сакупљачи сировна не би желели овакво "партнерство" јер им делује да би изгубили "слободу", али ако им се понуде добри услови....хм, можда..
Твртко
Мислим да није у реду да се коњи протерају са улица без обзира што се ово догодило. Градске власти Београда би могле да уведу посебну обуку за људе који користе запрегу и да их произведу у "фијакеристе". Ако човек мора да има дозволу да управља бициклом са мотором, - морао би да има и да управља запрежним возилом. Коњи су племените животиње и све их је мање. Сваки од њих кошта УГЛАВНОМ више од већине тих четвороточкаша у нашим градовима. Они су део наше историје и културе. Наши суграђани који негују културу вожње запрежних возила би морали имати неку обуку, неки стандард, неку "техичку исправност" својих фијакера (или већ чега) и тек онда ступити у саобраћај. То је важно због безбедности. Међутим, обично су ти наши суграђани слабијег материјалног стања па би шира друштвена заједница, због друштвеног интереса, очувања коња и културе запрежних возила требала помоћи кроз неку врсту социјалних програма. На овом пољу може да се генерише доста радних места. Нема метрополе без коња на улици!
Pravnik
Jednostavno rešenje: Neka se u Zakon o saobraćaju unese novi član : da zaprežna kola ne mogu ići kroz centar Beograd, Novog Sada, Niša i Kragujevca .
EVROPSKA METROPOLA
Zbog bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, potrebno je zabrani konjskim i volovskim zapregama da prolaze kroz centar velikih gradova . Može samo u izuzetnim slučajevima i uz pratnje policije !! Tačka !!
BOR
ВОЗИТЕ КАО ДА СТЕ НОРМАЛНИ И НЕЋЕ БИТИ НИКАКВИХ ПРОБЛЕМА.НИСУ ВАМ РЕКЛИ ДА АУТОМОБИЛИ НЕ МОГУ ДА ЛЕТЕ? ЖАО МИ КОЊА.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља